مقایسه ال‌جی G5 با بلک‌بری پریو: نبرد متفاوت‌ها!

به گروه C آمدیم تا این بار شاهد جدالی جذاب بین محصولاتی از شرق و غرب دنیا باشیم! پرچم‌دار کمپانی کره‌ای ال‌جی با نام G5 قرار است تا روبه‌روی اولین پرچم‌دار اندرویدی کمپانی کانادایی بلکبری یعنی پریو قد علم کند! ال‌جی اولین بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در مقابل، بلکبری پریو در یک بازی جذاب متحمل شکستی برابر نماینده آمریکا شد! دیدار دوم این دو نیز روز گذشته به پایان رسید و بلکبری پریو با شایستگی تمام رسما با آی‌تی‌رسان کاپ وداع کرد و ال‌جی نیز اگر در این بازی پیروز میدان باشد به عنوان صدرنشین گروه C‌ راهی مرحله حذفی خواهد شد.

پیش از شروع بازی تنها به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که ال‌جی G5 در فوریه سال ۲۰۱۵ معرفی و سپس در آوریل سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی شد؛ اما رقیب غربی این محصول در اکتبر ۲۰۱۵ معرفی و در نوامبر همان سال وارد بازار شده است.


ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

بازی را کمپانی ال‌جی آغاز می‌کند. G5 پرچم‌داری است که به برای اولین بار توسط کمپانی ال‌جی به صورت تمام فلزی معرفی شده است. همین موضوع کار را برای این کمپانی کمی سخت کرد و آن‌ها مجبور شدند تا از برخی اصول همیشگی خود نظیر حضور تمامی دکمه‌ها بر روی قاب پشتی دست بکشند و نیمی از آن‌ها را روانه اطراف محصول خود کنند.

همین باعث شده است که ظاهر این محصول به مذاق خیل عظیم هواداران این کمپانی آن‌چنان خوش نیامده و به تبع آن از ال‌جی و آخرین پرچم‌دارش کمی دلگیر شوند. این محصول که از بدنه یکپارچه فلزی برخوردار است در سمت چپ خود دکمه‌های مربوط به ولوم را جای داده و دکمه پاورش که حکم حسگر اثر انگشت دارد را به پشت منتقل کرده است. البته با کمی دقت دکمه کوچکی نیز در پایین قسمت سمت چپ G5 دیده می‌شود که حتما همگی می‌دانیم برای چیست! بله این دکمه برای بهره‌گیری از حالت ماژولار این محصول خاص است.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر به قدری مناسب است که حس خوبی با دیدن آن به شما منتقل می‌شود. قسمت بالایی محل حضور جک ۳.۵ میلی‌متری و درگاه مادون قرمز است و سایر قسمت‌ها نظیر اسپیکر و پورت Type C به قسمت پایین انتقال یافته است. تماشاگران در حال تماشای این پرچم‌دار فلزی هستند، حال باید به قاب پشتی آن نیز نگاهی بی اندازیم. در قسمت بالا، برخلاف بیشتر پرچم‌داران به جای یک لنز دو لنز دوربین دیده می‌شود که در یک کادر کوچک سیاه رنگ جا خوش کرده‌اند. بین این دو لنز فلش‌های دو رنگ LED و فوکوس لیزری خاص ال‌جی مشاهده می‌شود. کمی پایین‌تر حسگر اثر انگشت بیرون زده ال‌جی که البته دکمه پاور نیز محسوب می‌شود، حضور دارد. ابعاد این پرچم‌دار ۵.۳ اینچی برابر ۱۴۹.۴ در ۷۳.۹ بوده و ضخامتش ۷.۷ میلی‌متر است. سایزی که برای هر استفاده در هر دستی مناسب است.

LG G5 VS Priv (2)

اما بلکبری پریو، به عنوان یک شاهکار طراحی غربی وارد زمین می‌شود. از هر زاویه که بخواهیم به محصول ال‌جی بابت این طراحی تبریک بگوییم، با ورود بلکبری پریو، دهانمان از تعجب باز می‌ماند. بلکبری با یک بدنه مشکی رنگ و بسیار لوکس در میانه میدان ظاهر می‌شود. قطعا پس از تماشای این محصول برای نخستین بار لبخند رضایتی بر روی لبان شما نقش خواهد بست. پریو از نمایشگری بسیار زیبا همراه با لبه‌های منحنی بهره برده که در زیبایی نهایی آن تاثیر بسزایی داشته است.

قسمت بالای نمایشگر میزبان لنز دوربین دوم و لوگوی بلکبری است. حاشیه اطراف نمایشگر بسیار کم بوده و در قسمت پایینی نیز فضای اضافه‌ای وجود ندارد. البته بلکبری اسپیکرهای خود را با یک طراحی جالب زیر نمایشگر محصولش جای داده است. سمت راست بدنه سه دکمه وجود دارد که البته هیچ کدام پاور نیست! دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و همچنین یک دکمه کوچک وجود دارد که وظایف ساده‌ای را برای کاربر انجام می‌دهد. قسمت بالایی محل حضور اسلات مربوط به سیم کارت بوده و قسمت پایینی نیز میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری و البته پورت میکرو USB است. اما این تمام داستان پریو نیست، شما با کمی فشار نمایشگر به سمت بالا، شاهد یک کیبورد فیزیکی خواهید بود که شاید تاکنون نمونه آن‌ را بر روی یک محصول لوکس اندرویدی ندیده باشید. اتفاقی که بیشتر شبیه به ثبت امضای بلکبری بر روی این اسمارت فون اندرویدی است. کیبوردی بسیار ظریف و لطیف که با کشیدن انگشت به حالت سوایپ بر روی آن نیز می‌توانید برخی از عملکردهای گوشی را بر عهده بگیرید.

به پشت این محصول هم سری می‌زنیم، قاب پشتی از بافت خاص و جالبی برخوردار است که به محض لمس آن توجه شما را جلب می‌کند. در قسمت بالا لنز گرد دوربین و فلاش‌های دو رنگ آن بسیار واضح و بزرگ طراحی شده‌اند. میانه این قاب نیز محل قرارگیری لوگو بلکبری است. ابعاد کلی پریو ۱۴۷ در ۷۷.۲ بوده و ضخامتش ۹.۴ میلی‌متر است. ابعادی که شاید برای یک اسمارت فون ۵.۴ اینچی بزرگ و کمی ضخیم به نظر برسد.

LG G5 VS Priv (11)

 


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

محصول فلزی ال‌جی وزنی برابر ۱۵۹ گرم دارد که با توجه به ساختار بدنه‌اش منطقی و مناسب است. کیفیت ساخت محصولات ال‌جی همیشه زبان‌زد عام و خاص بوده است. با توجه به اینکه محصولات این کمپانی در کره جنوبی تولید و عرضه می‌شوند، بنابراین کیفیت نهایی آن حتی از برخی برندهای دیگر که در کشور چین مونتاژ و عرضه می‌شوند نیز بیشتر است.

در مقابل بلکبری پریو، این شاهزاده غربی، به دلیل ساختار خاصش وزنی برابر ۱۹۲ گرم دارد. البته به محض به دست گرفتن گوشی وزن آن اصلا شما را اذیت نخواهد کرد. این محصول که بدنه‌ای پلاستیکی دارد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و بلکبری هیچ‌گاه کیفیت محصولاتش را فدای کمیت نکرده است.

 LG G5 VS Priv (3)


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

به قسمتی می‌رسیم که هر دو تیم می‌توانند با به رخ کشیدن توانایی‌های خود، برنده آن باشند. G5 با یک نمایشگر ۵.۳ اینچی از نوع IPS عرضه شده است؛ اما ال‌جی که از چندی پیش تصمیم گرفت برای نمایشگر پرچم‌دارانش از وضوح QHD استفاده کند، این بار نیز همان مسیر را ادامه داده و وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را برای این محصول فلزی‌اش در نظر گرفته است.

این سایز نمایشگر با وضوح اعلام شده چگالی پیکسلی فوق‌العاده ۵۵۴ پیکسل بر هر اینچ را فراهم می‌کند. موضوعی که شاید کمکی به چشمان هیچ کس نکند. G5 برای محافظت از نمایشگرش به سراغ محافظ قدرتمند Corning Gorilla Glass 4 رفته است و نسبت نمایشگر به بدنه برابر ۷۰.۱ درصد است.

دیگر ویژگی نمایشگر G5، بهره‌گیری از سیستم همیشه روشن است. قابلیتی که با کمترین مصرف باتری به کاربر اجازه می‌دهد ساعت و برخی از اصلی‌ترین نوتیفیکشن‌های مورد نیاز را بدون نیاز به فشردن کلید یا چیزی رویت کند.

اما بگذارید تا سری به شاهزاده خود بزنیم. این محصول زیبای غربی، با نمایشگری از نوع AMOLED و سایز ۵.۴ اینچی به میدان مسابقه پای گذاشته است. بلکبری اما نمایشگر خود را با فناوری Curved Edge Screen آراسته و باعث شده تا با محصولی زیبا طرف باشیم.

اما این تمام هنر پریو نیست؛ وضوح این نمایشگر نیز همانند رقیبش QHD بوده و چگالی پیکسلی آن نیز ۵۴۰ پیکسل در هر اینچ است که البته کمتر از G5 است. حفاظت از این نمایشگر به عهده Gorilla Glass 4 است. نسبت نمایشگر به بدنه بلکبری پریو نیز برابر ۷۱.۹ درصد است که کمی بیشتر از G5 است.

هرچه نمایشگر ال‌جی ساده است و عملکرد خاصی ندارد اما در بلکبری پریو این‌گونه نیست. در هنگام شارژ شما با نواری زیبا شارژ باتری را بر روی نمایشگر خواهید دید. قسمت‌های خمیده و منحنی نیز برای خود رابط کاربری خاصی داشته و می‌توانند برخی از نیازهای شما را برطرف سازند. در تصاویر زیر می‌توانید نمایشگر این دو مدل را با هم مقایسه کنید (سمت راست بلکبری پریو و سمت ال‌جی G5):

LG G5 VS Priv (15) LG G5 VS Priv (14) LG G5 VS Priv (13)

و در نهایت می‌توانید میزان خوانایی نمایشگر این دو مدل در زیر نور آفتاب را نیز شاهد باشید:

LG G5 VS Priv (1)


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

به دقایق پایانی نیمه اول می‌رسیم. رقابتی پایاپای را تاکنون شاهد بودیم که البته باید اشاره کنیم پریو در برخی لحظات توانست حملات سهمگینی را روی دروازه G5 ترتیب دهد.

به بخشی می‌رسیم که ال‌جی در آن برای خود جز بهترین هاست. ال‌جی این محصولش را با اندروید ۶.۰.۱ عرضه کرده است که به احتمال زیاد حداقل یک آپدیت برای آن عرضه خواهد شد؛ اما کمی هم از نرم افزار و رابط کاربری جدید ال‌جی باید بگوییم.

این کمپانی برای اولین بار بر روی این محصول از رابط کاربری جدیدش پرده برداشت. نرم افزار جدید ال‌جی چیزی شبیه به اپل و هواوی شده و دیگر بر روی آن خبری از منو برنامه‌ها نیست و همه چیز خیلی مرتب بر روی صفحه اصلی یا همان Home نمایش داده می‌شود (البته این ویژگی خیلی زود توسط یک آپدیت از سوی ال‌جی به حالت سابق بازگشت).

بهره‌گیری از امکانات بالا، منوهای جذاب، گزینه‌های مناسب نرم افزاری و … از مهم‌ترین قابلیت‌های رابط کاربری ال‌جی است. این نسخه از طراحی کاملا تخت بهره برده و بسیار سبک است.

اما در مقابل بلکبری برای اولین بار به سراغ اندروید رفته است. بلکبری قول داده که اولین محصول اندرویدی‌اش، ترکیبی بسیار عالی از black OS و اندروید باشد. بلک‌بری پریو البته با اندروید ۵.۱.۱ عرضه شده است و به گفته مسئولین این کمپانی به اندروید نسخه ۶.۰.۱ نیز بروزرسانی خواهد شد.

طراحی انجام شده از سوی بلکبری خیلی خاص نبوده و چیزی شبیه به اندروید خام است. البته بلکبری سعی کرده که در برخی نرم افزارها ترکیب خوبی را بین برنامه‌های اصلی‌اش با اندروید ایجاد کند. بنابراین شاید برای هواداران پیشین بلک‌بری جذاب باشد که بتوانند برخی از نرم‌افزارهای مورد علاقه خود را در قالب اندروید تجربه کنند. همچنین شما می‌توانید با تنظیمات مربوط به قسمت خمیده پریو، برخی از مهم‌ترین اطلاعات و نرم‌افزارهای مورد علاقه خود را در آنجا داشته باشید.

بگذارید تا نگاهی به رابط کاربری هر دو محصول بی اندازیم:

۳-Flagship-2016-ITResan-1-2

priv-1
Black Berry Priv

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

وقتی نام یک اسمارت فون اندرویدی می‌آید اولین چیزی که به ذهن تولید کنندگان خطور می‌کند، احتمالا اسنپدراگون است. هر دو محصول پیش روی ما در این مسابقه از پردازنده‌های قدرتمند کمپانی کوالکام بهره برده‌اند.

G5 به عنوان جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی کره‌ای، از قدرتمندترین چیپست تولید شده کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره برده است. محصولی ۴ هسته‌ای که این بار از هسته‌های قدرتمند Kyro استفاده کرده است. وجود ۲ هسته ۲.۱۵ گیگاهرتزی و ۲ هسته ۱.۶ گیگاهرتزی در کنار رابط گرافیکی Aderno 530 و ۴ گیگابایت رم نوید یک سخت افزار همه فن حریف را می‌دهد.

حافظه داخلی پیش فرض نماینده ال‌جی ۳۲ گیگابایت بوده که از طریق رم میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است. با این سخت افزار هیچ گونه لگ یا هنگی در هنگام کار با گوشی دیده نمی‌شود و بازی‌های سنگین نیز به راحتی آب خوردن اجرا می‌شوند. اما بلک‌بری پریو نیز به سراغ یکی از نمونه‌های خوب اسنپدراگون رفته است. بهره‌گیری از چیپست ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ در کنار ۳ گیگابایت رم و رابط گرافیکی Aderno 418 اگر چه در حد سخت افزار رقیبش حد اعلایی ندارد اما در نوع خود گزینه مناسبی است. حافظه داخلی پیش فرض این محصول ۳۲ گیگابایت است که از طریق رم میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است.

بگذارید تا ببینیم بنچمارک‌ها به ما چه می‌گویند:

LG G5 VS Priv (19) LG G5 VS Priv (20) LG G5 VS Priv (21)در ویدیو زیر می‌توانید سرعت بوت شدن این دو مدل را با هم مقایسه کنید و محصول برتر در این زمینه را به راحتی تشخیص دهید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

نیمه دوم را با بحث جذاب دوربین آغاز می‌کنیم. ال‌جی با فناوری جدیدش برای آخرین پرچم‌دار خود دو لنز دوربین در نظر گرفته است. یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم مناسب f/1.8 و دیگری یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4. این دو لنز در کنار سیستم فوکوس لیزری، فلاش‌های LED دو رنگ و فناوری OIS عملکرد بسیار مناسبی دارند.

دوربین‌های فوق می‌توانند با وضوح ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. دوربین دوم G5 نیز یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 است که می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید.

LG-G5-Review-35

اما ببینیم که بلکبری در اولین تجربه اندرویدی خود چه کرده است. این کمپانی به سراغ یک دوربین ۱۸ مگاپیکسلی قدرتمند رفته که از لنزهای Schneider-kreuznach بهره می‌برد. استفاده از فناوری OIS، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و سنسورهای ۲.۴/۱ اینچی بر روی کاغذ قدرت فوق‌العاده‌ای دارد (البته فقط بر روی کاغذ). این دوربین می‌تواند با وضوح ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز همانند رقیبش فیلم برداری کند.

priv-camera-app

اما همان‌قدر که بلک‌بری بر روی دوربین اصلی حساس بوده، دوربین دوم را به حال خود رها کرده است. بهره‌گیری از یک دوربین ساده ۲ مگاپیکسلی برای محصولی که در سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی می‌شود واقعا عجیب است! شاید اگر بگوییم این محصول دوربین دوم ندارد واقعا سنگین تریم!

بیایید تا نمونه تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها را ببینیم:

LG G5 VS Priv (22) LG G5 VS Priv (25) LG G5 VS Priv (28)LG G5 VS Priv (24)LG G5 VS Priv (29)LG G5 VS Priv (23)LG G5 VS Priv (27)LG G5 VS Priv (26)


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

وقتی دو گوشی جلوی روی شماست که هر یک وضوح QHD داشته و از سایزهای مناسبی نیز برخوردارند، آیا می‌توانید در حوزه سرگرمی و پخش فیلم و … از آن‌ها ایراد بگیرید؟

ال‌جی با پلیر قدرتمند و بدون نقصش و بهره‌گیری از یک اسپیکر مونو می‌تواند یک یار خوب در کنار شما باشد. در مقابل بلکبری پریو با به کارگیری اسپیکرها در جلوی محصول و همچنین بهره‌گیری از یک نمایشگر باکیفیت و زیبا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای دیدن فیلم و یا انجام بازی‌های مختلف باشد.

هر دو محصول در قسمت پخش موسیقی با هدفون و بدون هدفون بسیار عالی ظاهر شده و هیچ گونه نقصی ندارند. البته هندزفری عرضه شده با ال‌جی کیفیت بالاتری دارد. بد نیست در این قسمت اشاره‌ای نیز به پلیر موجود بر روی هر دو مدل بکنیم. در واقع پلیر ال‌جی یکی از بهترین پلیرهای موجود بر روی گوشی‌های جام است و توسط آن می‌توانید خیلی راحت تمام کدک‌ها را اجرا کنید و حتی تنظیمات خاصی را نیز انجام دهید موردی که در پلیر بلک‌بری شاهدش نبودیم.

LG G5 VS Priv (18)


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

دقایق پایانی بازی است و جایی است که هر دو محصول به دنبال پریز برق برای شارژ شدن خود می‌گردند!

ال‌جی سنت بهره‌گیری از باتری‌های کم ظرفیت را ادامه داده و این بار نیز این محصول قدرتمند خود با آن نمایشگر را با یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری قابل تعویض عرضه کرده است. این باتری که با استفاده از فناوری شارژ سریع می‌تواند در ۳۰ دقیقه تا ۸۳ درصد شارژ شود، آن‌چنان قدرتمند عمل‌نکرده است.

پخش ۹ ساعت و ۲۵ دقیقه فیلم و همراهی در وبگردی به مدت ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه خود تاییدی بر گفته ماست. امتیاز باتری این محصول در نرم‌افزار AnTuTu برابر با ۵۸۴۶ شد.

در مقابل باتری بلکبری پریو هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. این کمپانی از یک باتری غیر قابل تعویض ۳۴۱۰ میلی آمپری برای پریو بهره برده است. پخش ۶ ساعت و ۱۲ دقیقه فیلم و همراهی ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه‌ای در وبگردی تفاوت آن با باتری G5 را نشان می‌دهد. امتیاز این باتری در نرم افزار AnTuTu بیش از ۷۴۰۰ شد که نشان از برتری آن در مقابل رقیب دارد.

lg-g5-1 PRIV


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

اما همانند همیشه دقایق پایانی را کمی به امکانات ویژه و خاص محصولات اختصاص می‌دهیم. مهم‌ترین ویژگی ال‌جی خاصیت ماژولار بودن آن است. شما به راحتی می‌توانید با فشردن یک دکمه، قسمت پایینی گوشی را همراه باتری خارج کرده و ماژول‌های خاص ال‌جی را به گوشی خود بی افزایید. بهره‌گیری از پورت Type-C، دو دوربین در پشت و پورت اینفرارد از دیگر امکانات خاص این محصول هستند. البته حس‌گر اثر انگشت را نیز نباید فراموش کرد.

در مقابل بلکبری پریو نیز آن‌چنان بی کار ننشسته است. وجود نمایشگر خمیده و یک کیبورد فیزیکی بسیار کارآمد اصلا قابلیت‌های کمی نیستند. کیبورد فیریکی این مدل هوشمند هم هست و می‌توانید با کشیدن انگشت بر روی آن میان منوها جابه‌جا شوید که قابلیت جالب و منحصر‌به‌فردی است. از طرفی این کلید‌ها به نور پس‌زمینه نیز مجهز هستند. با همه این‌ها بهتر بود که این کمپانی کانادایی برای محصول انقلابی خودش یک سنسور اثر انگشت نیز قرار می‌داد تا امنیت دستگاه را تضمین کند.

LG G5 VS Priv (8)


وقت اضافه: قیمت

تا بازی تمام نشده به قیمت این دو محصول هم اشاره‌ای می‌کنیم. ال‌جی G5 هم اکنون با گارانتی دو ساله خود قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد. در مقابل بلک بری که از مشکل داشتن یک نماینده فروش قدر در بازار داخلی رنج می‌برد، قیمتش در حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است؛ گرچه هرکه ساز خودش را می‌زند و این محصول را با ۲۰۰ هزار تومان کمتر و یا ۵۰۰ هزار تومان بیشتر هم می‌توانید در بازار پیدا کنید!

LG G5 VS Priv (10)


موقعیت‌هایی که G5 بر روی دروازه پریو ایجاد کرد:

  • دوربین دوگانه قدرتمند
  • بدنه فلزی
  • حسگر اثر انگشت
  • وزن کمتر
  • باتری قابل تعویض
  • ماژولار بودن
  • اینفرارد
  • سخت افزار بسیار قدرتمند

موقعیت‌هایی که پریو بر روی دروازه جی ۵ ایجاد کرد:

  • نمایشگر خمیده
  • صفحه کلید فیزیکی خاص
  • محل قرارگیری مناسب اسپیکر
  • طراحی چشم نواز
  • ویژگی‌های اختصاصی بلک‌بری
  • کیفیت ساخت مطلوب

[totalpoll id=”131860″]

58 در مورد “مقایسه ال‌جی G5 با بلک‌بری پریو: نبرد متفاوت‌ها!”

  1. بلکبری قوی تره. من هردو رو استفاده کردم قبلا. راحتی، زیبایی، و سرعت بالای بلک بری قابل قیاس با رقیبش نیست

  2. تمام سری های الجی مشکل سایه انداختن دارند من خودم g5 .g4 .v10 . V20 . داشتم همشون مشکل سایه انداختن داشتند واین یعنی شکست کمپانی الجی و در اخر تمام مقامات بلند پایه دنیا از جمله رئیس جمهور امریکا از گوشی بلکبری استفاده میکنند به خاطر ضریب امنیتی بالا و غیر قابل هک شدن بهتره به فکر امنیت باشیم موقعی که دنیای مجازی و اطلاعات شخصی میتونه بسیار پر مخاطره و اسیب زننده باشه .

  3. واقعا خجالت اوره جی۵ رو با این مدل بلک بری مقایسه کردین
    دراصل باید با مدل v10 ویا g4 که سنسور اثر انگشت نداره مقایسه میشد

  4. اقا وجدانى بلک برى دهن ال جى رو سرویس کرد من خودم خیلى ال جى رو دوست دارم ولى ال جى فقط پردازندش قوى تر بود که به قول دوستان وقتى هنوز نرم افزار یا بازى ساخته نشده که مدل هاى خیلى پایین تر از اسنپدراگون ۸۰۸ ساپورت نکنه دیگه پردازنده ى خیلى قوى به چه دردى می خوره … واقعا با دوربین دوتایى انتظار همچین عکساى بدى در برابر پریو نداشتم دوربینو بچسبید به فکر امنیتتون باشید نه پردازنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH