اینتل تامین کننده بخشی از مودم‌های آیفون 7 خواهد بود!

تاکنون اپل از کوالکام به عنوان تامین کننده مودم‌های LTE در چیپ‌های سری A خود استفاده می‌کرد. اما بر اساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده، اینتل هم می‌تواند تامین کننده مودم‌های LTE بخشی از خط تولید آیفون باشد. این اولین باری نیست که این شایعه منتشر شده است، اما تاکنون به واقعیت تبدیل نشده و دلیل آن هم شاید برتری مودم‌های ساخت کوالکام نسبت به مودم‌های اینتل باشد.apple-a9x-640x360

در یکی از شایعات قبلی اعلام شده بود که اپل در سال ۲۰۱۷ این کار را انجام خواهد داد، اما اگر آخرین شایعه درست از آب در بیاید، اینتل از آن چه فکر می‌کردیم زودتر وارد همکاری با خط تولید آیفون خواهد شد. گفته شده مودم مورد استفاده در آیفون 7، مدل XMM 7480 است که به تازگی معرفی شد. سرعت دانلود این مودم حداکثر ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود آن حداکثر ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

مودم کنونی که در آیفون‌های 6s و 6s Plus استفاده شده، مدل MDM9365 ساخت کوالکام است که سرعت دانلود آن ۳۰۰ مگابایت و سرعت آپلود آن ۵۰ مگابایت بر ثانیه است.

اما استفاده از دو مودم مختلف در چیپ‌های آیفون 7 مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند. مانند این که هر دو مدل باید سرعت و میزان مصرف انرژی یکسانی داشته باشند، اگر این گونه نباشد ممکن است دوباره شاهد مشکل مشابهی باشیم که در آیفون‌های نسل قبل اتفاق افتاد که از دو چیپ مختلف ساخت سامسونگ و TSMC استفاده می‌کردند. بر روی کاغد این دو مدل مصرف باتری یکسانی داشتند اما در عمل این میزان متفاوت بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH