بررسی بازی ایرانی هشتمین حمله: اکشن به سبک ایرانی!

بازی هشتمین حمله یک بازی ایرانی ساخت استودیو بازی سازی پاتایا است که در کارنامه کاری این استودیو، بازی‌های سبقت و رویای نیوتون نیز وجود دارد. این بازی یک سبک اکشن و رکوردگیری دارد و بدون انتهاست. درنتیجه مسلما شما را ساعت‌ها درگیر خودش خواهد کرد.

سازندگان بازی هشتمین حمله سعی کرده‌اند همانند اکثر بازی‌های هم سبک خود شما را معتاد بازی کنند و باعث شوند ساعت‌ها گوشی خود را کنار نگذارید.


حال می‌خواهیم به بررسی این بازی ساخت ایران بپردازیم. در این مطلب سعی شده بدون جهت گیری این بازی را در سطح بازی‌های روز دنیا در نظر گرفته و بررسی کنیم.


گیم پلی
در بازی هشتمین حمله دوربین بازی همانند اکثر بازی‌های هم سبک به صورت اول شخص قرار دارد و شما فقط اسلحه و دست شخصیت اصلی را می‌بینید. با شروع بازی خود را در یک سنگر ملاحضه می‌کنید که باید در آن‌جا ایستادگی کرده و از خود دفاع کنید.
فضایی باز و بیابان گونه روبروی سنگر شما قرار دارد که پیاده نظام‌ دشمن در آن منطقه از نفربر‌های خود پیاده شده و شروع به تیر اندازی به شما می‌کنند. شما نیز مسئولیت از بین بردن آن‌ها تا آخرین نفر را به عهده دارید.

در بازی تانک و سلاح‌های هجومی دیگری هم وجود دارند که در هر مرحله کار را برای شما سخت‌تر می‌کنند و شما را بیش از پیش درگیر بازی خواهند کرد.
از آنجایی که بازی هشتمین حمله ساخت ایران است و سبکی اکشن دارد مسلما اسلحه اصلی بازی کلاش خواهد بود.

در بازی سلاح‌های دیگری همچون مسلسل، RPG و اسنایپر هم وجود دارد که به شما در دفع دشمنان کمک می‌کنند.

در این بازی بخش فروشگاه نیز برای خرید و ارتقای اسلحه‌ها و ملحقاتی که به شما در کشتن نیرو‌های دشمن کمک می‌کنند هم وجود دارند که می‌توانید برای خرید آن‌ها به اپلیکیش بازار متصل شده و با پرداخت مبلغی آن‌ها را بدست آورید.
بازی هشتمین حمله با اینکه گیم پلی اعتیاد آوری دارد به دلیل نبود هیچ اتفاق خاصی که روند بازی را از یکنواختی بیرون آورد شما را از بازی خسته می‌کند و پس از مدتی حس جذاب بودن خود را از دست می‌دهد.
کنترل
کنترل بازی بسیار ساده و مانند اکثر بازی‌های سبک اکشن است به‌طوری که با شروع بازی آن‌ها را به سادگی یاد می‌گیرید.
نقطه ضعف کنترلر بازی در حرکت دادن دوربین برای دیدن اطراف است به این دلیل که شما برای این کار فقط از یک طرف گوشی خود می‌توانید استفاده کنید و سمت دیگر مختص به شلیک کردن و کار‌های دیگر است و حرکت دادن دوربین از این سمت دشوار خواهد بود.
گرافیک
از نظر من بازی از لحاظ گرافیکی، نوستالژیک ساخته شده است به‌طوری که برای من حس بازی‌های کامپیوتری قابل اجرا با گرافیک 64 مگابایت قدیمی را داشت!
مناظر اطراف، نفربر‌ها، تانک‌ها و سرباز‌ها بسیار بی کیفیت و ساده بودند اما بر روی اسلحه‌ها کمی بهتر از بقیه عناصر بازی کار شده است.

تکنیک‌های نمایشی به کار رفته نسبت به بازی‌های امروزی و حتی قدیمی بسیار بد هستند و به بازیکن حسی واقعی از اتفاقات را القا نمی‌کنند.

یکی از بدترین مشکلات بازی نبود انیمیشن تعویض خشاب اسلحه است به این دلیل که برای این عملکرد، اسلحه از صحنه خارج شده و پس از آن دوباره به دید کاربر بر می‌گردد.
موسیقی و صدا گذاری
موسیقی بازی که در منو اصلی اجرا می‌شود هیچ ربطی به سبک اکشن بازی ندارد و به هیچ وجه حس جنگجویانه را به بازیکن القا نمی‌کند. در حین بازی نیز موسیقی پس زمینه وجود ندارد که این موضوع‌ یکی دیگر از عوامل کاهنده کیفیت بازی است. متاسفانه صدا گذاری بازی هم در زمانی که مشغول بازی هستید نا‌امید کننده است.

روی صدای شلیک اسلحه، تعویض خشاب‌ها، کشته شدن دشمن و انفجار تانک‌ها و نفربر‌ها کاملا غیر واقعی و غیر حرفه‌ای کار شده است.

جمع بندی
اگر چه این بازی الگوگیری خوبی از بازی‌های قدیمی کامپیوتری داشته، اما از نظر گرافیک و صدا گذاری بسیار ضعیف روی آن کار شده است. به شخصه با اینکه در بازی نقاط ضعف زیادی وجود دارد اما آن را در بین بازی‌های ایرانی پسندیدم و به شما طرفداران بازی‌های اکشن حداقل یک بار انجام بازی را پیشنهاد می‌کنم.

bazar-logo-1-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH