۱۰ ابزار بازاریابی رایگان برای کارآفرینان

اگر شما جز افراد کارآفرین هستید و به تازگی کسب و کار جدیدی را را‌ه‌اندازی نموده‌اید، حتما اهمیت کسب هر ریال از ارزش مالی خود را می‌دانید.

در حالی که اجرای اصل شایستگی محوری یک عامل بسیار ضروری برای موفقیت تجارت شما محسوب ‌می‌گردد، گام مهم دیگر در این زمینه بازاریابی موثر کسب و کار شما است. خوشبختانه، صدها ابزار رایگان دیجیتالی وجود دارند که می‌توانند تا حد زیادی به بهبود تجارت شما کمک کنند. در ادامه به چند مورد از بهترین ابزارهای بازاریابی آنلاین رایگان برای کارآفرینان اشاره می‌کنیم.

Buffer

Buffer یک ابزار برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که در ارسال پست‌های مختلف به شما کمک می‌کند. همه ما از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای طرح‌های بازاریابی آگاه هستیم. ابزارهای کمکی مانند Buffer این امکان را فراهم می‌کنند تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، با مخاطبین در تعامل باشید و برند تجاری خود را توسعه دهید.

مزایای اصلی Buffer شامل این موارد است: اجازه اتصال چندین حساب به یک پنل، زمانبندی پست‌ها، ایجاد کمپین‌های کوچک و تجزیه و همچنین بررسی نتایج پست‌های ارسالی شما. طرح رایگان Buffer یک ویژگی بسیار خوب برای کسب و کارهایی است که به دنبال رشد حضور خود در رسانه‌های اجتماعی هستند. با این حال، برای بهره‌مندی از امکانات کامل این نرم‌افزار، بهتر است که از طرح‌های ارتقا یافته آن استفاده نمایید.

Hootsuite

نمی‌توان ابزار Buffer را جز این فهرست قرار داد، اما از برنامه مفید Hootsuite غافل شد. Buffer جز بهترین ابزارها برای زمانبندی پست‌های شماست و Hootsuite یک پلتفرم مدیریت اجتماعی را در اختیارتان قرار می‌دهد.۱

با استفاده از خدمات رایگان این ابزار می‌توانید تا ۳ مورد از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود را با یکدیگر همگام‌سازی کنید. این امکان یک قابلیت فوق‌العاده برای بیشتر کارآفرینان به حساب می‌آید. از مزایای Hootsuite می‌توان به ویژگی پاسخ و ارسال سریع پست‌ها در تمامی پروفایل‌های اجتماعی اشاره کرد.

Spaces’ free logo maker

ایجاد نام تجاری یکی از حساس‌ترین مراحل بازاریابی کسب و کار است و نشان تجاری نیز مسلما مهم‌ترین بخش از برند شما خواهد بود. با به کارگیری ابزارهایی مانند Spaces’ free logo maker دیگر لازم نیست که بودجه خود را برای استخدام طراح لوگوی پیشرفته خرج کنید.

کتابخانه‌های موجود در این برنامه، شامل صدها آیکون، قاب و فونت‌های مختلف است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک لوگوی چشم‌گیر را به عنوان هویت اصلی نام تجاری خود ایجاد نمایید. علاوه براین، ساخت لوگو در این برنامه به هیچ تجربه یا آموزش طراحی نیاز ندارد و به طور رایگان انجام می‌شود.

Canva

امروزه محتوای بصری با سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به شکل دیگری از بازاریابی تجاری است. تصویرسازی سفارشی، ساخت اینفوگرافیک‌ و یا حتی ایجاد کامل طرح‌های فروش، از این دسته هستند. این موارد راه بسیار خوبی را به منظور کسب اعتبار برای کسب و کارهای تازه فراهم می‌کنند.۲

ابزارهای گوناگونی برای طراحی گرافیکی به صورت رایگان وجود دارند، اما یکی از تاثیرگذارترین و ساده‌ترین آن‌ها برنامه Canva است. کتابخانه این ابزار دارای فونت‌ها، تصاویر و الگوهایی است که می‌توانید به راحتی با کشیدن و رها کردن هریک روی طرح خود از آن‌ها استفاده کنید. الگوهای موجود در این برنامه در دسته‌های مختلفی شامل آگهی و بروشورها، تصاویر ویژه برای شبکه‌های اجتماعی و همچنین اینفوگرافیک قرار می‌گیرند که می‌توانید از همه آن‌ها به شکل رایگان بهره‌مند شوید.

Evernote

هنگامی که صحبت از بازایابی کسب و کار به میان می‌آید، سازماندهی امور اهمیت ویژه پیدا می‌کند. ایده‌های مختلف ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز در ذهن شما شکل بگیرند. در صورتی که نتوانید یادداشت‌های خود را سازماندهی و اولویت‌بندی کنید، قادر نخواهید بود تا به نحو احسن روی این فرصت‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

Evernote به شما کمک می‌کند تا ایده‌ها، گرایش‌ها و تفکرات خود را ذخیره کرده و به همه آن‌ها در هر مکان دسترسی داشته‌ باشید. این امکان وجود دارد که یادداشت‌های خود را از طریق گوشی، لپ‌تاپ و تبلت مشاهده کنید و بتوانید با استفاده از یک ابزار حرفه‌ای ایده‌های خود را یادداشت کرده و نگه‌داری کنید، درباره بازارهای مختلف تحقیق نمایید، طوفان ذهنی ایجاد کنید و یا تجزیه و تحلیل رقابتی داشته‌ باشید.

SurveyMonkey

SurveyMonkey یکی از محبوب‌ترین ابزارهای رایگان نظرسنجی آنلاین است. نظرسنجی‌ روش مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، تعامل با کاربران، کشف گرایش‌ها و همچنین حفظ ثبات کسب و کار شما است.۳

به کارگیری نرم‌افزار SurveyMonkey بسیار ساده‌ است. تنها در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک نظرسنجی را برای کسب و کار خود طراحی کرده و آن را منتشر نمایید. به علاوه، این امکان وجود دارد تا نتایج بدست آمده را در سمت سرور تجزیه و تحلیل کنید.

Mailchimp

بازاریابی رایانامه‌ای (Email marketing) جهت کسب موفقیت برای بسیاری از تجارت‌های امروزی ضروری است. هنگامی که قصد دارید تا نام تجاری خود را بر بستر سرویس‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک یا توییتر توسعه دهید، با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد. معمولا بدین وسیله برقراری ارتباط با مشتریان دشوار است و نظارت نسبتا ضعیفی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با این حال، پست الکترونیکی با ارایه ابزارهای کنترلی موثر یک تعامل صمیمی‌تر را میان برند و مشتریان شما فراهم می‌کند و باعث رشد کسب و کار می‌گردد. Mailchimp یکی از عالی‌ترین ابزارهای بازاریابی رایانامه‌ای است که استفاده از آن را به افراد تازه‌کار توصیه می‌کنیم.

Sniply

زمانی که از رسانه‌های اجتماعی برای رونق کسب و کار خود استفاده می‌نمایید، می‌بایست محتوای لازم را از منابعی که در زمینه صنعت شما فعال هستند، تامین کنید و آن‌ها را برای دیگران به اشتراک بگذارید. اشتراک مطالب سایر افراد تاثیرگذار نیز به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد مخاطب خود را جلب کنید، اطلاعات بدست آمده را تکمیل کرده و همچنین با کارشناسان خبره در ارتباط باشید.۴

Sniply ابزار قدرتمندی است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام به اشتراک‌گذاری مطالب، اطلاعات تماس خود را نیز به آن‌‌ها پیوست کنید. از آنجایی که برای محتواهای به اشتراک گذاشته‌ شده در وب‌سایت توسط شما هیچ کنترلی وجود ندارد، احتمال بسیار کمی وجود دارد که کاربر پس از خواندن مقاله به وب‌سایت شما هم سر بزند. به وسیله Sniply می‌توانید یک دکمه تماس را درون مقاله خود قرار دهید.

Scraper

ابزار Scraper این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی مطالب دلخواه خود را از یک صفحه‌ وب دریافت کنید و سپس ‌آن‌ها را به درون صفحه گسترده اکسل انتقال دهید. این یک روش فوق‌العاده برای جمع‌آوری اطلاعات تماس یا داده‌های رقبای شماست. با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانید اقدام به ایجاد فهرست‌های ایمیلی کنید، از موضوعات مطالب آگاه شوید و یا از سایر تاکتیک‌های بازاریابی مبتنی بر داده استفاده نمایید.

Rapportive

Rapportive یکی از قوی‌ترین ابزارهای رایگان بازاریابی دیجیتال است که استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازاریابی معمول شامل ارایه و معرفی کسب و کار به افراد مناسب می‌شود. برای رسیدن به این مهم می‌بایست از ابزاری مانند Rapportive استفاده کنید. این برنامه به حساب جیمیل شما متصل شده و با سعی و خطا، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید آدرس ایمیل افراد مختلف را پیدا کنید.

۵

1 در مورد “۱۰ ابزار بازاریابی رایگان برای کارآفرینان”

  1. مطلب آموزشی خیلی خوبی بود.من با چنتا از این ابزار ها آشنا بودم اما این مطلب مکمل خیلی عالی بود…مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH