کاهش ۱۲.۳ درصدی فروش تبلت در سه‌ ماهه دوم سال

بنا بر گزارشات، تبلت‌ها در حال از دست دادن تدریجی محبوبیت خود هستند که این کاهش در سه‌ماهه دوم امسال نیز ادامه داشته و باعث ادامه کاهش سهم آن‌ها در ۱۸ ماه اخیر شده است. براساس گزارشات آژانس تحقیقات بازار، عرضه تبلت‌ها کاهش ۱۲.۳ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم سال قبل را تجربه کرده که باعث محدود شدن مجموع فروش از ۴۴.۱ میلیون دستگاه به ۳۸.۷ میلیون شده است.

اپل برخلاف بازار گوشی‌های هوشمند، در دنیای تبلت‌ها رهبر بلامنازع است و سامسونگ نیز پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده تبلت‌های اندرویدی در جهان است. با نگاهی دقیقتر به تعداد فروش هر سازنده به صورت جداگانه، درمی‌یابیم که فروش سامسونگ نسبت به سال قبل کاهشی ۲ میلیونی داشته که مجموع فروش آن در سه‌ماهه دوم را از ۸ میلیون دستگاه به ۶ میلیون رسانده است.

این کاهش فروش نشان‌دهنده کم شدن محسوس سهم آن از ۱۸.۲ درصد به ۱۵.۶ درصد است، اما هواوی با فروش ۲.۲ میلیون دستگاه سهم خود را از ۲.۹ درصد به ۵.۶ درصد افزایش داده است. بزرگترین برنده در این بازه زمانی شرکتی نیست جز آمازون، این شرکت موفق به فروش ۴ میلیون تبلت شده که نسبت به سال قبل پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و سهم خود را از ۰.۳ به ۴ درصد رسانده که رشد قابل‌ توجه ۱۲۰۸.۹ درصدی نسبت به سال پیش را برای او رقم زده است. دلیل این موفقیت عظیم مربوط به دستگاه خوش قیمت ۵۰ دلاری Fire است که آمازون آن را پیش از تعطیلات سال نو میلادی عرضه کرد.

در همین حال به نظر می‌رسد که همانند دنیای گوشی‌های هوشمند، اندروید برنده دنیای تبلت‌ها نیز باشد. اندروید که در دنیای گوشی‌های هوشمند سهم ۸۰ درصد دارد، در بازار تبلت‌ها به سهم ۶۵ درصد رضایت داده است. بعد از اندروید، iOS با ۲۶ درصد رتبه دوم را کسب کرده و سیستم عامل مایکروسافت نیز به آهستگی در حال نزدیک شدن به ۲ سیستم عامل دیگر است و سهم خود را به ۹ درصد افزایش داده که دلیل آن افزایش فروش دستگاه‌های تبدیل شونده است.

IDC-Tablet-Shipmet-By-Vendors-Q2-2016-KK

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH