ZTE به خاطر ارتباط با ایران تحریم شد

ITRESAN-12-94 (2)شرکت‌های چینی در حال حاضر دوران سختی را برای انجام امور تجاری خود با آمریکا پشت سر می‌گذارند (که البته دلیل اصلی آن ترس از فعالیت‌های جاسوسی است). با این‌وجود باید بدانید که این شرایط در حال بدتر شدن است. منابع مرتبط با خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که وزارت اقتصاد امریکا در حال تنبیه کردن زدتی‌ای با تحریم‌هایی بسیار سنگین است که اجازه نمی‌دهد تا این شرکت از محصولات تولیدکنندگان آمریکایی برای خود استفاده کند و حق وارد کردن این دسته از محصولات را ندارد.

بر اساس این اطلاعات از روز هشتم ماه مارس به بعد، تمامی شرکت‌های آمریکایی باید برای انجام تجارت و ارسال هر چیزی به شرکت زدتی‌ای، از دولت امریکا مجوز ویژه بگیرند. البته این موضوع چندان ساده نیست و در بیشتر شرایط این دسته از درخواست‌ها رد می‌شوند. البته گفته می‌شود که این شرایط به‌عنوان جریمه‌هایی برای شکستن قوانین ارایه فناوری‌های آمریکای به کشور ایران برای این شرکت در نظر گرفته ‌شده‌اند.

دراین‌باره از شرکت زدتی‌ای سوال‌هایی انجام شده که هنوز پاسخ‌هایش ارائه نشده است. بااین‌وجود گفته می‌شود که این شرکت باید برای پرهیز از مشکلات بیشتر، تجارت‌های خود با ایران را متوقف کنند. درهرحال و هر پاسخی که از سوی این شرکت وجود داشته باشد، این محدودیت واردات و صادرات برای این شرکت می‌تواند بسیار مخرب باشد و این آسیب بیشتر در بخش تلفن‌های همراه وجود خواهد داشت.

برخی از بنگاه‌های اقتصادی آمریکا که شامل شرکت‌هایی مانند اینتل و مایکروسافت هستند، به‌عنوان شرکای این شرکت چینی مطرح بوده‌اند و این کمپانی باید به‌واسطه این شرایط به دنبال جایگزین برای آن‌ها باشد. درهرحال بعید است که شاهد محو شدن گوشی‌های زد‌تی‌ای از بازار آمریکا باشیم ولی مسیر رسیدن این محصولات به بازار، با قبل متفاوت خواهد بود.

2 در مورد “ZTE به خاطر ارتباط با ایران تحریم شد”

  1. گمون نکنم خیلی مساله مههمی باشه براشون تحریم آمریکا. اینم یکی از کمپانی های قدرتمند تو زیر ساخت های مخابراتی دنیاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH