تماشا کنید: گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از غرفه لنوو در IFA 2016

حضور چینی‌ها در نمایشگاه‌های معتبر بین المللی چند سالی می‌شود که پررنگ‌تر از قبل شده و اکثر کمپانی‌های بزرگ چینی با دستی پر وارد نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌شوند. لنوو به عنوان یکی از پیشگامان صنعت چین امسال با قدرت هر چه تمام در نمایشگاه IFA 2016 حضور پیدا کرد. غرفه این کمپانی سرشار از محصولات متنوع و جذاب بود و شاید بتوان این کمپانی را دارنده یکی از متنوع‌ترین غرفه‌ها از نظر تعداد مدل‌ها و دیوایس‌ها دانست. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد این کمپانی در نمایشگاه IFA 2016 و هم‌چنین با شما همراه می‌شویم تا سفری داشته باشیم به دل غرفه لنوو در برلین!

لپ‌تاپ‌ها

نام و نشان لنوو بیش از هر چیز با لپ‌تاپ‌ها گره خورده است. امسال نیز هم‌چون همیشه این کمپانی با دستی پر وارد نمایشگاه شد. لنوو از نسل جدید لپ‌تاپ‌های هیبریدی‌اش با نام Miix 510 رونمایی کرد. هم‌چون سایر لپ‌تاپ‌های هیبریدی مهم‌ترین خصیصه این مدل دوزیست بودن آن است، در واقع Miix 510 در عین لپ‌تاپ‌بودن می‌تواند یک تبلت هم باشد، آن‌هم با جداکردن کی‌بورد فیزیکی از بخش زیرین! از حمله مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده Core-i7 نسل ششم اینتل و نمایشگر ۱۲.۲ اینچی اشاره کرد، البته این لپ‌تاپ-تبلت در برخی نسخه‌ها از نسل چهارم ارتباطی یعنی LTE هم پشتیبانی می‌کند.

Lenovo-IFA2016 (17)

دیگر دستگاه‌های معرفی شده توسط لنوو در این بخش را دو لپ‌تاپ از خانواده یوگا شکل می‌دهند که با عنوان‌های Book و ۹۱۰ معرفی شده‌اند. یوگا بوک محصولی قدرتمند از خانواده یوگا لنوو است که منحصر به فردترین ویژگی‌اش را مدیون کیبورد تخت آن دانست. در واقع این کیبورد علاوه بر قابلیت تایپ می‌تواند نقش یک صفحه لمسی را ایفا کند و برای طراحی به وسیله قلم از آن استفاده شود. از جمله مشخصات یوگا بوک می‌توان به اینتل Atom X5، شارژدهی باتری ۱۵ ساعته، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این لپ‌تاپ دو نسخه اندرویدی و ویندوزی دارد.

دیگر یار لنوو در این بخش یوگا ۹۱۰ است، لپ‌تاپی قدرت‌مند و البته گران قیمت! نمایشگر ۱۳.۹ اینچی این لپ‌تاپ با وضوح ۴K خود نشان می‌دهد در این زمینه یکی از برترین‌هاست. در بخش مشخصات نیز این لپ‌تاپ بسیار قدرت‌مند ظاهر شده است، حضور چیپست Core i7 از سری اینتل کیبی لیک به خوبی بیان‌گر قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده این مدل است. درست است همه ویژگی‌های این لپ‌تاپ خوب هستند اما قیمت ۱۲۹۹ دلاری آن خریدن ان را برای شمار زیادی از کاربران ناممکن می‌کند.

Lenovo-IFA2016 (2)

البته لنوو حضور پررنگی را در دیگر مدل‌های کامپیوتر از جمله لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ و هم‌چنین AIO هم داشته است.

تبلت، چشمه جوشان خلاقیت لنوو:

اگرچه اکثر سازندگان تبلت، دیگر امید چندانی به این محصول ندارند اما لنوو با معرفی نسل‌های جدید نشان می‌دهد که هنوز از بازار تبلت‌ها ناامید نشده است. البته تبلت‌های ساخته لنوو معمولا امکاناتی فراتر از سایر سازندگان را ارایه می‌دهند. در نمایشگاه IFA 2016، لنوو از نسل جدید تبلت‌های یوگا با نام  Tab 3 Plus رونمایی کرد. این تبلت اندرویدی گذشته از مشخصات که در سطح چندان بالایی قرار ندارند در زمینه طراحی عملکردی خوب را ارایه می‌دهد. در واقع شاید هیچ سازنده‌ای تصور نمی‌کرد که وجود یک پایه در بخش زیرین تبلت تا چه اندازه می‌تواند در طراحی آن تغییر ایجاد کند.

Lenovo-IFA2016 (1)

اسمارت‌فون، شروعی قدرتمند:

چندسالی می‌شود که لنوو در بخش تلفن‌همراه حضور پیدا کرده است، اسمارت‌فون‌های تولیدی این شرکت اگرچه در کشورهای دیگر شناخته شده نیستند اما در کشور مادر یعنی چین با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. روزهای اولیه لنوو، اسمارت‌فون جدیدی تحت این برند عرضه نشد اما بالاخره در روزهای گذشته این کمپانی از سه مدل میان‌رده جدید رونمایی کرد. این سه برادر با نام‌ها K6 ،K6 Powe و K6 Note شناخته می‌شوند. اگرجه هر سه تلفن‌همراه میان‌رده به حساب می‌آیند اما نمایندگان خوبی برای حضور لنوو در این صنعت هستند. البته غرفه لنوو تنها مختص به این مدل‌ها نبود و لنوو دیگر مدل‌های محبوبش از جمله Phab 2 Pro را نیز به نمایش گذاشته است.

مدتی می‌شود که لنوو با کسب مالکیت موتورلا این برند بزرگ در دنیای تلفن‌همراه را به زیر یوغ خود کشیده است، اما هنوز محصولات تولیدی این برند را با نام موتورولا معرفی می‌کند. در نمایشگاه IFA 2016 این کمپانی از مدل جدید مونو زد پلی رونمایی کرد. این اسمارت‌فون هم با توجه به مشخصاتش نمی‌تواند عنوانی فراتر از میان‌رده بودن را دریافت کند.

در ادامه ویدیوی اختصاصی آی‌تی‌رسان از غرفه لنوو در نمایشگاه IFA 2016 را مشاهده می‌کنید:

2 در مورد “تماشا کنید: گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از غرفه لنوو در IFA 2016”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH