خانه‌تکانی در بخش تلفن همراه ال‌جی پس از عدم موفقیت G5

شرکت ال‌جی پس از شکست تجاری و فروش ضعیف مدل G5 به این فکر افتاده است که ساختار بخش موبایل خود را دستخوش تغییراتی بنیادین کرده و آن‌را به‌ طور کلی تغییر بدهد.

پروژه آرا چندی است که در مرحله توسعه و طراحی به سر می‌برد و همین امر نیز موجب شد تا وقتی که ال‌جی مدل G5 را به بازار عرضه می‌کرد، مسولان این شرکت فکر کنند که گوشه‌ای از بازار نوظهور تلفن‌های همراه ماژولار را در اختیار گرفته‌اند. در حقیقت باید گفت که G5، یک ایده بسیار خوب بوده است زیرا میزان ماژولاریته بودن و تغییرپذیری ظاهری آن بسیار ساده بوده و استفاده از آن بسیار راحت و سرراست است؛ با این وجود این محصول نتوانسته است تا در زمینه فروش به‌ نحوی‌که ال‌جی انتظار داشت موفق باشد.

این شکست به‌اندازه‌ای ناامیدکننده بوده است که گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ال‌جی تعداد زیادی از کارمندان خود را از زمان معرفی این محصول تا به امروز، از کار برکنار کرده است و مسولان این شرکت قصد دارند تا ساختار بخش تلفن همراه این شرکت را از نو تعریف کنند.

این پروژه شامل تعریف مرکزی ویژه به نام “دفتر مدیریت برنامه” نیز خواهد بود که قرار است تا بر روی توسعه محصولات نظارت داشته باشد تا بتوان آینده‌ای مناسب را برای آن‌ها در نظر داشت. این بخش قرار است تا به‌صورت مستقیم تحت نظارت رییس بخش تلفن‌های همراه شرکت ال‌جی یعنی چو جونو فعالیت کرده و تنها به او پاسخگو باشد.

ال‌جی در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، در محصولات نسل‌های قبلی خود مانند G3 و G4، بسیار موفق بوده است ولی به نظر می‌رسد که کاربران هنوز برای دریافت کردن یک تلفن همراه ماژولار آماده نبوده‌اند. یکی از مواردی که می‌توان آن را از دلایل شکست تجاری G5 دانست، ذات هزینه‌ای این نوع از تلفن‌های همراه هوشمند است و قیمت بالای این تلفن ماژولار ممکن است موجب فراری شدن کاربران شده باشد.

همچنین گزینه‌های پیش روی کاربران برای تغییر دادن تلفن همراه آن‌ها نیز چندان متنوع نبوده‌اند و شاید همین امر از دیگر دلایل شکست G5 بوده باشد. در این میان دیدن عاقبت پروژه آرا پس از استقبال نه‌چندان گرم از ال‌جی G5، می‌تواند بسیار جالب باشد زیرا این مدل قرار است تا در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ یعنی انتهای پاییز سال جاری به بازار عرضه شود و تنها باید صبر کرد تا در آن زمان متوجه شد که چه سرنوشتی برای این دستگاه رقم می‌خورد.

ITresan-1395 (4)

5 در مورد “خانه‌تکانی در بخش تلفن همراه ال‌جی پس از عدم موفقیت G5”

  1. مطمئنید این خبر واقعیه ؟؟
    آخه هیچ جای دیگه چنین چیزی نشنیدم !
    اتفاقا چند ماه پیش که تازه این گوشی تو کره توزیع شده بود ، خود کره ای ها اعلام کردن فروش G5 سه برابر گوشی G4 هست ، خودتون هم که دارید میگید G4 فروش خوبی داشته !
    یه جای دیگه نوشتید که قیمت بالای این گوشی …
    درحالیکه G5 قیمتش با پرچمدار سامسونگ و سونی در یه حده ولی سخت افزارش خیلی بهتر از اکسپریا اکس هست .
    به نظر من که این جور مطالب هیچ منبع موثق و معتبری ندارند و اگه سر رشته این خبر ها رو دنبال کنید همش میرسه به دفتر سامسونگ تو تهران !!!

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز لینک منبع رو در انتهای مطلب می‌تونید ببینید و تقریبا تمام رسانه‌های مطرح داخلی و خارجی هم این خبر رو پوشش دادند

    2. احمد محمد حسینی

      دوست عزیز
      اولا که منبع خبر رو درج می کنیم که مشکلی در زمینه موثق بودن منبع پیش نیاد
      دوم اینکه ننوشتیم این گوشی فقط گرون هست، نوشتیم فناوری مدولاریته بودن به نفسه گرون به حساب میاد
      سوما آمار فروش داخلی کره اگر فقط ملاک بود که شرکت ها سراغ بازار بین المللی نمی رفتند
      چهارم هم که فکر نکنم دفتر سامسونگ تو ایران اینقدر قدرت داشته باشه که وب سایت های بین المللی رو کنترل کنه و بنده که اصلا ایران نیستم به عنوان نویسنده هیچ ارتباطی با هیچ دفتری تو ایران نداشتم 🙂
      امیدوارم بتونید درک کنید که رسالت ما خبری هست و بدون تعریف تعریف از یک برند و یا کوبیدن یک برند به سراغ ارائه محتوا میریم

  2. سلام

    بزگترین مشکل این گوشی به نظرم

    ۱. طراحی بسیار بد و نا امید کننده هست. طراحی G4 عالی بود . اما بعد از گذشت یک ماه اون هم چرم مصنوعی پشتش به فاجعه تبدیل می شد . در نتیجه ال جی G3 و LG2 طراحی بهتری داشتند.
    ۲. رابط کاربری واقعا دلسرد کننده خشک و بی روح و سرد ! هیچ چیزی برای دلبستگی نداره . و تنها نقش رابط کاربری ساده رو ایفا میکنه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH