بازی‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

free-games-make-money-1اگر شما از اکثر مردم بپرسید که چگونه هزینه اینترنت سایت‌ها و بازی‌های رایگان تامین می‌شود، احتمالا با اعتماد به نفس بالا تبلیغات را عامل اصلی درآمدزایی می‌نامند. اما زمانی که بیشتر افراد نگاه دقیق‌تری به این موضوع می‌اندازند (اینکه واقعا چگونه یک پلیر رایگان چشم به کسب درآمد از طریق تبلیغات می‌تواند داشته‌ باشد)، پاسخ سوال ممکن است که کمی مبهم‌تر باشد (چراکه به نظر می‌رسد شما تنها گاهی اوقات روی‌ آن‌ها کلیک می‌کنید). درحالی که بعضی از بازی‌ها از مدل کلیکی استفاده می‌کنند (که در آن تبلیغ‌کنندگان در صورت کلیک روی آن‌ها هزینه‌ای را به شرکت پرداخت می‌نمایند)، بازی‌های دیگری وجود دارند (مانند “Flappy Bird”) که کسب درآمد آن‌ها از تبلیغات، درهر بار مشاهده (pay-per-view) آن‌ انجام می‌گیرد، به این معنی که هرگاه که کسی تبلیغی را می‌بیند، شرکت مورد نظر پول آن را بدست می‌آورد.

10moniesتا اینجا همه چیز خوب است و برای بازی‌هایی که مشترکین زیادی دارند مناسب به نظر می‌آید. اما آیا تبلیغات برای بازی‌هایی که تعداد بازیکن زیادی ندارند می‌تواند مفید واقع شود؟ بسیاری از بازی‌ها درصورتی که مایل به پرداخت هزینه اندکی باشید، به شما پیشنهاد نمایش آگهی رایگان را می‌دهند، این بدین معنی است که شما برای بازی هزینه‌ای را پرداخت می‌نمایید، اما این تصور را هم ایجاد می‌کند که شما فقط معامله کوچکی را در حین آن انجام می‌دهید.

میکرو معاملات (Micro-transactions) موارد مختصری هستند که شما ممکن است در حین انجام بازی برای یکی از دو حالت افزایش تجربه یا بهتر شدن سطح بازیکن پرداخت ‌نمایید، تا رقابت موثرتری را داشته باشید. بنابراین باید گفت که شما درحال انجام بازی رایگانی هستید که همه چیز آن رضایت طرفین را میان شرکت و بازیکن ایجاد کرده‌ است. در حقیقت، این باعث می‌شود که شما بازیکنی باشید که به سمت بهتر شدن و ارتقای سطح پیش می‌روید که به این معنی است که شما را سرجای خود میخکوب می‌کند.

اما شاید شما هیچ‌یک از آن‌ها را انجام ندهید. با این همه، تنها ۳ تا ۵ درصد بازیکنان بازی‌های رایگان هستند که برای گزینه‌های موجود در بازی‌هایی مثل “Farmville” هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

دوباره به ایده اینکه شرکت‌ها برای کسب درآمد، شما (یعنی کسانی که از بازی‌ رایگان استفاده می‌کنند) را به فروش می‌رسانند، باز می‌گردیم. با داشتن مجموعه‌ عظیمی از بازیکن‌های آزاد، بازی تضمین می‌کند کسانی که پرداختی را انجام می‌دهند مشتاق‌تر خواهند شد و حجم گسترده‌ای از افرادی خواهند بود که در برابر موقعیت‌های چندنفره بازی می‌کنند. درحالی که ممکن‌ است هرگز زیر بار پرداخت پول برای بازی نروید، اگر دوستان‌تان که مایلند پرداخت هزینه آن را با استفاده از میکرو معاملات و تبلیغات انجام دهند، به شما بگویند که آن بازی را دانلود کنید، ممکن است که این پیشنهاد را قبول کنید، چراکه بازیکن‌های بیشتری به سمت آن خواهند آمد، اما در عوض با تبلیغات بیشتری مواجه خواهیدبود.

2 در مورد “بازی‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH