بیل گیتس از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه انرژی پاک خبر داد

بیل گیتس در بین چندین مدیرعامل اجرایی رده بالا قول سرمایه‌ گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه انرژی پاک را داده است. هدف او از این کار ایجاد تحرک و انگیزه بیشتر برای تحقیق و توسعه در زمینه انرژی پاک عنوان شده است. صندوق سرمایه گذاری قصد دارد تا با عملی کردن پروژه‌های تحقیقاتی، منبع پایدار و ارزانی از انرژی را برای مقابله با گرم شدن زمین فراهم کند.

همچنین بیل گیتس در وبلاگ رسمی خود اضافه می‌کند:

ما به یک انرژی مقرون به صرفه و پایدار نیازمندیم که گازهای گلخانه‌ای تولید نکند و باید با سرمایه گذاری برروی ایده‌های مناسب، آن‌ها را از آزمایشگاه روانه بازار کنیم.

اخیرا گروهی با نام Breakthrough Energy Ventures توسط بیل گیتس و با مشارکت سرمایه گذاران متعددی از جمله مارک زاکربرگ و جف بروس مؤسس آمازون تشکیل شده است. اعضای گروه شامل سرمایه گذاران مشتاقی است که قصد دارند تا تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و به اهداف ترسیم شده در توافق پاریس دست یابند.

آن‌ها امیدوارند که پنج چالش کلیدی موجود را از میان بردارند. تولید برق، ساخت و ساز، کارخانجات، حمل و نقل و غذا پنج عنصر اصلی در تولید آلودگی هستند. این گروه به دنبال سرمایه گذاران دولتی، اقتصادی و سرمایه گذاران سازمان‌های مختلف است تا با کمک آن‌ها انرژی پاک را به یک هنجار تبدیل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH