یک مصاحبه خواندنی: سونامی ال‌جی، بازار را فتح خواهد کرد!

مصاحبه خواندنی با بنیامین دارمی، مدیربازاریابی ال‌جی موبایل در ایران

beniamin-daremiii

بسیاری از افراد در کشور ما، ال‌جی را بیشتر با لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری آن می‌شناسند و اعتقاد دارند، تلاش ال‌جی تنها در این بخش‌ها موفقیت آمیز بوده است. حال به این بهانه به سراغ مدیر بازاریابی ال‌جی موبایل در ایران رفتیم، فردی که نظری برخلاف گفته‌های بالا دارد. بنیامین دارمی، جوان خوش برخورد و کوشایی است که در چند سال گذشته و با ایجاد تحولاتی مثبت در بخش صوتی و تصویری این کمپانی در ایران، ثابت کرده پتانسیل‌های زیادی برای موفقیت دارد و حال با قرار گرفتن به عنوان مدیر بخش موبایل این کمپانی در کشورمان، قصد دارد تا پیروزی‌های گذشته خویش را در این واحد بسیار مهم و استراتژیک نیز تکرار کند. آیا وی موفق به انجام چنین کار دشواری خواهد شد؟!

مختصر توضیحی درباره خودتان به خواننده‌ها بدهید.

بنیامین دارمی هستم، مدیر بازاریابی دفتر ال‌جی ایران، چهار سال در واحد صوتی و تصویری و به عنوان مدیر بازاریابی آن قسمت فعالیت کردم. الان تقریبا دو ماه است که وارد بخش موبایل شدم و امیدوارم تغییراتی که در بخش صوتی تصویری ال‌جی اتفاق افتاد را در اینجا نیز پیاده سازی کنم.

دلیل اصلی انتقال از واحد صوتی تصویری به موبایل چه بود؟

دلیل اصلی انتقال را این می‌دانم که کلا مجموعه ال‌جی به دنبال تغییر فضایی در واحد موبایل خودش بود، نه فقط در ایران، بلکه در کل دنیا!

همچنین نظر مجموعه نسبت به من مثبت بود و مدیران ارشد ال‌جی این اعتقاد را داشتند که تغییرات رخ داده در قسمت صوتی و تصویری، من در آن‌ها نقش پر رنگی داشتم و هم اکنون انتظار دارند که چنین تغییراتی در این واحد نیز اعمال شود.

خود شما به کدام واحد بیشتر علاقه دارید؟

سوال کمی چالشی است و نمی‌خواهم دوستان قدیمم را ناراحت کنم (با خنده). اما واقعیت این است که هر دوی واحدها بر پایه تکنولوژی هستند. تغییر تکنولوژی در هر دوی این بخش‌ها سریع است اما در موبایل سرعت بیشتری دارد و فکر می‌کنم به همین خاطر جذابیت و چالش در قسمت موبایل کمی بیشتر است.

آن تحریمی که سبب شد رقیب بزرگ ما دیگر جذابیت گذشته تلفن‌های همراهش از حیث اَپ استور را نداشته باشد، به نوعی دارد به ما کمک می‌کند!

چه تغییراتی در این بخش می‌خواهید ایجاد کنید تا سهم بازار شما بهتر شود؟

در درجه اول یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که باید در موبایل ال‌جی بیفتد، این است که ترجیح مردم نسبت به موبایل ال‌جی بالا برود. ما تمام فعالیت‌های بازاریابی خودمان را منوط به این می‌گذاریم که ترجیح مردم را افزایش دهیم. یک جوی از سمت دفتر مرکزی ال‌جی در کره ایجاد شده و سرمایه گذاری‌هایی روی محصول انجام شده است تا جنسی که ما داریم، نسبت به قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بکند.
تمام عوامل ایجاد شده و وجود دارند؛ تنها کاری که ما باید بکنیم این است که محصول خودمان را آن جوری که هست به مردم معرفی کنیم.

بزرگ‌ترین چالش پیش روی شما چیست؟

بزرگ‌ترین چالش ما، زمان عرضه محصول در بازار خاورمیانه است که البته این جریان خیلی بهتر شده است. مثلا آخرین محصولی که در کشور لانچ شد، اپتیموس جی بود که نسبت به سایر کشورها کمی اختلاف زمانی داشت.

اثر گذاری تحریم‌ها بر روی کار شما چگونه است؟

اتفاقا من تحریم‌ها را به نوعی فرصت تلقی می‌کنم! آن تحریمی که سبب شد رقیب بزرگ ما دیگر جذابیت گذشته تلفن‌های همراهش از حیث اَپ استور را نداشته باشد، به نوعی دارد به ما کمک می‌کند! سر تحریم‌ها و شرایط سخت است که آدم‌ها از آن تهدیدات سعی می‌کنند فرصت بسازند و آن کمپانی‌هایی موفق هستند که بتوانند فرصت سازی کنند. خدا را شکر تا الان با وجود سختی‌هایی که در زمینه حمل، ترخیص و کار کردن هست و نمی‌شود منکر شد، ما از تحریم‌ها برده‌ایم. در واقع ما در این شرایط مقاومت کردیم و تا این لحظه توانستیم به خوبی سرپا باشیم.

در آینده خیلی نزدیک، کاربران ایرانی اپلیکیشن فارسی را با کپی رایت ال‌جی خواهند دید؛ چیزی که بر فرض با زبان عربی عرضه نخواهد شد.

فکر می‌کنید این مقاومت برای همیشه می‌تواند دوام داشته باشد؟!

هیچ تضمینی نیست! این یک واقعیت است اما ال‌جی کلا نگاهش به ایران، یک نگاه متفاوتی است. انقدر بازار و مصرف کننده ایرانی برای این کمپانی جذاب است که بخواهد به نوعی دیگر آن را نگاه کند.

شما روی چه حسابی می‌گویید که رویکرد ما نسبت به بازار ایران مثبت است و کاربر چطوری باید این موضوع را لمس کند؟!

واقعیت قضیه این است؛ در نگاهی که نسبت به کشور ما از لحاظ بین المللی وجود دارد، خیلی‌ها فکر می‌کنند مصرف کننده ایرانی چندان به روز نیست. اما جالب است بدانید که اپتیموس جی در ایران، به عنوان نخستین کشور عرضه شد و این نشان می‌دهد که ما برای ایرانیان ارج می‌نهیم و به همین خاطر بهترین لوازم را برای هم وطنانمان در نظر گرفتیم. ضمن اینکه در آینده خیلی نزدیک، کاربران ایرانی اپلیکیشن فارسی را با کپی رایت ال‌جی خواهند دید. چیزی که بر فرض با زبان عربی عرضه نخواهد شد. این برنامه‌ها را ما علاوه بر سایت دنیای ال‌جی، به صورت سی‌دی نیز به همراه محصول خود عرضه خواهیم کرد.

beniamin-daremi

تصور شما درباره گوشی‌های آینده خودتان چه هست؟!

یک برتری که ال‌جی دارد، کمپانی ال‌جی دیسپلی است که غولی در این صنعت بوده و یک مزیت رقابتی بزرگ برای ال‌جی است. در آینده نزدیک گوشی‌هایی تولید خواهند شد که حالت انعطاف پذیری دارند، مدل‌هایی که اگر در جیب خودتان قرار دهید، حالت جیب شما را می گیرند. به شخصه پیش‌بینی می‌کنم این اتفاقات برای سال ۲۰۱۵ رخ خواهد داد.

مدیر عامل قبلی ال‌جی در ایران یعنی آقای اندی کیم، هم اینک به عنوان رهبر استراتژیک ال‌جی موبایل در جهان شناخته می‌شود.

قصدی برای ورود به سایر سیستم عامل‌ها نظیر ویندوزفون دارید؟

امری که تا به امروز از طرف دفتر مرکزی ال‌جی به ما اعلام شده است، تمرکز بر روی اندروید بوده و فعلا قصد کار کردن بر روی سایر سیستم عامل‌ها را نداریم.

آیا این امکان وجود دارد که ایران در اولویت‌های نخست برای عرضه محصولات جهانی ال‌جی قرار بگیرد؟

این امکان به صورت ۱۰۰ درصد وجود دارد! یکی از دلایلی که گفتم ما نگاه ویژه‌ای بر روی ایران داریم؛ جالب است که بدانید، مدیر عامل قبلی ال‌جی در ایران، آقای اندی کیم بودند، هم اینک ایشان به عنوان رهبر استراتژیک ال‌جی موبایل در جهان شناخته می‌شوند. خود آقای اندی کیم پس از ۴ سال زندگی در ایران، کاملا شرایط اینجا را لمس کردند و مطمئن هستم که برنامه ویژه‌ای دارند تا برای ایران شرایط خاصی را در نظر بگیرند.

چرا پشتیبانی ال‌جی در بخش نرم‌افزاری خوب نیست؟!

اینکه چرا این طور است، اجازه دهید به نوعی جواب ندهم! اما واقعیت این است که نباید این گونه باشد! می‌خواهم این را بگویم که این موج حرکت ال‌جی به سوی موبایل شروع شده است و بیزینس موبایل در حال تبدیل به یک امر بسیار ضروری برای ال‌جی خواهد شد و هم اینک سرمایه گذاری‌ها از همه طرف بر روی این بخش آغاز شده است. بخش ساپورت و پشتیبانی یکی از اولویت‌هاست و این نوید را به شما می‌دهم که این قسمت نیز به سرعت رشد کند و مشکلات کاملا برطرف شود.

چرا فروشندگان رابطه خوبی با ال‌جی ندارند؟!

این یک حقیقتی است که ال‌جی سرمایه‌گذاری خودش را در این بخش دیر شروع کرد. تغییر نمایندگان و عامل‌های پخش نیز خود مزید بر علت شد. تمام این تغییرات به خصوص در پخش کننده‌ها باعث شده یک بی‌اعتمادی به وجود بیاید، اما در حال حاضر نمایندگانی که با ما کار می‌کنند از نظر اعتبار و روش کاری کاملا قابل اعتماد هستند.

فکر می‌کنید بزرگ‌ترین نارضایتی کاربران داخلی از ال‌جی موبایل چی است؟!

شاید همین عدم آپدیت‌ها و پشتیبانی‌ها باشد، چیزی که من دارم می‌بینم، وگرنه محصول ما، کالای بسیار خوب و با کیفیتی است.

بزرگ‌ترین رقیب خودتان را در بازار کدام شرکت می‌دانید؟!

در حال حاضر سامسونگ را بزرگ‌ترین رقیب خودمان می‌دانیم!

یک جمله کوتاه درباره برندهای رقیب بگویید!

سونی: بانوی پیر تکنولوژی
سامسونگ: قابل دسترس مثل پژو ۲۰۶
نوکیا: دوست خوب دوران قدیم
هواوی: هندوانه در بسته!
اپل: دور اندیش!
اچ‌تی‌سی: رقیب کمرنگ!
جی‌ال‌ایکس: قابل احترام!

گوشی خودتان چی هست؟

اپتیموس جی پرو! گوشی همسر؟ نکسوس ۴ گوشی مادر؟ ال‌جی L5 گوشی پدر؟ ال‌جی L9 گوشی خواهر؟ اپتیموس وی‌یو

اگر روزی برسد که تمام گوشی‌های ال‌جی منفجر شوند! شما از چه مدلی استفاده خواهید کرد؟!

گوشی ورتو (Vertu) استفاده می‌کنم.

بزرگ‌ترین سوتی موبایلی شما چه بوده است؟!

بزرگ‌ترین سوتی من در این بخش، همان شب معرفی اپتیموس جی بود که ده بار به جای تلفن‌های هوشمند، از واژه تلویزیون‌های هوشمند استفاده کردم!

چه صحبتی در پایان برای کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند دارید؟!

این سخن اصلا شعار نیست! روزگاری هیچ کسی فکر نمی‌کرد که در بخشی چون بازار صوتی تصویری، چنین اتفاقاتی بیفتد. همه ما عادت داشتیم تا سونی را به عنوان یک برند برتر بدانیم. محصولی که در خانه پدر و مادربزرگ‌های خود از کوچکی دیده بودیم. اما انقلابی که در صوتی تصویری اتفاق افتاد، شرایط را کاملا عوض کرد. می‌خواهم بگویم که این سونامی، در موبایل هم به راه افتاده است. فرقی نمی‌کند طرف در کجای این کوه یا تپه ایستاده باشد، این سونامی ال‌جی، کل کوه را فتح خواهد کرد!

20 در مورد “یک مصاحبه خواندنی: سونامی ال‌جی، بازار را فتح خواهد کرد!”

  1. صحبت های بسیار جالبی بود ولی بنده به عنوان یک مصرف کننده ال جی میگم اگه میخاید مشتری جذب کنید دو چیز رو فراموش .نکنید
    1 اپدیت
    2 لوازم جانبی
    چیزهایی که فراموش شدند

  2. پوریا پارسایی

    آقای گلکار لطفا ازین مصاحبه ها با برندهای برتر دیگر ، مخصوصا سونی هم داشته باشید …

  3. سلام خسته نباشید.
    اخرش هم تاریخ دقیق ورود g pro به ایرانو نگفتن خیلی منتظر موندیم به خدا اخه چرا اینقد دیر
    برند به این خوبی با این کیفیت اخه چرا دیر وارد میشه

  4. من میگم این پسره رو کجا دیدم درست شبیه یکیه که میشناسمش.شما هم ببینیدش فرقش رو با دارمی نمیفهمین!!:D

  5. سلام ، من این مصاحبه رو دیر دیدم ، جناب گلکار ای کاش در مورد نسل بعدی گوشی پرادا هم سوال میپرسیدید!

  6. خانوادگی همگی ال جی دارند عجیب هم نیست مال همشون مجانیه!
    آقای گلکار از اینجور محاصبه ها زیاد بذارین.
    راستی یه سوال داشتم آقای گلکار چطور میتونم وقتی نظر میدم آواتار هم بذارم برای خودم دقیقا مثل شما؟

  7. البته در بازار ایران بعد از سونی و سامسونگ و Htc هست الجی. ولی بنظر من از نظر کیفیت میشه بعد از سونی در رتبه دوم قرار داد گوشیهای این برندو.

  8. پرادا هستم یک ال جی! سلام ال جی! من کماکان از عدم ارائه آپدیتم در خاورمیانه برای نسخه 4 اندروید رنج می برم! به فکر من نیز باشید

  9. مسعود رسول نژاد

    من با کلی تحقیق ال جی 4x خریدم ولی این انصاف نیست
    1.برای هر آپدیت بیش از یک سال زمان میبره مگه چقدر زمان میخواد واسه تطبیق گوشی با اپدیت جدید ؟(تازه من شنیدم اندروید رو گوگل رایگان میده به شرکت ها !)
    2.دوما یک برنامه روی گوشی اپتیموس جی هست که وقتی داخل برنامه هستی پیامکی بیاد میتونی راحت بخونی ولی این اپدیت برای 4x نیومد. این خیلی زشت یک جور بی احترامی به مشتریه. فرق قایل شدن به مدل ها .(سامسونگ هر اپدیتی میده مثلا برای اس 3 برای مینی اش هم میاد شبیه اش)
    3. بعد از یک سال آپدیت برای 4x اومد اونم از طریق وای فای نمیشه اپدیت کرد(ota) نداره !!! باید فایل چند صد مگی آپدیت کنی فلش کنی گوشی رو !
    4.لوازم جانبی گوشی های ال جی اصلا پیدا نمیشه تمام طبقات علاالدین گشتم یک کیف پیدا کردم!
    کیفیت ساخت گوشی ای جی بالاست ولی این پشتیبانی بسیار ضعیف اش خیلی آدم رو ناراحت میکنه.
    خیلی جالب نیست سایت بزرگ gsm arena از لغت finally برای اپدیت گوشی 4x استفاده کرد !!! بالاخره , سرانجام !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH