گوگل دومین نسخه پیش‌نمایش اندروید N را منتشر کرد

Android-N-emoji-unicode-9گوگل چند هفته قبل، اولین پیش‌نمایش اندروید N را ارایه کرد. حالا گوگل دومین پیش‌نمایش اندروید N را عرضه کرده است. این پیش‌نمایش شامل رفع برخی اشکالات و افزودن چند ویژگی جالب است.

این پیش‌نمایش، چند اشکال از جمله اتصال به شبکه‌های وای‌فای مخفی و رفع مشکلات سیستم چندپنجره‌ای را که در نسخه قبلی بودند، رفع کرده است. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود که بیشینه و کمینه طول و عرض را برای اپلیکیشن خود تعیین کنند.

جالب‌ترین قسمت این پیش‌نمایش، Vulkan 3D rendering API است که به تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های سه‌بعدی اجازه دسترسی مستقیم به GPU را می‌دهد. گوگل ادعا می‌کند که Vulkan API عملکرد اپلیکیشن‌هایی که گرافیک زیادی لازم دارند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. منبع خبر اعلام کرده است که در برخی بنچمارک‌های گرفته شده، عملکرد Vulkan API نزدیک به ده‌برابر موتور فعلی یعنی OpenGL ES بوده است.

ویژگی مهم دیگر، میان‌برهای جدید لانچر است. با استفاده از API جدید، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند میان‌برهای سریعی را ایجاد کنند. گوگل می‌گوید که هر اپلیکیشن می‌تواند بین 3 تا 5 میان‌بر در لانچر داشته باشد. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌توانند میان‌برهایی برای بیشترین تماس‌ها داشته باشند یا اپلیکیشن‌های نقشه می‌توانند میان‌بر هدایت به خانه داشته باشند.

این پیش‌نمایش، همچنین شامل چند اموجی جدید از جمله اموجی‌های چندنژادی است. گوگل در این زمینه از اپل،‌واتس‌اپ و مایکروسافت عقب مانده بود. بعلاوه گوگل مستقیما به سراغ Unicode 9 رفته است که شامل اموجی‌های جدید برای سلفی، دست ‌روی صورت گذاشتن (پشیمانی، خجالت، ناراحتی، ترس … ) است. گوگل با اینکار از اپل نیز جلوتر افتاده است.

دومین پیش‌نمایش اندروید N برای گوشی‌های نکسوس 6، نکسوس 9، نکسوس 6P، نکسوس 5X و دستگاه‌های Pixel C آماده است. این پیش‌نمایش برای General Mobile 4G Android One نیز قابل دانلود است. این آپدیت در چند روز آینده برای نکسوس پلیر نیز آماده می‌شود. بنظر می‌رسد که این آپدیت، پایدارتر از قبلی‌ها باشد، اما هنگام نصب این آپدیت‌ها همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH