هواوی قصد دارد در بازار اسمارت‌فون‌ها از سامسونگ و اپل پیشی بگیرد

یکی از مقامات ارشد هواوی گفته است که این شرکت قصد دارد تا ۵ سال آینده از اپل و سامسونگ در بازار اسمارت‌فون پیشی بگیرد و همچنین سهم بیش از ۲۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد.

ریچارد یو، مدیر بخش الکترونیک هواوی گفته است:

ما می‌خواهیم تولیدکننده اول اسمارت‌فون در دنیا باشیم. این یک مسابقه طولانی است و ما صبر لازم برای این کار را داریم.

هواوی و اریکسون، از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در دنیا هستند. هواوی در چند سال گذشته، بخش اسمارت‌فون‌های خود را به شدت گسترش داده است.

هواوی در حال کاهش فاصله خود با سامسونگ و اپل است. در سه‌ ماهه اول، فروش گوشی‌های هواوی ۵۹ درصد افزایش داشت، در حالیکه سامسونگ تقریبا رشدی نداشت و اپل نیز با کاهش ۱۴ درصدی مواجه شد. در این بازه زمانی، سامسونگ ۲۳ درصد، اپل ۱۵ درصد و هواوی ۸.۳ درصد سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. آقای یو می‌گوید:

عمده رشد ما ناشی از گوشی‌های رده‌بالا و پریمیوم است. اگر شما می‌خواهید تولید‌کننده‌ای برتر باشید، باید در بخش گوشی‌های رده‌بالا برتر باشید.

آقای یو همچنین اضافه کرد که همکاری با لیکا، یک همکاری بلندمدت است و حداقل تا ۵ سال آینده ادامه دارد.

هواوی همچنین فناوری‌های نو مانند واقعیت مجازی را نیز هدف قرار داده است. هواوی با همکاری که با گوگل دارد، از اولین اسمارت‌فون بر اساس پلتفرم واقعیت مجازی گوگل در پاییز امسال رونمایی می‌کند.

هواوی برای افزایش تعداد پتنت‌های خود سرمایه‌گذاری زیادی را انجام داده است. سال گذشته، هزینه تحقیق و توسعه هواوی، ۹.۲ میلیارد دلار بوده که این میزان از اپل با ۸.۱ میلیارد دلار، بیشتر و از سامسونگ با ۱۲.۵ میلیارد دلار، کمتر بوده است.

در حالیکه فروش گوشی‌های هواوی در سایر نقاط دنیا در حال افزایش است، حضور این شرکت در ایالات متحده بسیار کم است. پس از تصویب طرحی در کنگره ایالات متحده در سال ۲۰۱۲، خرید هر گونه تجهیزات مخابراتی از این شرکت به دلیل ترس از جاسوسی ممنوع شده است. هواوی این اتهامات را رد کرده است. آقای یو می‌گوید که ترس از مسائل سایبری باعث نخواهد شد که هواوی در ایالات متحده، اسمارت‌فون نفروشد. او می‌گوید که مشتریان تنها محصولی بهتر می‌خواهند. آقای یو،جزییاتی از نحوه حضور در بازار اسمارت‌فون‌های ایالات متحده بیان نکرده است.

در خانه خود، چین، هواوی و دیگر سازندگان چینی گوشی، در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش رشد بازار هستند. رشد فروش اسمارت‌فون در سال گذشته به ۲.۵ درصد رسیده است. این رشد در سال ۲۰۱۳، ۶۳ درصد بوده است. تحلیلگران این کاهش را به کاهش افرادی که برای اولین بار گوشی‌های هوشمند خریداری می‌کنند، نسبت‌ داده‌اند.

رقابت بی‌امان، با ورود سازندگانی که قصد دارند موفقیت هواوی و شیائومی را تکرار کنند، تشدید شده است. پیت لائو، مدیرعامل و بنیان‌گذار OnePlus می‌گوید که بازار چین بسیار بی‌رحم است. آقای لائو می‌گوید:

OnePlus نگاهی سخت به استراتژی محصول خود داشته است و تصمیم گرفته است که فقط بر یک نقطه تمرکز کند: گوشی‌های رده‌بالا.

5 در مورد “هواوی قصد دارد در بازار اسمارت‌فون‌ها از سامسونگ و اپل پیشی بگیرد”

  1. “اگر شما می‌خواهید تولید‌کننده‌ای برتر باشید، باید در بخش گوشی‌های رده‌بالا برتر باشید.”که به نظرم هواوى در این زمینه نه به پاى اپل و نه سامسونگ میرسه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH