احتمال بهره گیری نسل جدید آی‌فون از فناوری تشخیص چهره

با نزدیک شدن به زمان معرفی و رونمایی از هر محصولی در دنیای تکنولوژی، شایعات و اخبار ضد و نقیض بسیاری در خصوص آن‌ منتشر می‌شود و شرکت‌های سازنده قصد دارند تا به نحوی بحث در مورد محصول خود را بر سر زبان‌ها انداخته و به این روش دست آوردهای خود را تبلیغ کنند. اسمارت فون‌ها همیشه سهم بیشتری از خبر‌های حوزه فناوری داشته و خبر از راه رسیدن پرچمداران کمپانی‌های مختلف، همواره به یکی از پر بازدیدترین اخبار حوزه فناوری است. بی‌شک شرکت آمریکایی اپل و آیفون‌هایش همیشه در میان داغ‌ترین موضوعات فناوری حضور داشتند و از آنجایی که تولیدات این کمپانی طرفداران بی‌شماری دارد، لذا هر موقع بحث از رونمایی نسل جدید آیفون می‌شود، شایعات در خصوص ویژگی‌های پرچمدار جدید اپل قوت می‌گیرد.

یکی از جدیدترین خبرهایی که در خصوص نسل بعدی آیفون به گوش می‌رسد، این است که اپل قصد دارد از فناوری تشخیص چهره در داخل آن استفاده نماید. شرکت سرمایه گذاری Cowen این خبر را منتشر کرده و اعلام داشته که قرار است گوشی‌های آیفون به یک دستگاه تولید کننده پرتوهای لیزر مجهز شوند که می‌تواند تمام حرکات چهره کاربر را آنالیز کند.

طبق گزارش کمپانی Cowen دوربین جلو دستگاه می‌تواند با آنالیز چهره فرد، قفل نمایشگر را باز کرده (تمام محاسبات با استفاده از سنسورهای مادون قرمز صورت می‌پذیرد) و علاوه بر آن، اشیا مختلف را به صورت سه بعدی اسکن کند. یکی از کارکنان شرکت به نام تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri) اظهار کرده:

ویژگی‌هایی از جمله تشخیص چهره و حالت‌های مختلف صورت، توسط یک سنسور لیزری و سنسور مادون قرمزی که در کنار دوربین سلفی دستگاه قرار گرفته‌اند، انجام می‌گیرد.

کمی قبل‌تر هم اخباری در خصوص برخی ویژگی‌های آیفون جدید از جمله تغییر در ابعاد و استفاده از پنل OLED به گوش رسیده بود. قابلیت‌ها و امکاناتی که تاکنون از نسل جدید آیفون منتشر شده، عبارت‌اند از:

  • علاوه بر مدل‌هایی با سایز نمایشگر 4.7 و 5.5، اپل در نظر دارد تا مدلی با نمایشگر 5.8 اینچی را نیز تولید کند.
  • پنل آیفون‌های جدید با سایز 5.8 اینچ از نوع OLED خواهد بود.
  • طراحی مدل 5.8 اینچی آیفون به صورت خمیده خواهد بود و احتمال این موضوع وجود دارد که اپل دکمه هوم را به کلی حذف نموده و سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش جای دهد.

البته خبر استفاده از فناوری تشخیص چهره در محصولات کمپانی اپل، برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود. چرا که در سال 2011 و همزمان با عرضه iOS 5 خبرهایی مبنی بر پشتیبانی این سیستم عامل از فناوری FR منتشر شده بود اما با گذشت زمان، ثابت شد که این اخبار شایعه‌ای بیش نبودند.

در سال 2013 اپل اقدام به خرید شرکت تولید کننده سنسور دستگاه‌های کینکت مایکروسافت کرد. به نظر می‌رسد که پس از گذشت 4 سال از خرید کمپانی primesense و انجام عملیات تحقیق و توسعه، اکنون وقت ان است که اپل بتواند با همکاری این شرکت اسرائیلی، از تکنولوژی تشخیص چهره در محصولات خود استفاده نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH