بررسی سامسونگ گلکسی A5 2016: استایلیش

سامسونگ a5 2016

سامسونگ زمانی‌که تصمیم گرفت تا پس از سال‌ها شنیدن القابی مختلف چون پلاستیک ساز به سمت ساخت محصولات فلزی برود، از گلکسی آلفا رونمایی نمود. محصولی که ساختاری شکیل و باریک داشت اما از نظر مشخصات در رده پرچم‌داران قرار نمی‌گرفت. استقبال از این تلفن همراه سامسونگ را به فکر انداخت تا این دست از کالاهایش را گسترش دهد و از آنجایی که تولید گوشی‌هایی با عنوان آلفا ۲ و آلفا ۳ نمی‌توانست تنوع زیادی به محصولات این رده سامسونگ اعطا کند، سری A متولد شد؛ جایی که بسته به اندازه و توان گوشی‌ها، عدد پشت این حرف انگلیسی تغییر می‌یافت، ساده‌ترین گوشی گلکسی A3 بود و بهترین آن‌ها در ابتدا گلکسی A7‌ و سپس A8 و A9 نام گرفت. اما برای ارتقای این رده سامسونگ چه بایست می‌کرد؟ ایجاد یک سری تازه و یا عوض کردن نام همان مدل‌های قبلی؟ شاید سامسونگ راه سومی را در پیش گرفت و همچون بسیاری از خودروسازان که برای یک محصول فیس لیفت شده خودشان تنها به افزودن سال میلادی در کنار آن اکتفا می‌کنند، لقب ۲۰۱۶ را در کنار اسم گوشی جدیدش گذاشت و با چهره‌ای فیس لیفت شده وارد بازار کرد.

حال ما در این مقاله قصد داریم تا گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ که یک گوشی میانی در این سری میان رده محسوب می‌شود را برای شما بررسی کنیم، پس با ما و بررسی تخصصی آن همراه باشید.

چرا به من می‌گویند A5؟

اگر نگاهی به قدر و قواره گلکسی A5 (نسخه ۲۰۱۶) بیندازیم، متوجه می‌شویم نسبت به نسل اول خود یعنی گلکسی A5 خالی دچار تغییرات نسبتا زیادی شده است! البته این تغییرات در جنس بدنه نیست بلکه در دیزاین دستگاه است و این محصول بیشتر از آنکه شبیه به A5 باشد، به S6 مدعی شباهت دارد. پس در اینجا نتیجه می‌گیریم که با یک گوشی میان رده اما با ظاهر پرچم‌دار رو‌به‌رو هستیم. حال چرا به آن A5 می‌گویند؟ برای آنکه از A3 بزرگ‌تر است و از A7 سایز کوچک‌تری دارد، هنوز هم که A4 و A6 معرفی نشده و برای همین استفاده از عدد ۵ برای این اسمارت فون تا حد زیادی منطقی به‌نظر می‌رسد.

galaxy A5 2016 5

طراحی‌ام چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی تا حد زیادی شبیه به S6 سامسونگ (و قاعدتا S7) طراحی شده و البته انحنای آن در لبه‌ها کم‌تر است. به شخصه وقتی برای نخستین بار سامسونگ A5 2016 را در دست گرفتم، طراحی‌اش را پسندیدم، به‌خصوص آنکه رنگ کاملا مشکی در پنل جلویی با طلایی روشن در کناره‌ها و پشت، ظاهر شکیلی را به آن اعطا کرده است. در واقع سامسونگ تلاش کرده در محصولات ۲۰۱۶ خود به سمت تولید یک کالا با ظاهر لوکس نیز حرکت کند و به این ترتیب طرفداران بیشتری را به سمت رده A محصولات خودش جذب نماید.

گوشی داستان ما در دو طرف دارای همان شیار باریک که در رده S وجود دارد نیز بوده و ساختار اسپیکر، هدفون و پورت اتصال هم در پایین و مشابه با S6 قرار دارد، اگرچه بسیاری اعتقاد دارند ابتدا اپل در آی‌فون این مدل از طراحی را انجام داد و سپس سامسونگ به سمت آن رفت، اما چه فرقی می‌کند، شبیه به آی‌فون یا گلکسی S6، در هر صورت A5 زیباست!

galaxy A5 2016 8

کلیدهای صدا در سمت چپ تعبیه شده و دکمه پاور در راست قرار دارد، اگرچه کلید فیزیکی خانه هم به خوبی می‌تواند از پس این کار بربیاید و با قرار گرفتن سنسور اثر انگشت بر روی این کلید مستطیلی که به نوعی امضای سامسونگ بر روی محصولاتش نیز است، کارایی A5 کامل‌تر شده است.

galaxy A5 2016 10 galaxy A5 2016 9

سامسونگ در طراحی این گوشی یک کار عجیب و غریب هم کرده است. نسخه‌ای که ما داشتیم، مدل دو سیم‌کارته بود و بر روی گوشی دو ورودی یکی در بالا و دیگری سمت راست تعبیه شده بود. با توجه به آنکه سمت راستی اندازه بزرگ‌تری داشت، حدس زدم که هر دو سیم‌کارت از اینجا وارد می‌شود اما وقتی آن را باز کردم متوجه شدم ورودی یک سیم‌کارت و کارت حافظه در این محل بوده و اسلات بالایی مربوط به سیم‌کارت دوم است. در واقع سامسونگ برخلاف اکثر سازندگان که جایگاه سیم‌کارت‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند، آن‌ها را دور از هم گذاشته تا در صورت متفاوت بودن اپراتورها، درگیری‌ای بین‌شان ایجاد نشود!

galaxy A5 2016 11

با برگرداندن گوشی به پشت متوجه می‌شویم لنز دوربین کمی برآمده است اما میزان آن اصلا قابل مقایسه با گلکسی S6 نبود و آزار دهنده نیست. البته این امر به واسطه ضخامت بیشتر A5 نیز محقق شده چرا که ۷.۳ میلی‌متر در مقایسه با نسخه قبلی دستگاه که ۶.۷ بود و همچنین S6 که ۶.۸ میلی‌متر است، رقم بیشتری بوده و قاعدتا فضای مناسب‌تری را جهت جای‌گذاری لنز دوربین باقی می‌گذارد. تک فلاش LED هم در سمت راست دوربین به شما چشمک می‌زند و به جز لوگوی سامسونگ و سطح شیشه‌ای پشت که مستعد جذب اثر انگشت و کثیفی است، چیز دیگری برای خودنمایی وجود ندارد. البته همین سطح شیشه‌ای، زیبایی دستگاه را دو چندان می‌کند و در مقایسه با گوشی S6 Edge که رنگ مشابهی با آن داشت، متوجه شدم میزان جذب کثیفی آن نیز تا حد زیادی بهبود یافته، اما همچنان بالاست!

galaxy A5 2016 7

اندازه نمایشگرم تغییر کرده؟

مشخص نیست چرا سامسونگ تصمیم گرفته که سایز نمایشگر را در A5 افزایش دهد، بدون آنکه نام گوشی عوض شود. در واقع اگر به این محصول A6 می‌گفتیم، به‌نظرم منطقی‌تر بود که سایز نمایشگر از ۵ اینچ به ۵.۲ اینچ افزایش یابد، البته خبر خوشحال کننده این است که با بزرگ شدن این اندازه، وضوح تصویر نیز از اچ‌دی به فول اچ‌دی افزایش یافته و بدین خاطر چگالی پیکسلی ۴۲۴ در هر اینچ به ارمغان آمده و به لطف فناوری Super AMOLED شاهد یک نمایشگر بسیار با کیفیت در چهره این محصول خوش قامت سامسونگ هستیم.

نور نمایشگر هم در حد مطلوبی قرار دارد، اگر هم از افرادی هستید که شب‌ها قبل از خواب عادت دارید مطالب مفید علمی مطالعه کنید (یعنی سراغ تلگرام و اینستاگرام که اصلا نمی‌رید!)، حداقل روشنایی گوشی به شکلی است که چشمان‌تان آزاری نمی‌بیند. در زیر نور آفتاب هم خوشبختانه عملکرد این نمایشگر بسیار خوب است و در کل اگر بخواهیم یکی از نقاط اصلی قوت در A5 را نام ببریم، بی‌تردید نمایشگر یکی از برترین‌هاست. در ادامه تصاویری از این نمایشگر در کنار گلکسی S6 را مشاهده می‌کنید (گوشی سمت راست A5‌ است).

galaxy A5 2016 2 galaxy A5 2016 3 galaxy A5 2016 1 galaxy A5 2016 4

قدرتم چقدر است؟

از آنجایی که سامسونگ تلاش کرده تا رده A را مختص به محصولات میان رده خودش اختصاص دهد، پس نبایستی انتظار سخت‌افزار بالایی را از A5 که یک گوشی میانی هم محسوب می‌شود، از سامسونگ کشید. نسخه اولیه A5 از اسنپدراگون ۴۱۰ استفاده می‌کرد که چیپست چندان قدرتمندی محسوب نشده و حتی بیشتر به سمت پایین رده‌ها طی مسیر می‌کرد! اما در اینجا اسنپدراگون ۶۱۵ که از هشت هسته کورتکس A53 استفاده می‌کند،‌ جایگزین سخت‌افزار قبلی شده است که در کنارش ۲ گیگابایت رم را هم می‌بیند. البته چیپست اختصاصی سازنده کره‌ای با نام اگزینوس ۷۵۸۰ که شباهت زیادی هم به اسنپدراگون ۶۱۵ دارد، در برخی مناطق یار و یاور A5 نسخه ۲۰۱۶ است و چون ایران هم شامل همین برخی مناطق است، پس گوشی ما به اگزینوس مجهز شده است. اگر با مشخصات پرچم‌دار قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S6 آشنایی داشته باشید، بایستی بدانید که به اگزینوس ۷۴۲۰ مجهز بود و شاید با شنیدن نام اگزینوس ۷۵۸۰ چشمان‌تان برقی بزند که چقدر این چیپست قوی است و بایستی آن را با S7 مقایسه کرد؛ اما از آنجایی که سامسونگ شماره گذاری این چیپست‌هایش چندان منطقی نیست، پس انتظار قدرت بالایی را هم نکشید چون ۸ هسته کورتکس A53 در کنار واحد گرافیکی Mali T720 چیز دندان گیری را نصیب کاربرش نکرده و در حد همان میان رده می‌ایستد.

برای بررسی بهتر این موضوع، از A5 جدیدمان درخواست کردیم که افتخار داده و وارد آزمایشگاه آی‌تی‌رسان بشود تا بتوانیم نگاه بهتری بر توانایی‌های آن بیندازیم. گوشی هم با آنکه خیلی از این پیشنهاد ما خوشش نیامده بود اما در رودربایستی گیر کرد و مجبور شد تا وارد آزمایشگاه شود.

در گام نخست از بنچمارک پی بهره گرفتیم، کسب عدد ۱۹۲ میلی‌ثانیه با آنکه چندان درخشان نیست اما بالاتر از یک حد متوسط قرار می‌گیرد تا نشان دهد که می‌توان بر روی توانایی چیپست A5 حساب کرد.

galaxy A5 2016 20

پس از آن به سراغ آخرین نسخه از برنامه Vellamo رفتیم که ۳ آزمون ترکیبی از دستگاه می‌گیرد و در پایان، نتایج به‌دست آمده را با سایر گوشی‌ها به مقایسه می‌گذارد. در ۳ تصویر زیر، امتیاز گوشی و مقایسه آن با سایر محصولات را مشاهده می‌کنید.

galaxy A5 2016 18
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست متال
galaxy A5 2016 17
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست چند هسته‌ای
galaxy A5 2016 16
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست چند مرحله‌ای Browser

در آخر نیز از bonsai استفاده کردیم تا توانایی واحد گرافیکی را به چالش بکشد.

galaxy A5 2016 19

دوربینم چه کیفیتی دارد؟

ظاهرا گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ سعی کرده همچنان موازنه قوایش بین گلکسی S6 و A5 اولیه را حفظ کند، به همین خاطر از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی (مانند A5) اما با f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال (مانند S6) استفاده کرده است. در کل کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین در حد مطلوبی قرار دارد و با آنکه کمی از S6 عقب‌تر است اما می‌توان از آن به عنوان یک نمونه قابل اطمینان استفاده کرد. در ادامه برخی از تصاویر شکار شده توسط این گوشی را مشاهده می‌کنید.

galaxy A5 2016 22 galaxy A5 2016 23 galaxy A5 2016 24 galaxy A5 2016 25

از آنجایی که دوربین سلفی این روزها به یکی از ارکان مهم در گوشی‌های موبایل بدل شده است، پس سازندگان توجه ویژه‌ای را به آن معطوف کرده و سری A هم از ابتدا تلاش کرد تا با به‌کارگیری لنزهای واید، کیفیت بهتری را نسبت به رقبا عرضه کند اما هرچه گذشت و سایر سازندگان مگاپیکسل بیشتر در کنار لنزهای قوی‌تر و حتی فلاش را برای این بخش عرضه کردند، سامسونگ نیز فهمید که بایستی همچنان در این بخش فعالیت بیشتری به خرج دهد و برای همین از لنز ۵ مگاپیکسلی با f/1.9‌ بهره گرفت تا بتواند کیفیت خوبی را حتی در نور کم برای کاربرش عرضه کند. البته زمانی که نور محیط در حد متوسطی قرار دارد، تصاویر به سمت تاری می‌روند و شاید مجبور شوید چندین بار عکس بگیرید تا یکی از آن‌ها خوب در بیاید.

galaxy A5 2016 26

در بخش فیلم‌برداری ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته که فاصله زیادی را با پرچم‌دارانش ایجاد کند و فقط به حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی آن هم با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اکتفا کند، درست مانند همان چیزی که در A5 اولیه دیده بودیم، همین امر درباره دوربین سلفی نیز مصداق دارد و خلاصه از تصویربرداری با سرعت بیشتر و یا وضوح تصویر QHD خبری نیست. با گوشی یک دقیقه در حالت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کردیم که حجم آن در حدود ۱۲۸ گیگابایت شد و کیفیت مناسبی در کل داشت.

galaxy A5 2016 21

مناسب فیلم دیدن هستم؟

اصلی‌ترین فاکتور در بخش مالتی مدیا را اگر نمایشگر در نظر بگیریم، به‌طور حتم این گوشی نمره بالایی را کسب می‌کند. وجود تک اسپیکر با آنکه دل ما را خون می‌کند که چرا سامسونگ هیچ علاقه‌ای به استفاده از بلندگوهای استریو ندارد اما حجم صدای مطلوبی داشته و می‌تواند تا حدی شما را راضی نگاه دارد. پلیر هم خوشبختانه تنها بخشی است که شما حتی اگر دوستش نداشته باشید، نیازی به تحمل کردنش نیست و به‌راحتی با ده‌ها و شاید صدها برنامه دیگر بتوان آن را جایگزین کرد. اگرچه عملکرد پلیر پیش‌فرض هم خوب است و فقط کمی سر ناسازگاری با زیرنویس فارسی داشته و البته با برخی از کدک‌های صدا هم قهر است!

galaxy A5 2016 15

باتری‌ام چگونه است؟

وقتی ضخامت A5 2016 نسبت به پیشینیان خود بیشتر شده، تنها می‌توان یک حدس مثبت زد و آن حجیم‌تر شدن باتری است. خوشبختانه سامسونگ به‌جای آنکه تلاش کند برای یک ظاهر کمی بهتر از ظرفیت باتری بکاهد، این بار تصمیم گرفت تا در یک حرکت شجاعانه، میزان آن را به ۲۹۰۰ میلی‌آمپر برساند تا از همین‌جا بارقه‌های امید برای داشتن یک گوشی پر توان برای‌مان زنده شود. این یک حقیقت است، در روزهایی که مصرف کاربران روز به روز از گوشی‌شان بیشتر می‌شود، باتری تبدیل به یک عنصر حیاتی برای افرادی شده که دیگر همیشه آنلاین هستند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف و یا اپلیکیشن‌های ارتباطی گوناگون دائما در حال سرک کشیدن بوده و تنها چیزی که قلب‌شان را به تپش می‌اندازد، اخطار کم بودن باتری دستگاه است. پس یک باتری پرتوان می‌تواند نقش یک ناجی را برای آن‌ها داشته باشد و خوشبختانه A5 جدید به خوبی نقش این قهرمان را بازی می‌کند.

galaxy A5 2016 6

این باتری غیر قابل دسترس قادر است تا بیش از ۲۰ ساعت مکالمه را برای کاربرش به ارمغان بیاورد، امری که البته این روزها دیگر از اولویت‌های بسیاری خارج شده است. میزان پخش ویدئو به صورات متوالی، بالای ۱۲ ساعت است که بسیار مطلوب بوده و در بخش مرورگری اینترنت، این عدد به کم‌تر از ۱۰ ساعت می‌رسد، درست بخشی که برای بسیاری حیاتی‌تر است و علی‌رغم عملکرد بسیار خوب باتری، این قسمت را بایستی تا حدی پاشنه آشیل آن به حساب آورد.

دیگر چه خبر؟

گلکسی A5‌ نسخه ۲۰۱۶ با اندروید ۵.۱ به بازار عرضه شده و شاید سامسونگ اگر کمی حوصله به خرج می‌داد، حتی می‌توانست آن را با مارشمالو نیز عرضه کند، اما تصمیم گرفت آن را با یک آپدیت در بطن گوشی قرار دهد. گوشی در یک نسخه با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که باز ای‌کاش حداقل ۳۲ گیگابایت می‌شد! البته امکان ارتقا توسط کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم وجود دارد. عملکرد سنسور اثر انگشت گوشی هم در کل مطلوب است،‌ اگرچه باز باید بگوییم ای‌کاش جای بهتری (همچون پشت دستگاه) به آن تعلق می‌گرفت.

galaxy A5 2016 12

سخن پایانی

بایستی گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ را یک گوشی با ظاهر پرچم‌دار و سخت‌افزار میان رده دانست که به‌طور حتم قادر است تا نظر افرادی که به دنبال یک گوشی با طراحی لوکس هستند و در مقابل نمی‌خواهند هزینه زیادی بکنند، به سمت خودش جلب کند. این گوشی در حال حاضر در حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد که همین امر سبب می‌شود تا رقبای ریز و درشتی را در کنار خودش ببیند. شاید در این بین برگ برنده این گوشی همان دیزاینش باشد که سبب می‌شود رقبا کمی به تپش قلب افتاده و از فاکتوری که روزگاری نقطه ضعف سامسونگ بود، این بار بهراسند.

galaxy A5 2016 13

103 در مورد “بررسی سامسونگ گلکسی A5 2016: استایلیش”

  1. سلام دوستان من تازه a5خریدم قبلا هوایی داشتم به نظرم شارژری زود خالی میکند آیا این طبیعیه؟؟خیلی نگرانم کرده ممنون ازتون

  2. سلام من دیروز a52016 خریدیم گوشی ام ۵۰ % شارژ داشت به من گفتن نزنم شارژتا شارژش تموم بشه لطفا راهنماییم کنید چی کار کنم ؟ خیلی ممنون

  3. سلام اقای گلکار ببخشید یه سوال:
    چرا این گوشی قابلیت اسکرین میرور نداره. خیلی برام عجیبه. با این قیمت. من یک هفته گوشی رو خریدم ولی نمیتونم روی تلویزیون صفحه اینه ش کنم!!!!!!!!

  4. ممنونم..
    مدلA510FD
    مدل A500F
    مدلA510F
    اینا سه مدل A5 2016 هستن .
    آیا از نظر سیستمی فرق دارن؟
    و پشت این گوشی از گوریلا گلس۴ هست
    یا تمام فلزه. جواب این دوسوالو بدید ممنونم

  5. ممنونم آقای گل کار ک به سوالاتم جواب میدین خواستم بدونم
    شما تو توضیحات گفتید
    GPU این گوشی
    MALi T720 هست
    اما مدلA510FD
    MALi T720 MP2
    هست
    آیا مدل A510FD
    با اون ۲ مدلی ک یکیشون A500F هست بنظرم فرق دارع یا فرقی ندارع؟ متشکرم جواب بدید

  6. سلام آقای گل کار خواستم بدونم
    ۱۰۸۰*۱۹۲۰
    ۱۹۲۰*۱۰۸۰
    هر دو فرمتشون FULL HD هست؟
    ممنونم جواب بدید

  7. سلام اقای گاکار میخواستم بدونم ایا این گوشی از otgویا کابلی که به السیدی وصل میشهMHLساپورت و یا پشتیبانی میکنه که من هم تز تو ضیحاتتو ن خوشم امده میخوام یکی بگیرم

  8. سلام اقای گلکار.من دو روزه A5 گرفتم ویبره بکش از کار افتاده دو بار ریست کلی کردم نشد باز فردا ممکنه بفروشمش اگه قابل درست شدنه جان مولا بگو اسیر نشم.دمت گرم

  9. سلام من میخوام این گوشی رو بخرم ولی میخوام بدونم اندازه گوشی در چه حد هست ینی از j7کوچیک تره؟

  10. سلام، ببخشید میخواستم هرکی میتونه منو راهنمایی کنه ، من سیم کارت ۴جی ایرانسل رو واسه سیم کارت یک استفاده میکنم و سیم کارت همراه اول رو واسه سیم کارت دوم استفاده میکنم، اما زمانی که از اینترت ۴جی ایرانسل استفاده میکنم، هر یه ربع یه بار انتن همرا اول از بین میپره و همزمان اینترنت ایرانسل هم قطع میشه، در صورتی که وقتی از اینترنت ۳جی ایرانسل استفاده میکنم این مشکل رو ندارم، ممنون میشم‌اگه راهنماییم کنید، ۰۹۳۷۱۵۵۷۳۷۲ شماره تلگراممه

  11. سلام بر شما… ممنون از توضیحات خوبتون و حوصله ای که بابت این کار به خرج دادین. به نظر من هم این گوشی نسبت به قیمتش مناسب بوده وجای هیچ تردیدی در مورد خریدش نیست. من که تازه ی دونه خریدم. بازم متشکرم جناب گلکار عزیز

    1. جی ۳ قیمتش حدوده ۵۰۰ و با این که قیمتش دو برابره مقایسه می کنید. جی ۴ هم حدودا ۸۰۰ تومنه. اگر یک میلیون داری A5 را بگیر وگرنه جی ۴

  12. سلام دوستان … چند روزی میشه این گوشیو گرفتم..وقتی میخوام تماس برقرار کنم به محض شماره گیری صفحه خاموش میشه در صورتی که دیدم تو بقیه گوشیا وقتی گوشی به حالت عمودی در میاد خاموش میشه…
    خواستم بدونم همشون همینجورن یا مشکل گوشی من هست.
    و نکته دیگه این که هنگام شارژ پشت گوشی داغ میشه وهنگام کار با گوشیم یکم گرم میشه.این طبیعیه؟

    ممنون میشم اگه جواب بدین

  13. سلام اقای گل کار یک سوال از شما داشتم به نظر شما a5 2016 بخرم یا نوت۴ یا تو رنج قیمت یک وسیصد چه گوشی رو پیشنهاد میکنین خواهش میکنم پاسخ دهید ممنون

  14. سلام جناب گلکار
    من میخوام آ۵ بگیرم
    اما j7 آپشن های بیشتری داره..ظاهرا و نصبت به قیمتش فک کنم می ارزه..کمکم کنید لطفا
    آ۵ یا جی ۷
    البته از لحاظ رنج قیماتی حدود ۴۰۰هزار تومان اختلاف دادن
    ممنون

  15. سلام
    تو رنج رقبای خودش گوشیه فوق العاده ای هست ولی ۱۰۰ حیف که سنسور ژیرسکوپ نداره که همینم باعث شد نخرمش…..نمیدونم سامسونگ یادش رفته ..حواس نبوده…عجله داشته…اخه یعنی چی این سنسورو واسش نذاشتی..

  16. درود بر شما جناب گل کار.امروز گوشی گلکسی a7 2016 رو با گارانتی 1.290 دیدم البته مدل fd.به نظرتون الان با این قیمت ارزش خرید داره؟!قصد دارم نوت4رم رو بفروشم و سری جدید A سامسونگ رو تجربه کنم.میدونم نوت4 توی دوربین و صفحه نمایش و پردازنده و چند مورد دیگه بهتره.و اینکه به نظرتون تا ماه دیگه آیا قیمتش خیلی افت خواهد کرد یا تفاوتی نمی کنه؟!
    پیشاپیش سپاس گزارم از پاسختون 🙂

  17. سلام علیکم
    جناب آقای گلکار باتوجه به اینکه آپارچر هرسه مدل 2016 گوشیهای A3 A5 A7 یکسان است به نظر شما کیفیت دوربین وعکسهای گرفته شده با این این گوشیها متفاوت است یانه؟

  18. سلام ی سوال دیگه هم دارم با توجه به اختلاف قیمت 500 هزار تومنی بین A5 و S6 و با توجه ب امکاناتی ک دارن کدوم گوشی نسبت ب قیمتی ک داره ارزش خرید بالاتری داری و بعد از خریدش ادم پشیمون نمیشه چون میتونم ی گوشی گرون بخرم اما با ی گوشی معمولی هم کارم راه میفته بعدم S6 نقره ایش خیلی خوشگله چشممو گرفته

  19. سلام باتوجه ب این که S5 با A5 هم قیمت هستن کدوم گوشی بهتره هم ازنظره دوام و کیفیت بدنه هم نرم افزاری ک زود خراب نشه چندسال بمونه

  20. سلام a5 بگیرم بهتره یا m8 یا htc m9 ب رتیب کوم بهتره میخام گوشیم چندسال برام بمونه مثلا میگن htc داغ میکنه ایا باعث میشه تراشه هاش زود بسوزن ؟

  21. به نام خدا با سلام . اقای گلکار عزیز!کمک کنید یک گوشی بخرم!4 ماه است که نتوانستم انتخاب کنم!بودجه 1/250/000 تومان.گزینه های پرچمدار و میانرده زیادی در این رنج هست.
    سامسونگ:اس5 مدل اکسینوز و آ5 و آ7 2016
    ال جی: جی3 مدل 32 گیگ و جی فلکس مدل 32 گیگ و نکسوس 5 ایکس
    سونی: زد2 و زد3 و ام5 و سی5 آلترا
    هواوی:پی8 و آنر7 و میت7 و جی8 و شات ایکس و آنر5ایکس
    همانطوط که دیدید در بازه قیمتی مورد نظر من گوشی خیلی زیاده!!!
    انتظارات:هر چیزی که در یک گوشی تمام عیار مهمه از قدرت اجرای بازی گرفته تا باتری و دوربین و روان بودن و نداشتن لگ و اسپیکر و امکانات نرم افزاری و صفحه نمایش و…هر چیزی که مهم و قابل توجه است.
    مشکلاتی هم از قبیل کند شدن و هنگ کردن و لگ زدن یا افت کیفیت دوربین یا زود شارژ خالی کردن یا داغ کردن یا ترک قاب بی هیچ دلیلی یا اخطار camera field دوربین نداشته باشه.
    این که حساسم به خاطر این هست که تا 4_5 سال نگه می دارم و نمی خواهم پشیمان شوم.چون بعد از این که بخرم اگه مشکلی باشه دیگه اصلا نمی توانم عوض کنم.اوضاع پول خرابه.
    خیلی لطف می کنید مرا راهنمایی کنید اقای گلکار و پاسخ دهید.تشکر تشکر و تشکر!!!

    1. اقای گلکار لطفا پاسخ دهید.لطفا.خواهش می کنم من را از این بلا تکلیفی در خرید گوشی خارج سازید!!!

    2. سلام.دوست عزیز من به شخصه سامسونگ رو به موارد دیگه ترجیح میدم.دلیل اینکه سامسونگ امتحانشو پس داده و گرمی و سردی روزگارو چشیده و سپری کرده.
      (برای مثال همه میدونن نوکیا گوشیهای خیلی با کیفیتی میزنه.از نظر مقاومت و بدنه.لومیا 930 و لومیا 925 داشتم.فروختم رفتم آ5 قدیمی(2015) گرفتم.در کمال تعجب دیدم کیفیت بدنه و ساخت فوق العاده خوبی داره.موارد دیگه هم که جای خود داره.صفحه نمایش سوپر آمولد اچ دی واقعا فوق العادست.نسخه 2016 هم که فول اچ دیه دیگه… .بهتر از نوکیا.البته نه اینکه بکوبی زمین و انتظار داشته باشی هیچیش نشه…هیچ گوشی ای اینطور نیست.)
      من به شخصه سامسونگو به برندهای دیگه ترجیح میدم.اس5 خیلی خوبه.فوق العادس. بین آ5 و آ7(2016) هم پیشنهاد میکنم آ7 رو انتخاب کنید.
      امید وارم تونسته باشم راهنمایی خوبی کرده باشم.آقای گلکار شماهم نظر منو بازبینی کنید.
      موفق باشید

    3. دوست عزیز با وجود اینکه من طرفدار هواوی ام اما تو رنج اون قیمت به نظرم بین گلکسی a7 2016 و نکسوس 5x یکی رو انتخاب کن
      a7 خیلی شیک تر و با باتری قوی تری هست و رابط کاربریش خوش رنگ و لعاب تره و صحفه نمایش بزرگتر و زیباتری داره
      نکسوس 5x دوربین خیلی خیلی خوبی داره و اندروید خالص مارشمالو و همچنین پشتیبانی نرم افزاری تا چند سال رو داره که عالیه ولی a7 فک نکنم حتی اندروید 6 رو بگیره

  22. سلام
    دیشب ایمیلی زدم به تیم آیتی رسان و ازشون خواستم که این گوشی رو هر چه سریع تر بررسی کنن
    واقعیت اینه که حدس میزدم حد اقل یک هفته این کار زمان ببره!
    الان با دیدن این بررسی بسیار سریع ،کامل و دقیق
    نمیدونم چطور از محبت آی تی رسان و مخصوصا جناب آقای گل کار تشکر کنم
    بی نهایت بابات همه زحماتتون و این حجم از احترام به کاربر و سرعت و دقت ممنونم
    براتون آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم
    در پناه خدا باشید.

  23. سلام اقای بهمنی من میخوام این گوشیو بگیرم خواهش میکنم به سوالاتم جواب بدید.
    ۱.در مقایسه کلی این گوشی با گلکسی اس۵ کدوم بهتره(به جز چیپستشون که خیلی واسم مهم نیست)
    ۲.دوربین این بهتره یا جی۳؟
    ۳.صفحه این بهتره یا اس۵؟

  24. به نام خدا. با سلام.اقای گلکار این بهتره یا جی3 مدل 32 گیگ.
    دوربین و باتری و امکانات نرم افزاری و قدرت اجرای بازی و …
    با تشکر از شما.خدا نگهدار.

    1. پیمان گل‌کار

      از نظر قدرت سخت‌افزاری جی۳ کمی برتری داره، از نظر نمایشگر این گوشی به نظر بهتر می‌رسه. دوربین هم هر دو کیفیت مناسبی دارند

      1. با احترام نسبت به دوست عزیز آقای پیمان.این حرف تعصبانه به شمار میرود به این دلیل که این گوشی در حدی قرار ندارد که با گوشی G3 مقایسه شود.چه از نظر سخت افزای و چه صفحه ی نمایش و کیفیت دوربین گوشی G3 درستی این حرف من با یک سرچ زدن در گوگل مشخص میشود

  25. با سلام
    خسته نباشید آقای گلکار
    بررسی خیلی خوبی بود
    قیمت این گوشی حدودا چقدر است؟
    بنظرم با این قیمت
    Z2,m5یا حتی شاید z3 گزینه یای بهتری هستند

    1. قیمت این گوشسحدودیک میلیون و صد هزار تومان است در مقایسه با z2ویاz3 آنها قدیمیتر از a5ورژن۲۰۱۶ هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH