آی‌پد 9.7 اینچی

آی‌پد پرو 9.7 اینچی اپل رسما معرفی شد؛ یک تبلت رویایی!

ipad pro 9.7

آی‌پد پرو بدون شک یکی از برترین تبلت‌های دنیاست؛ نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند، پشتیبانی از قلم و کی‌بورد هوشمند اپل و ویژگی‌های مولتی تسکینگ همگی از آی‌پد پرو یک غول فوق‌العاده را ساخته است، البته ممکن است این تبلت برای برخی از کاربران بیش از حد بزرگ به نظر برسد از این رو اپل تصمیم به ارایه نسلی جدید از این تبلت را گرفت که نمایشگری 9.7 اینچی دارد.

نسخه 9.7 اینچی آی‌پد پرو را می‌توان نسخه لایت آی‌پد پرو اصلی دانست اما مشخصات این تبلت و هم‌چنین قدرت آن هم‌چنان بسیار خوب است، این تبلت 9.7 اینچی به طرز قابل توجهی از برادر 12.9 اینچی خود سبک‌تر است اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر هنوز در سطح خوبی قرار ندارند، از جمله ویژگی‌های طراحی این آی‌پد‌پرو 9.7 اینچی می‌توان به استفاده از آلومینیوم آنودایز به عنوان متریال، سیستم صوتی چهار بلندگویی، استفاده از اسکنر اثر انگشت در کلید هوم و استفاده از چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، خاکستری و رزگلد اشاره کرد.

 

در بخش جلو آی‌پد پرو 9.7 اینچی مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2048 × 1536 پیکسل رتینا است، این نمایشگر نسبت به آی‌پد ایر 2 در حدود 40 درصد انعکاس نور کم‌تری دارد که آن را برای استفاده در زیر نور آفتاب مناسب می‌کند؛ اپل می‌گوید در این تبلت از یک سنسور استفاده کرده که می‌تواند گرمای رنگ را مناسب با نور محیط تغییر دهد.

ipad-side

در بخش نرم‌افزاری شاهد استفاده از iOS 9.3 هستیم که مدتی قبل در حالت آزمایشی به سر می‌برد اما گویا برای انتشار رسمی آماده شده است. از مهم‌ترین تغییرات این نسخه از iOS می‌توان به ویژگی Night Shift اشاره کرد که می‌توان برایتان خوابی راحت‌تر را به ارمغان آورد، این ویژگی با تغییر حرارت رنگ و فیلتر کردن رنگ آبی در شب موج می‌شود که خوابی راحت‌تر داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این نسخه از iOS می‌توان به قابلیت تصویر در تصویر ویدیو، حفاظت از یاداشت‌ها به وسیله اثر انگشت و هم‌چنین چند ویژگی مولتی تسکینگ دیگر اشاره کرد.

keyboard

اگر از طرف‌داران لوازم جانبی آی‌پد پرو هستید باید بگویم در این نسخه نیز شاهد استفاده از قلم و هم‌چنین اسمارت‌ کی‌بورد خواهیم بود اما مسلما برای استفاده راحت‌تر از کیبرد سایز آن مقداری کوچک‌تر شده است.

آی‌پد پرو 9.7 اینچی از پردازنده A9X استفاده می‌کند که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه تولیدی اپل است و دقیقا همان نسخه‌ای است که در آی‌پد پرو 12.9 اینچی شاهد آن بوده‌ایم، تاکنون هیچ صحبتی راجع به میزان رم مورد استفاده در این تبلت نشده است اما از نظر حافظه‌داخلی می‌دانیم که به صورت پایه از 32 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره‌مند است که البته تا 128 و 256 گیگابایت قابل تغییر است که البته این نسخه ها قیمت بسیار بالاتری خواهند داشت. هرچند عکس گرفتن با تبلت کمی دور از ذهن است اما اپل برای کاربران مشتاق به این کار یک سنسور 12 مگاپیکسلی در پشت این تبلت قرار داده است که توسط یک فلاش LED همراهی می‌شود، این سنسور می‌تواند تصاویر را با کیفیت 4K ضبط کند و هم‌چنین توانایی ضبط تصاویر آهسته با 240 فریم بر ثانیه را نیز داراست، دیگر قابلیت این سنسور 12 مگاپیکسلی توانایی گرفتن تصاویر پانوراما 63 مگاپیکسلی است. در بخش جلو نیز از یک سنسور 1.2 مگاپیکسلی استفاده شده است.

apple-head

آی‌پد پرو 9.7 اینچی از تاریخ 24 مارس برای پیش‌فروش قرار خواهد گرفت و از تاریخ 31 مارس شاهد عرضه رسمی آن هستیم؛ قیمت پایه این تبلت برای نسخه 32 گیگابایتی 599 دلار است و نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 749 و 899 دلار عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH