آموزش برطرف کردن مشکلات مربوط به شبکه در iOS

در صورتی که به مشکلاتی در رابطه با وای‌فای یا شبکه همراه خود برخورده‌اید و راه‌حل‌های مد نظر شما پاسخ‌گو نبوده‌اند، سیستم‌عامل آی‌اواس گزینه‌ای را برای راه‌اندازی مجدد همه تنظیمات مربوط به شبکه در اختیار شما می‌گذارد. این تنظیمات تنها مقادیر دستکاری شده را به مقدار پیش‌فرض خود باز می‌گردانند و این شانس را به شما می‌دهد که مسایل موجود را رفع کنید.

پیش از شروع، باید بدانید که با ریست‌کردن تنظیمات شبکه چه عواملی صورت می‌گیرند. بدین وسیله تقریبا هرگونه تنظیمات مربوط به شبکه در دستگاه شما به حالت کارخانه‌ای برگردانده می‌شود. این موارد شامل تنظیمات شبکه همراه نیز هست، بنابراین می‌توان آن را به عنوان آخرین چاره برای عیب‌یابی مشکلات اینترنت همراه به حساب آورد. در صورتی که پیکربندی تنظیمات اپراتور خود را به شکل دستی انجام داده‌اید، با انجام این کار می‌بایست گزینه‌هایی مانند نام نقطه دسترسی (APN) و تنظیمات ام‌ام‌اس را دوباره تغییر دهید. با این حال، می‌توان بسیاری از این پیکربندی‌ها را با توجه به نوع اپراتور به شکل خودکار نیز تنظیم نمود.

با انجام این فرآیند، تمامی شبکه‌های وای‌فای ذخیره شده در دستگاه شما پاک خواهند شد و تنظیمات آن به مقدار پیش‌فرض تغییر پیدا می‌کند. این موارد شامل شبکه‌های خصوصی مجازی نیز می‌شود. اگر مشکل پیش روی شما تنها مربوط به یک شبکه خاص می‌شود، سعی کنید آن‌ها را از فهرست شبکه‌های شناخته‌شده حذف نمایید. علاوه براین، با راه‌اندازی مجدد این بخش، لازم است تا اطلاعات ورود به شبکه‌های قبلی را مجددا وارد کنید.

مورد آخری که بدین وسیله تغییر پیدا می‌کند، این است که اتصالات بلوتوث پاک می‌شوند، بنابراین باید موارد قبلی ذخیره شده را دوباره اضافه کنید و تنظیمات آن را مورد بررسی قرار دهید.

با این اوصاف، راه‌اندازی مجدد شبکه یک راه‌حل بسیار ساده برای شماست. برای شروع به قسمت Settings رفته و “General” را انتخاب کنید.۱

در صفحه تنظیمات General وارد “Reset” شوید.۲

از این بخش، عبارت “Reset Network Settings” را انتخاب نمایید.۳

اگر قبلا برای این قسمت رمز عبور تعیین کرده‌ باشید، از شما خواسته می‌شود که آن را وارد کنید.۴

پس از تایید گذرواژه، روی “Reset Network Settings” ضربه بزنید.۵

در این هنگام دستگاه شما تمامی تنظیمات شبکه را به مقادیر کارخانه‌ای آن بازنشانی خواهد کرد. همانطور که اشاره شد، راه‌اندازی مجدد شبکه می‌بایست آخرین راه‌حلی باشد که برای عیب‌یابی مسایلی نظیر شبکه همراه، بلوتوث یا وای‌‌فای امتحان می‌کنید. با این حال، بدین طریق همه‌ موارد مربوطه به حالت اولیه خود باز می‌گردند و این احتمال وجود خواهد داشت که مشکلات شما نیز برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH