خبرسان؛ بی خداحافظی!

Khabarsun-part

خب همونطور که در خبرسان 9 گفتیم این قسمت آخرین قسمت از خبرسان هست و از این به بعد دیگه مجبور نیستید خبرسان و شوخی‌های بی‌مزه‌ش رو تحمل کنید. این هفته خبرها خیلی پراکنده بودن و پر تعداد اما اهمیتشون چندان زیاد نبود، مثلا این هفته هیچ کمپانی معروفی گوشی معرفی نکرد و یا اتفاق چندان عجیبی تو دنیای تکنولوژی رخ نداد اما بعضی از اون‌ها پیش زمینه خبرهای مهمی بودن که در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق میفتن. خب بهتره بریم سر وقت آخرین قسمت از خبرسان:

khabarsun new logo

دنیای آی‌تی:

هرچند مایکروسافت روزهای خوبی را نمی‌گذراند، اما پردازش ابری موجب شده این کمپانی درآمدی 20 میلیارد دلاری را در سه ماهه اول 2016 کسب کند. شایعات پیرامون گلکسی نوت 6 مدتی است که شروع شده، از جمله آن‌ها که در این هفته منتشر شد می‌توان به استفاده از نمایشگر 5.8 اینچی خمیده و هم‌چنین یک باتری 4000 میلی‌آمپری اشاره کرد. البته نوت 6 تنها عضوی از سامسونگ نیست که اطلاعاتی در موردش منتشر شده و در لیست خبرهای این هفته مشخصاتی از گلکسی C5 و گلکسی C7 را برای چندمین بار مشاهده کردیم.

آی‌فون SE
آی‌فون SE

ظاهرا هر کجا که نام سامسونگ می‌آید، اپل نیز از آن گوشه‌ها خودی نشان می‌دهد؛ این هفته خبرهای مربوط به اپل چندان خوب نبودند. این کمپانی با کاهش 40 درصدی فروش اپل‌واچ دست و پنجه نرم می‌کند و از طرفی سود این کمپانی بعد از 13 سال روند سعودی نداشته و کاهش پیدا کرده؛ البته همه خبرها بد نیستند و اپل اعلام کرده که فروش آی‌فون SE‌ فراتر از حد انتظار بوده؛ البته به نظرم این جمله هم یکی از ترفندهای اپل برای ترغیب بیش‌تر مردم به خرید این آی‌فون کوچولو هست، اگه هم نباشه مطمئنا به خاطر کوچیک‌بودنش نیست که مردم میرن میخرنش و دلیل فروش خوبش فقط اینه که نسبت به بقیه آی‌فون‌ها ارزونتره، همین! مهم‌ترین خبر در مورد اپل در این هفته هم این بود که سال دیگه خبری از آی‌فون 7s نیست، این موضوع میتونه دوتا حالت داشته یا اینکه آی‌فون فقط یه نسخه داره و یا اینکه آی‌فون بزرگ‌تر با یه اسم دیگه معرفی میشه.

هواوی P9
هواوی P9

 

یکی از مشکلاتی که بعضی از کاربران نه چندان خوش فکر به محصولات هواوی می‌گیرن اینه که چرا از رزولوشن 2K استفاده نمیکنه، به همین دلیل این کمپانی قراره سال آینده پرچم‌دارش رو با نمایشگر QHD معرفی کنه. تا از چین نیومدیم بیرون بهتره بقیه خبرهای چینی رو هم براتون بگم:

اولیش اینه که ZTE بار و بندیلش رو جمع کرد و از ایران رفت! دلیلش هم به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه‌ای که بود و هنوزم هست! خبر دوم هم مربوط میشه به یه تبلت 150 دلاری که قراره با ویندوز 10 عرضه بشه، سومیش هم به اوپو ربط پیدا می‌کنه و از ساخت یه اسمارت‌فون 4K توسط این شرکت خبر میده. آخرین خبر مهم در مورد چشم‌بادامی‌ها هم مربوط میشه به شیائومی و نسخه طلایی رنگ Mi 5 که خیلی هم قشنگه! البته یه دونه دیگه هم آخری داریم و اونم اینه که هواوی می‌خواد یه اسمارت‌فون با دوربین دوگانه به اسم آنر V8 رو معرفی کنه، مشخصاتش رو هم می‌تونید از اینجا بخونید.

شیائومی Mi 5
شیائومی Mi 5

موتورولا هم قراره یه نسل جدید از پرچم‌دارش یعنی موتو X رو رونمایی کنه، البته موتورولا مدتی میشه که دیگه خودش تنها نیست و سایه سنگین لنوو رو بالای سرش حس می‌کنه، البته باز لنوو به سخت‌گیری مایکروسافت عمل نمی‌کنه و اجازه میده این شرکت هنوز با اسم خودش گوشی تولید کنه.

htc-s9-1
اچ‌تی‌سی One S9

چند هفته پیش بود که اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدیدشو به اسم HTC 10 معرفی کرد، گذشته از ویژگی‌های خوب این اسمارت‌فون، اچ‌تی‌سی 10 باید بتونه ناجی این کمپانی باشه چون اوضاع این کمپانی هم چندان مساعد نیست، البته این کمپانی اخیرا یه اسمارت‌فون به اسم One S9 رو معرفی کرده که مشخصات قابل قبولی داره و البته ظاهرش هم بد نیست! البته مدیر اجرایی این کمپانی هم یه جمله قابل تامل گفته، ایشون بیان کرده‌اند که در آینده‌ای نه چندان دور هدست‌های واقعیت مجازی از نظر فروش بالاتر از اسمارت‌فون‌ها قرار می‌گیرند.

گوناگون:

از اونجایی که چینی‌ها خیلی خوش اشتها هستند قراره یه کاوشگر رو بفرستن مریخ البته در سال 2020، هرچند هنوز دلیل این کاوش مشخص نیست اما از اونجایی که چینی‌ها علاقه زیادی به صادرات دارن احتمالا می‌خوان خودرو یا تلفن‌همراه‌هاشون رو بفرستن برا مریخی‌ها تا اونها هم از موهبت جنس چینی برخوردار بشن، البته این فقط فرضیه شماره یک هست و فرضیه دوم اینه که با این وضعیت جمعیتی احتمالا تا چند وقت دیگه برای آدما تو چین جا نباشه و این کشور بتونه صادرات انسان به مریخ رو آغاز کنه!

محققین هم زحمت کشیدن با نانو وایرها (که خودم هم نمی‌دونم دقیقا چیه!) یه باتری ساختن که می‌تونه صدها هزار بار شارژ بشه. حالا از نانو وایرها که بگذریم می‌رسیم به ربات‌ها (نمی‌دونم چطور به این نتیجه رسیدم!)، به‌ نظرتون روزی میاد که این گجت‌ها بتونن همه کارهای ما رو برامون انجام بدن؟ اگه می‌خواید جواب رو بدونید بهتره به‌جای بر و بر نگاه کردن روی این لینک کلیک کنید!

همان دسته محققین گرامی که در بالا به آن اشاره شد (و یا دسته‌ای دیگر از آن‌ها) قراره یه سیستم تشخیص هویت جدید از طریق هدایت صوت از طریق استخوان‌های جمجمه بسازن؛ خب آخه دوستان عزیز مگه همین اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم چشه! که می‌خواید یه جور دیگه هویت ما رو تشخیص بدین چه گیری افتادیم‌ها همش می‌خوان هویت ما رو تشخیص بدن!

40 سال از معرفی اولین محصول اپل می‌گذره! باورتون میشه 40 سال!! اگه باورتون نمیشه این تصاویر رو ببینید تا باورتون بشه! بازم نشد خب برید تو ویکی‌پدیا سرچ کنید اگه نشد تو نظرات بگید تا براتون قسم بخورم که 40 سال می‌گذره!

خداحافظی:

آخر هیچ خبرسانی خداحافظی نکردم ازتون چون در واقع خبرسان هیچ‌وقت تموم نمی‌شد و بلافاصله بعد از اتمام یه قسمت می‌رفتم سر وقت قسمت بعدی! اما بالاخره این راه هم باید پایان داشته باشه، شاید هم از خبرسان خوشتون نیومده باشه اما از هفته آینده که دیگه خبری از خبرسان نیست دلتون براش تنگ بشه و یا جای خالیشو حس کنید، بالاخره خورشید خبرسان غروب کرد و آخرین قسمت از خبرسان رو در تاریکی براتون نوشتم! موفق باشید.

6 در مورد “خبرسان؛ بی خداحافظی!”

  1. سلام اقای بکتاش.من در هواوی جی8 یک مشکل دارم!
    1: برنامه Google Play Service روی گوشی نصب است ولی به هیچ وجه نمی توانم پیدایش کنم! در حالی که نه جزء برنامه های پنهان شده است و نه رمز گذاری شده.
    از همان اول که گوشی را خریدم پیداش نکردم.

    راستی یک سوال: فرق گوگل پلی سرویس و گوگل پلی استور در چیست؟
    با تشکر از شما.

  2. سلام. آقایبکتاش من امیر محمد هستم هوا وی جی 8
    را خریدم.می خواهم گوگل کروم را راه بیندازم که افزودن حساب می خواد. افزودن حساب را که میزنم می نویسه تایید پین خود.
    هر عددی که می زنم قبول نمیکند شما بجویید که چه کنم. با تشکر.

    1. امید بکتاش

      سلام .مبارک باشه برا اون مشکل ابتدا یه پین برا گوشی تنظیم کنید و یا اسکنر اثر انگشت رو تنظیم کنید به احتمال قوی مشکلتون حل میشه

  3. نروووووو

    توهم نمیتونی مثل ما دووم بیاری نرووو..
    ما عادت کردیم به خبرای ای تی بدون تو چیکار کنیم نرووو.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH