برای شروع شغل کارمزدی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟!

فِریلَنسرها اکنون 35 درصد از نیروی کار در آمریکا را تشکیل داده‌اند و با توجه به پژوهش انجام شده در سال 2016 توسط Intuit، انتظار می‌رود که این مقدار به 40 درصد در سال 2020 افزایش پیدا کند. در واقع، فریلنسر کسی است که به صورت شخصی و برای کارفرمای خاصی کار می‌کند و در عین حال تعهدی برای تعیین زمان اتمام آن نمی‌دهد. در ادامه به شرح 9 موضوعی که برای شروع این کار به آن احتیاج دارید، می‌پردازیم.

قراردادها را به طور کامل بخوانید

برای اطمینان از اینکه نوشته تهیه شده تنها به نفع مشتری نیست، به همراه یک فرد مطمین قراردادهای خود را دقیق بخوانید. علاوه براین باید به موارد رعایت حق کپی رایت و قانون مالکیت معنوی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

هویت و دلیل مسئولیتی را که پذیرفته‌اید، بشناسید

کار‌های مبتنی بر فریلنس متعدد هستند و شما مجبورید از مشاغل جانبی مربوط به فریلنسینگ درست مثل چگونگی انجام کار آزاد واقعی آگاهی یابید.

سیستم فاکتور نویسی داشته باشید

این مورد برای فریلنسرها و همچنین شرکت‌ها امری ضروری است. بدین وسیله شما می‌توانید پرداخت‌ها و صورت‌حساب‌هایتان را مدیریت نمایید. علاوه براین پیشنهاد می‌شود که نکته‌های کلامی رد و بدل شده در قراردادهای خود را یادداشت کنید و زمان را برحسب آن در دست بگیرید. شما همیشه با مشتریانی درگیر خواهید بود که در پرداختی‌های خود دیر عمل می‌کنند.

ارزش بازار خود را بشناسید

با دیگر افراد فریلنسر گفتگو کنید، نرخ‌های خود را با آن‌ها مقایسه نمایید و مطمین شوید که پیش‌بینی‌هایتان کاربردی و موثر باشد تا در صورت همکاری با اشخاص یا سازمان‌های دیگر اعتباری برای خود دست‌ و پا کرده باشید.

با همه خوب باشید

پروژه‌های فریلنس می‌توانند از همه جا درخواست داده شوند. اولین و بهترین پیشنهادها معمولا از دوستان و آشنایان شنیده می‌شوند. زمانی که با فرد تازه‌ای ملاقات می‌کنید کنجکاو باشید. هرگز از این موضوع اطمینان نخواهید داشت که آیا ممکن است اکنون یا در آینده او به کمک شما در رابطه با پروژه کنونی نیاز داشته باشد.

قبل از گرفتار شدن تحقیق کنید

مسیر کار شما باید بر اساس نیازهای مشتری پیموده شود. درباره نقاط قوت خود، نوع کار و هویت آن آگاهی داشته باشد و بهترین آن‌ها را با توجه به مهارت‌تان انتخاب کنید. به عنوان مثال، تمرکز خود را روی 3 یا ۴ مهارتی که در آن‌ها واقعا خبره هستید بگذارید و همان را ادامه دهید.

در مورد مسایل کاری با مشتریان ایده‌آل پیش‌قدم باشید

تنها به یک مشتری خاص و مد نظر خود تکیه نکنید. با افراد دیگر نیز در ارتباط باشید و اطمینان حاصل کنید که دلایل و نکات قانع‌کننده‌ای را هنگام مطلع کردن از وضعیت پروژه به آن‌ها می‌گویید. بر اساس بودجه و زمان مورد نیازتان پیشنهادات را تحویل بگیرید.

نمونه‌ کارهای خود را بروز کنید

این مورد را به طور منظم انجام دهید. بروز کردن نمونه‌کاری‌ها با همه پروژه‌های در حال انجام امر دشواری است. علاوه براین باید زمانی را برای یافتن پروژ‌ه‌های جدید اختصاص دهید. رسیدگی به این نکات سخت است، اما به هر حال بهبود و بروزرسانی رزومه می‌بایست یک اولویت همیشگی برای شما باشد.

از پرسیدن میزان پرداختی‌ها نهراسید

زمانی که حرف پول به میان می‌آید، اکثر مردم ذهنیت بدی درباره آن ندارند و تنها گرفتار و مشغول هستند. صداقت بهترین چیز است. تنظیم زمان‌بندی‌های مورد نیاز مشتری دقت می‌خواهد و باید چرخه حسابرسی‌های خود را مدیریت کنید و صورت‌حساب‌ها را به موقع برایشان ارسال نمایید. همچنین می‌بایست گزینه‌های مختلفی را برای نحوه پرداخت در نظر داشته باشید.

1 در مورد “برای شروع شغل کارمزدی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟!”

  1. با سلام
    می خوام ببینم بلندگوی TSCOرا چجوری روی کیس نصب کنم که صدا داشته باشم.
    کجا می تونم سوالم و مطرح کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH