آیفون ۸ به پردازنده‌ ۷ نانومتری TSMC مجهز خواهد بود

پس از معرفی آیفون ۷ و ورود آن به بازار، حال در دنیای فناوری شایعات و خبرهای آیفون ۸ است که هر روز به گوش می‌رسد. پس از تقریبا سه نسل تکرار و تغییرات اندک و نه چندان چشمگیر، انتظار می‌رود تغییرات عمده‌ای را در نسل بعدی آیفون شاهد باشیم. یکی از این شایعات، استفاده از پردازنده‌هایی با فناوری ۷ نانومتری است که توسط کمپانی صنعتی نیمه رسانا تایوان یا به اختصار TSMC تولید می‌شود که قرار است تامین کننده اختصاصی چیپ‌های موبایلی اپل در آیفون‌های سال بعد باشد.

اما این که چرا انتظار داریم تا در سال بعد و آیفون بعدی شاهد اتفاقات جدید باشیم دلیلی به جز این که سال بعد تولد ۱۰ سالگی آیفون است، ندارد. در سال ۲۰۰۷ استیو جابز با معرفی اولین آیفون، معنای جدیدی به دنیای گوشی‌های هوشمند و پردازش‌های موبایلی بخشید که در حال حاضر تاثیرات آن را در قالب اسمارت‌فون‌هایی با مشخصات و توان بالا و کارایی‌های مختلف شاهدیم. با این تفاسیر انتظار داریم در سال بعد شاهد یک آیفون با طراحی جدید، ویژگی‌های انقلابی و سخت افزار به روز باشیم.

بر اساس گزارشی، TSMC قصد دارد تا تولید چیپ‌های ۷ نانومتری را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ آغاز کند، بنابراین اپل فرصت این را پیدا می‌کند تا از چیپ‌های تولید شده در آیفون خود استفاده نماید. پردازنده ۷ نانومتری از نظر اندازه کوچک‌تر خواهد بود اما عملکرد آن بهبود یافته و مصرف انرژی‌ آن کمتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH