بررسی گجت پوشیدنی هواوی تاک بند بی ۲ (TalkBand B2): خلاقیت و ظرافت

با گذشت زمان، نیاز کاربران به هوشمند شدن زندگی افزایش یافته‌ است. یکی از انواع این محصولات فوق هوشمند، گجت‌های پوشیدنی هستند که روز به روز جای خودشان را بین کاربران باز می‌کنند.

دومین نسل از دست‌بند هوشمند شرکت هواوی با ظرافتی خاص و طراحی زیبا، در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۵ معرفی شد. TalkBand B2 یک هدست بلوتوث و همچنین یک ابزار خلاقانه برای علاقه‌مندان به ورزش و سلامت محسوب می‌شود که امروز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان به بررسی آن می‌‌‌‌‌‌پردازیم.

ابتدا نگاهی کلی به مشخصات کلیدی این دستگاه می‌اندازیم: 

طول ۲۳۵ میلی‌متری بند چرمی، ضخامت ۱۱.۸۸ میلی متری، وزن ۳۲.۲ گرم و وزن هندزفری ۱۲.۵ گرم

صفحه نمایش ۰.۷۳ اینچی از نوع PMOLED با دقت رزولوشن ۸۸×۱۲۸ پیکسل

باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۹۵ میلی آمپر

سازگار با سیستم عامل اندروید ۴ به بعد و iOS نسخه ۷ به بعد

حسگر ژیروسکو‍‌پ، شتاب سنج و بلوتوث برای اتصال به تلفن همراه و دستگاه‌های هوشمند

دارای گواهی IP57 برای حفاظت در برابر گرد و غبار و همچنین آب تا عمق ۱ متر

موجود در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی


۰۰۱

طراحی

طراحی این نسل از TalkBand دستخوش تغییراتی بسیار چشم‌نواز و حرفه‌ای شده است. به طوری که طراحی این نسل از تاک بند با نسل پیشین خود به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و کاملا با معیار‌های روز همراه شده است. بدون شک تاک بند B2 در مقایسه با رقبا ضخامت بیشتری دارد اما فلز تراش خورده بالایی دست بند، مخصوصا در رنگ طلایی آن به شدت دل فریب است. همچنین به راحتی می‌توان قسمت بالایی ساعت را جدا نمود و از هندزفری بلوتوثی آن استفاده کرد.

طراحی زیبای پشت هندزفری (که در واقع صفحه نمایش دست‌بند قرار گرفته است) با در گوش قرار گرفتن هندزفری به شدت خودنمایی می‌کند.

اما قسمتی که در این بخش ما را کمی نگران کرد، نحوه قرار گیری آن به درون گوش بود. باید بگوییم که با استفاده این دستگاه به‌عنوان هندزفری، برای زمانی که تماس دارید و می‌خواهید آن را از روی دست باز کنید و درون گوش بگذارید، هیچ مشکلی نخواهید داشت، اما برای طولانی مدت و یا در حین انجام فعالیت شدید، حس افتادن از گوش را خواهید کرد.

۰۰۴

به طور کل طراحی این گجت را “خوب” ارزیابی می‌کنیم اما ضخامت دستگاه می‌توانست کم‌تر باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش استفاده شده در این دست‌بند از نوع PMOLED بوده و وضوح تصویری ۸۸×۱۲۸ پیکسل را داراست. با بلند کردن دست خود به صورتی که می‌خواهید ساعت را چک کنید، صفحه نمایش به‌طور خودکار روشن می‌شود و با سوایپ کردن به بالا و پایین، دسترسی شما به ساعت، گام شمار، میزان کالری سوخته شده و میزان خواب را به انجام می‌رساند.

همچنین با فشردن کلید سمت راست دست بند نیز می‌توانید صفحه نمایش را روشن کنید.

کیفیت و خوانایی صفحه نمایش به طور کلی خوب ارزیابی می‌شود و در نور معمولی و شب کیفیت قابل قبولی را ارایه می‌دهد، اما جایی که باز ما را کمی نگران کرد، خوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم آفتاب است. تقریبا چیزی قابل رویت نیست!

اما به طور کل صفحه نمایش در این گجت چیز قابل توجهی است و یکی از بخش‌هایی است که زیبایی خاصی را به دستگاه بخشیده است.

نرم افزار همراه

این دست‌بند هوشمند، همراه با اپلیکیشن قدرتمند Huawei Wear عرضه شده است. در ابتدا، نرم‌افزار اطلاعاتی مثل سن، وزن، قد و جنسیت را از شما می‌‌‌‌پرسد و سپس فعالیت‌تان را به دو دسته ورزش و خواب تقسیم بندی می‌کند.

۰۰۷

در قسمت فیتنس یا ورزش، اطلاعاتی مثل تعداد قدم‌ها و کالری مصرفی نمایش داده‌ ‌می‌شود. با سوایپ به راست به قسمت خواب هدایت می‌شوید که میزان خواب مورد نیاز را به شما نمایش می‌دهد.

عملکرد این برنامه کمی ابتدایی‌تر از سطح انتظارات ما بود اما رابط کاربری استفاده شده بسیار روان و آسان است. همچنین این برنامه برای پلت‌فرم‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است اما متاسفانه نسخه ویندوزفون برای آن تا به حال ارایه نشده است.

ارتباطات

این دستگاه با استفاده از بلوتوث به‌راحتی با هندست‌های مختلف سینک می‌شود. در تجربه کاری‌ما، دستگاه به راحتی و در عرض چند ثانیه با گوشی‌های ال‌جی جی۳ و جی۴ سینک شد.

طبق گفته خود شرکت هواوی در سینک شدن این دستگاه با سیستم عامل iOS  هیچ مشکلی نخواهید داشت.

باتری

باتری استفاده شده در این دستگاه از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۹۵ میلی آمپر است.

با این ظرفیت باتری، شما قادر به استفاده از دستگاه به مدت ۴ روز همراه با مکالمه و روشن بودن بلوتوث خواهید بود، همچنین طول عمر باتری در صورت خاموش بودن بلوتوث ۱۴ روز است.

۰۰۸

عملکرد باتری را می‌توان به طور کلی “مناسب” ارزیابی کرد اما اگر به نسل قبلی این گجت مراجعه کنیم، متوجه عمر ۶ روزه آن می‌شویم که این موضوع یک پس‌رفت برای هواوی محسوب می‌شود. همچنین این باتری توسط پورت USB به راحتی در مدت ۱.۵ ساعت قابل شارژ است.

نتیجه گیری کلی

قیمت این دستگاه حدود ۱۲۰ دلار بوده و کمی نسبت به گجت‌های سلامتی موجود در بازار بیشتر است. اما بدون شک تاک بند B2 می‌تواند جای زیباترین دست‌بند‌ها و ساعت‌های شما را بگیرد. طراحی زیبا و تنوع رنگی آن بی‌نظیر بوده و قرار گیری آن در گوش، نمایان‌گر جلوه زیبایی است. همچنین طرز کار با این دستگاه به‌ویژه استفاده از ویژگی ورزشی و تندرستی آن بسیار آسان و لذت‌بخش است.

شرکت هواوی بدون شک پیشرفت چشمگیری در این زمینه به نسبت نسل پیشین تاک بند به‌دست آورده است و حتما استفاده از این گجت برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

9 در مورد “بررسی گجت پوشیدنی هواوی تاک بند بی ۲ (TalkBand B2): خلاقیت و ظرافت”

  1. مهدی حسینیان

    عجیبا غریبا
    عجب چیزیه
    بیشتر شبیه مایکروسافت بند ۲ 😐
    ولی در کل ممنونم از سایتتون 🙂

  2. به هیچ عنوان با این قیمت ارزش خرید نداره
    با ۵۰ تومن کمتر رفتم ساعت هوشمند Gear S رو خریدم با اینکه متعلق به سال ۲۰۱۴ هست ولی یکی از کامل ترین ساعت هوشمند های بازاره.

  3. نسبت به قیمتش امکانات خوبى داره، به نظرم براى کسایى که کاربرد روزانه دارن مناسبه. نگارش متن هم عالیه مخصوصا قسمت اشک و لبخند که خیلى جالب و کاربردیه ???

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH