سهم هرکدام از نسخه‌های اندورید از بازار چقدر است؟

باید بگویم که در دنیای تکنولوژی، اتفاقات بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند و این موضوع جذابی (و گاهی ناامیدکننده) است که بعضی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند. یکی از مثال‌های آن، تلاش چندین ساله گوگل برای وادار کردن کمپانی‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی برای عرضه هرچه سریع‌تر آخرین نسل از این سیستم‌عامل است.

خواه باور کنید یا نه، اندروید نوقا اکنون همان میزان از بازار را در اختیار دارد که اندروید مارشملو سال گذشته و در همین زمان به خود اختصاص داده بود. بر اساس اطلاعات رسمی که از سوی گوگل منتشر شده سهم نوقا از سیستم‌عامل اندروید اکنون تنها 1.2 درصد است که از این مقدار 0.9 درصد به نسخه 7.0 و 0.3 درصد به نسخه 7.1 تعلق دارد. این آمار با بررسی 7 روزه کاربران گوگل پلی به‌دست آمده است.


از سوی دیگر اندروید مارشملو همچنان در حال محبوب شدن است و اکنون با 1.1 درصد رشد نسبت به ماه گذشته از 29.6 درصد به 30.7 درصد رسیده است. اما لالی پاپ در حال حاضر محبوب‌ترین نسخه در میان کاربران است و سهمی 32.9 درصدی از بازار را در اختیار دارد.سهم اندروید کیت کت 4.4 نیز نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و از 22.6 به 21.9 درصد رسیده است. جلی بین هم حالا 11.3 از بازار را در دست دارد و نسخه‌های قدیمی آیس کریم ساندویچ و گینگربرد باوجوداینکه چندین سال از انتشار آنها می‌گذرد اما همچنان توسط 2 درصد از کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرند.

1 در مورد “سهم هرکدام از نسخه‌های اندورید از بازار چقدر است؟”

  1. برای تبلت نوت ۱۰ من حتی یک بار هم آپدیت ارائه نشد
    اصلا مثل این که از همون اول آپدیتشو بسته بودن!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH