خبرسان: سال نو، آی‌فون نو

Khabarsun-part-5

خب، سال جدید از راه رسید و با نهایت شادی از 94 رسیدیم به 95؛ بنابراین با اولین خبرسان در سال 95 که اتفاقا شماره پنجم خبرسان هم هست در خدمت‌تون هستیم. هرچند این هفته خبر زیاد بود اما در پی اتفاق افتادن عید نوروز، نویسندگان آی‌تی‌رسان تا حد اعلایی به خانواده پرداختند بنابراین کار ما راحت شد و کار سایت سخت! البته تا اینجای کار به خیر گذشته و هیچ روزی رو بدون مطلب نگذروندیم چون از قدیم گفتن اخبار آی تی‌رسان رو خدا خودش جور می‌کنه!

KhabarSUN-LOGO

اخبار هفته:

شنبه:

ITRESAN-12-94 (10)
مسی و هواوی!

راستش رو بخواید این هفته بیشتر خبرها مربوط به گوشی چهار اینچی اپل بود و تقریبا همه خبرها رو در اختیار داشت، اول، صبح شنبه یه مطلب رفتیم که از یه شایعه صحبت می‌کرد که می‌گفت ظاهر آی‌فون SE شبیه به آی‌فون 5s  هست که ظاهرا هم همونطور شد و این گوشی کاملا شبیه به آی‌فون 5s شد.

کلا نمی‌شه یک هفته بگذره و ما از این لوس بازیای خارجیا مطلب نذاریم، ظاهرا یکی از مخترعان معروف، یک تخت آبی رو اختراع کرده که خیلی راحته و جون میده برا لم دادن! اگه شما آی‌فون دارید و احساس می‌کنید سرعتش اونجور که باید باشه نیست و از قبل کم‌تر شده می‌تونید با این مقاله مشکلتون رو حل کنید.

هرچند این روزها شاهد تعصب سایت‌های همسایه هستیم و البته بعضیاشون با همین تعصب کارشون گرفته اما آی‌تی‌رسان به عنوان یک مخالف سرسخت برندگرایی در خط اول مبارزه با برندگراها ایستاده بنابراین یه مقاله رفتیم تا بدونید برندگرایی کار خیلی بدی است. همونطور که گفتم این هفته اپل خیلی خبرساز بود و هر روز تعدادی خبر از کوپرتینو منتشر می‌شد که یکی از اون‌هایی که روز شنبه براتون منتشر کردیم تصاویری واقعی از آی‌فون 7 بود که اتفاقا دوربینش هم دوگانه هست.

شاید تا چند سال پیش هواوی رو خیلی به حساب نمی‌آوردیم اما این کمپانی نشون داد که می‌تونه خودشو تو دل همه جا کنه حتی فوتبالیست‌ها، به این ترتیب لیونل مسی به عنوان سفیر جهانی هواوی انتخاب شد تا به این ترتیب مراتب ارادت خود رو به چشم بادامی‌های گوشی‌ساز اعلام کنه.

یکشنبه:

microsoft-headquarters-100623370-large

یکشنبه اولین روز سال بود و از همین رو تعداد مطالب نسبت به روزهای قبل کاهش داشت، بالاخره ما هم مثل شما انسانیم و خانواده داریم و خانواده‌هامون هم انتظار دارن سر سفره هفت سین دیگه دست از این موبایل و لپ‌تاپ و … برداریم. از اونجایی که مایکروسافت بالاخره دل رو به دریا زد و آپدیت ویندوز 10 رو عرضه کرد یه فیلم آموزشی هم منتشر کرد تا کاربرا بدونن چطور باید این به‌روزرسانی رو نصب کنند، البته بهتر بود یه فیلم عذرخواهی پخش می‌کرد، آخه اکثر کاربرا بلدن چطوری به‌روزرسانی کنند گوشیشون رو!

یه ویدیو جذاب و البته کمی خوفناک هم داشتیم که با یه دوربین 360 درجه گرفته شده بود و می‌تونستید باهاش داخل بزرگترین شتاب‌دهنده ذرات دنیا رو ببینید. شیائومی هم تونسته با گوشی جدیدش امتیاز فوق‌العاده 179 هزارو تو انتوتو کسب کنه که خیلی خیلی زیاده!

شاید تا دوسال پیش سامسونگ رو به عنوان یکی از بدترین کمپانی‌ها در زمینه طراحی می‌دونستیم اما پروژه صفر اینقدر تاثیر مثبتی داشت که سامسونگ رو تبدیل به رهبر طراحی جهان کرده و اکثر کمپانی‌های نه چندان اصیل سعی در کپی کردن گوشیهاش دارند.

دوشنبه:

j7
گلکسی J7

سامسونگ مدتی هست که علاوه بر گوشی‌های جدید، گوشی‌های قبلیشو به‌روزرسانی می‌کنه، روز دوشنبه هم مشخصات گلکسی J7 جدید منتشر شد. ظاهرا باید یه خسته نباشید جانانه به مایکروسافت بگیم، اول اینکه این همه وقت طول داد تا به‌روزرسانی رو منتشر کنه تازه بعد هم فهمیدیم 50 درصد از مدل‌ها به‌روزرسانی ویندوز 10 رو دریافت نمی‌کنند. هرچند اچ‌تی‌سی پارسال نتونست پرچم‌دار خفنی رو معرفی کنه اما امسال ظاهرا سرش به سنگ خورده و قراره یه پرچم‌دار باحال با نمایشگر سوپر ال‌سی‌دی و باتری 3000 میلی‌آمپری معرفی کنه. اگه شماهم مثل من خیلی به فناوری علاقه دارید، می‌تونید این ده نکته حالب رو بخونید و بعدش هم بررسی کوتاه گلکسی J5 رو مطالعه کنید.

سه شنبه:

iphone SE (1)
آی‌فون SE

این همه از گلکسی S7 اج تعریف شد که کسی حواسش به مشکلاتش نبود، ظاهرا اونهایی که این گوشی رو خریدن میگن نمیشه راحت تو دست گرفتش و وقتی میگیری تو دستت گوشه‌های خمیده می‌گیره به دستتون. اپل هم بالاخره آی‌فون 4 اینچیشو معرفی کرد که این بار لقب SE‌ رو با خودش به یدک می‌کشه و به این ترتیب یکی از جنجالی‌ترین گجت‌های سال 2016 پس از کلی شایعه و خبر معرفی شد. البته مراسم اپل با همین یه گوشی تموم نشد و این کمپانی یه تبلت 9.7 اینچی به نام آی‌پد پرو معرفی کرد  که خب مثل همیشه خیلی خفنه!

همون‌طور که قبل از معرفی یک آی‌فون کلی خبر معرفی میشه، بعد از اون هم کلی خبر منتشر میشه که یکی از اولین اون‌ها این بود که ظاهرا کوچولوی اپل شارژدهی باتریش بهتر از آی‌فون 6S است که خب این خیلی خوبه! هرچی اپل به محصول 4 اینچی خودش افتخار می‌کنه، سامسونگ به محصول بزرگ خودش یعنی نوت افتخار می‌کنه و قراره ماه جولای نسل جدید نوت رو معرفی کنه اون‌هم با اندروید N! البته اپل و سامسونگ ظاهرا تنها در بعضی موارد با هم دعوا دارن و در بعضی چیزا خیلی هم دوست هستن، نمونه این دوستی رو می‌تونیم در امضای قرارداد برای تامین نمایشگر OLED محصولات اپل توسط سامسونگ ببینیم.

چهارشنبه:

بازهم آی‌فون SE
بازهم آی‌فون SE

روز چهارشنبه اولین عکس‌های گرفته شده با دوربین آی‌فون SE منتشر شد که نشون می‌ده این کوچولو دوربین خوبی داره و از بقیه چیزی کم نداره، البته یه راهکار خفن هم داشتیم برای کسایی که می‌خوان تو نسخه دو سیم گلکسی S7 هم سیم‌کارت دوم رو داشته باشن و هم از مموری کارت استفاده کنند. اچ‌تی‌سی هم تاریخ رسمی معرفی پرچم‌دار بعدیشو منتشر کرد که روز دهم آوریل خواهد بود.

هواوی هم بالاخره اولین تصاویر رسمی از P9 رو منتشر کرد که البته بازهم کامل نیست و نمی‌شه گوشی رو تشخیص داد و فقط چندتا جای کوچیک از گوشی مشخص شده که چندتا ویژگی این گوشیو نشون می‌ده. نگاه نزدیک به گلکسی J7  و هم‌چنین نگاهی به پدیده‌های فناوری سال 1394 داشتیم.

پنج‌شنبه:

gsmarena_002

ظاهرا اپل قصد داره از نسل جدید مک‌بوک‌های فوق باریک خودش در بهار همین امسال رونمایی کنه که البته انتظار داریم مثل همیشه قدرتمند و البته گرون باشند. اگه از بازی‌های PSP خوشتون اومده اما نمی‌تونید یه PSP بخرید، می‌تونید با این آموزش بازی‌های PSP رو روی گوشی اندروید خودتون اجرا کنید. شیائومی هم از یک تلویزیون 65 اینچی خمیده رونمایی کرد تا دهن همه‌گان رو از تعجب باز کنه!

ترین‌های هفته:

تو چشم‌ترین هفته:

بدون شک هیچ کمپانی به جز اپل و کوچولوی تازه متولد شده‌اش آی‌فون SE نمی‌تونست این هفته لقب تو چشم‌ترین رو بگیره، اپل برای دومین بار مفتخر به دریافت لقب تو چشم‌ترین هفته و هم‌چنین تندیس “چشم شهلا” شده است.

بی‌خودترین هفته:

لقب بی‌خودترین هفته با افتخار تقدیم می‌شود به چارلز هال مخترع تخت آبی، خب مخترع مومن همین‌طوری کم می‌خوابیم که یه تخت برا راحت‌تر خوابیدن درست می‌کنی، والا اگه ما از این تخت‌ها داشته باشیم احتمالا از فرط راحتی، جای خوابیدن می‌ریم تو کما! تندیس “هویج نارنجی” رو هم با پست براشون می‌فرستیم.

بدترین هفته:

همونطور که در متن گفتم مایکروسافت نتونست به‌روزرسانی ویندوز 10 رو اونجور که انتظار می‌رفت منتشر کنه؛ اول اینکه عرضه این به‌روزرسانی چندبار تاخیر خورد و بعد هم که عرضه شد نصف مدل‌ها رو پشتیبانی نکرد، تازه مایکروسافت هم واقعا باید از کاربرانش معذرت خواهی می‌کرد. تندیس هم نداریم بهشون بدیم، چه توقعاتی دارن مردم‌ها، بدترین هم که میشن باز تندیس می‌خوان!

1 در مورد “خبرسان: سال نو، آی‌فون نو”

  1. با سلام اقای بکتاش.سال نو مبارک.خسته نباشید.
    جای شما خالی! این 4 روزی که نبودم در بندر انزلی بودم!
    همین 1 ساعت پیش رسیدم. به امید و پیشرفت بیشتر ای تی رسان در سال پیش رو.
    باز هم سال نو را تبریک می گوییم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH