۶ دلیل برای خرید پلی‌استیشن۴ پرو به جای ایکس‌باکس وان S

ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ هر دو در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند. بسیاری از افراد قبل از معرفی کنسول‌های نسل جدید انتظار نبرد تازه‌ای میان آن‌ها را نداشتند و در واقع اشتباه می‌کردند.

در سال ۲۰۱۶، شرکت‌های مایکروسافت و سونی برند جدیدی را از سیستم‌های بازی خود معرفی کرد‌ه‌ا‌ند. هر کدام از آن‌ها نقاط قوت و ضعف‌های منحصر به فرد خود را دارند. به تازگی مایکروسافت از محصول جدید خود به نام ایکس‌باکس وان اس رونمایی کرده و سونی نیز پی‌اس۴ پرو را با ویژگی‌های جدیدی نسبت به برادر بزرگ‌تر خود عرضه نموده‌ است.

هر دوی این کنسول‌ها با قابلیت “۴K” و ظاهری جدید خودنمایی می‌کنند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که کدام‌یک از آن‌ها برای کاربران عملکرد بهتری را دارد؟

در این مطلب به ۶ دلیل برتری PS4 پرو نسبت به رقیب مایکروسافتی خود نگاهی می‌اندازیم.

۱. پی‌اس۴ پرو تا ۳ برابر قدرتمندتر از ایکس‌باکس وان اس است

یکی از دلایلی که قیمت ۳۹۹ دلاری پی‌اس۴ پرو را نسبت به ۲۹۹ دلاری ایکس‌باکس وان اس توجیه می‌کند، توانایی سخت‌افزاری آن است.

۲

تنها از دیدگاه قدرت، کنسول جدید سونی دستگاهی است که حریفش را کنار می‌زند. این دستگاه با توانایی محاسبه ۴.۱۴ ترافلاپس نسبت به ۱.۳۲ ترافلاپس ایکس‌باکس وان اس به خود می‌بالد.

ترافلاپس واحدی در سرعت محاسبات رایانه‌ای است که با یک تریلیون عملیات ممیز شناور بر ثانیه شناخته می‌شود. در واقع از این طریق می‌توان در شرایط بسیار خالص از میزان سرعت یک رایانه مطلع شد.

۲. انجام بازی‌های ۴K تحت این کنسول بهتر صورت می‌گیرد

پی‌اس۴ پرو و ایکس‌باکس وان اس هر دو از فناوری ۴K برای اجرای بازی‌ها بهره‌ می‌برند. البته در ارایه این ویژگی به معنای واقعی خوب عمل نکرده‌اند، با این حال تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از آن بکار می‌گیرند. علاوه براین، هردوی آن‌ها از تکنولوژی HDR (تصویربرداری با دامنه پویای بالا) استفاده می‌کنند که به وسیله آن خلوص و محدوده رنگی بسیار بهتری را در بازی‌ها شاهد هستیم.

%db%b3

ایکس‌باکس وان اس تلاش کرده تا بازی کردن با کیفیت ۴K را در قالبی شبیه به تماشای ۴K تلویزیون ارایه کند. این مورد یکی از ابتدایی‌ترین به‌روزرسانی‌های در دسترس است و تغییر اساسی را در بازی‌کردن ایجاد نمی‌کند.

از طرف دیگر، پلی‌استیشن ۴ پرو، عمق تصویر بسیار بالاتری را بر مبنای قابلیت‌های نرم‌افزاری و برای دستیابی خصوصیت ذکر شده عرضه کرده‌ است. این بدان معنی است که بازی‌های قدیمی‌تر برای پی‌اس۴ نیاز به بسته‌های نرم‌افزاری دارند تا بتوانند با کیفیت ۴K روی پی‌اس۴ پرو کار کنند. همچنین بازی‌های جدید این قابلیت را خواهند داشت با حالات تصویری مختلف برای تلویزیون‌های مجهز به ۴K یا ۱۰۸۰p اجرا شوند.

پی‌اس‌۴ پرو به لطف پردازنده گرافیکی قدرتمندتر تضمین می‌کند که تجربه بهتری را هنگام بازی کردن داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۳. پلی‌استیشن VR منحصر به فرد است

کاربران کمی‌ تمایل دارند تا از قابلیت واقعیت مجازی استفاده کنند، اما پلی‌استیشن VR دسترسی ارزان‌تر و گسترده‌تری را نسبت به رقبای خود ارایه می‌کند.

۴

نمی‌توان گفت که PSVR قدرتمندترین هدست واقعیت مجازی موجود در بازار است، اما یکی از گزینه‌های ارزان و مناسب به شمار می‌آید. در عوض خرید رایانه شخصی گران‌قیمت، می‌توانید با داشتن یک پی‌اس۴ (یا پی‌اس۴ پرو) و تهیه هدست ۳۹۹ دلاری از فناوری واقعیت مجازی لذت ببرید.

تا کنون بیش از ۵۰ بازی از زمان راه‌اندازی این هدست برای آن معرفی شده‌ است. نکته ‌مهم این است که ایکس‌باکس وان اس هیچ قابلیتی را برای رقابت با پلی‌استیشن VR در اختیار ندارد.

۴. بازی‌های انحصاری سونی بهتر هستند

قطعا این مورد یک ادعا و نظر شخصی به حساب می‌آید. با این حال می‌توان گفت که سونی از گذشته تاکنون در تولید بازی‌های انحصاری عملکرد بهتری داشته‌ است. از آنچارتد ۴ گرفته تا Bloodborne، بازی‌های پلی‌استیشن۴ هنوز هم عناوین مایکروسافت را کنار می‌زنند، هرچند که ارایه بازی‌های منحصر به فرد متعدد نسبت به ایکس‌باکس تاثیر بسزایی را در این رابطه دارد.

۸

ابتکار مایکروسافت در ارایه قابلیت “Play Anywhere” کار را پیچیده‌تر کرده‌ است. تا زمانی که شما یک رایانه خوب برای بازی‌کردن داشته باشید که از ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند، قادر خواهید بود تا بازی‌های ایکس‌باکس وان را علاوه بر این کنسول روی پی‌سی نیز اجرا نمایید. به عبارت دیگر، شما بدون نیاز به ایکس‌باکس وان و سایر تجهیزات دیگر می‌توانید از بازی‌های کنسول جدید مایکروسافت بهره‌مند شوید. بنابراین کسانی که از رایانه‌ قدرتمند و مخصوص بازی استفاده می‌کنند، بدین وسیله قابلیت بسیار خوبی را نسبت به بازی‌ کردن با پی‌اس۴ خواهند داشت.

۵. کنسول سونی دید بهتری نسبت به آینده دارد

از منظر طول عمر، پی‌اس‌۴ پرو تا مدت‌ها جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و با خرید آن مطمئن خواهید بود که تا چند سال آینده می‌توانید از آن استفاده کنید.

۷

از طرف دیگر، مایکروسافت گزینه دیگری در چنته دارد. پروژه عقرب، نسخه قدرتمندتری از ایکس‌باکس وان خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۱۷ رونمایی شود. این کنسول از قدرت بسیار بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان اس (و حتی کمی بیشتر از پی‌اس۴ پرو) برخوردار خواهد بود. این بدان معنا است که ایکس‌باکس وان S با همه اهداف و مقاصد خود تنها به مدت یک سال دوام ‌می‌آورد.

۶. استقبال کاربران از بازی‌های پی‌اس۴ بیشتر است

با نگاهی به اعداد و ارقام در می‌یابیم که بیش از ۴۰ میلیون نفر از پی‌اس۴ استفاده می‌کنند که این مقدار هنوز هم درحال افزایش است، با این حال، ایکس‌باکس وان با فروش ۲۰ میلیونی خود پشت سر آن قرار می‌گیرد. این مورد حاکی از آن است که کنسول سونی قابلیت‌های بیشتری را برای عرضه کردن دارد و از سرورهای بهتری برای بازی‌های آنلاین استفاده می‌کند.

۶

با وجود اینکه مایکروسافت از شبکه مطمین‌تری بهره می‌برد، PSN در حال رسیدن به جایگاهی است که بیشتر عناوینی مثل Call of Duty: Infinite Warfare یا Warfare برای اولین بار روی آن راه‌اندازی می‌شوند.

به جرات می‌توان گفت که در جنگ نسل فعلی کنسول‌ها، پی‌اس۴ برنده میدان است و مزایای بهتری را برای کاربران در اختیار می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

هردوی این دستگاه‌ها قابلیت‌های زیادی را برای کاربران ارایه می‌کنند. انتخاب نهایی شما تنها به دو مورد بستگی دارد: اینکه به چه بازی‌هایی علاقه‌مند هستید و دوستان شما از چه کنسولی استفاده می‌کنند. اگر همه آن‌ها محصول مایکروسافت را در اختیار دارند، علی رغم قدرتمند بودن پی‌اس۴ پرو، پیشنهاد می‌کنیم که آن را خریداری کنید. اگر از دوستداران بازی‌های انحصاری مایکروسافت مانند Halo و Gears of War هستید، ایکس‌باکس وان اس انتخاب بهتری خواهد بود، در غیر این‌صورت محصول جدید سونی را بگیرید و از قدرت بالایش لذت ببرید!

4 در مورد “۶ دلیل برای خرید پلی‌استیشن۴ پرو به جای ایکس‌باکس وان S”

  1. رضا امرایی

    هردو کنسول از نظر گرافیک و… شبیه هم هستند فقط باید خودمون از کدوم بازی ها خودمون خوشمون بیاد مثلا پلی 4 گاد اف وار رو داره یا xbox1 هالو رو داره که واقعا بازی هالو ترکاند تو بازار خلاصه هر دو در یک سطح هستند از نظر گرافیک و مثائل فنی اما به نظرم ایکس باکس وان اس ظاهر زیباتری نسبت به پلی 4 داره

  2. سلام. چرا ps4 pro با xbox sمقایسه میکنین؟صبر کنین ps4 slim بیاد بعد با xbox s مقایسه کنین.به نظر من ps4 pro باید با xbox scorpio مقایسه کنید

    3
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH