کانال تلگرام

چگونه می‌توانیم یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم؟!

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند، زیرا علاوه بر استفاده از آنها در اوقات فراغت و به صورت سرگرمی، در بخش‌های کسب و کار و حتی درآمدی نیز می‌توان روی آنها حساب کرد. بدون شک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، تلگرام است. برنامه‌ای که از زمان انتشارش تاکنون هر روز بر محبوبیتش اضافه شده و با ارایه آپدیت‌های منظم و ویژگی‌های جدید طرفداران خود را راضی نگه داشته است. افراد زیادی علاقمند به داشتن یک کانال تلگرام موفق هستند.

اگر شما هم حداقل یکبار این موضوع را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که داشتن یک کانال تلگرام موفق با تعداد اعضای بالا کار چندان آسانی نیست. در این مطلب قصد داریم تکنیک‌ها و رازهایی را درباره اینکه چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم به شما آموزش دهیم.

1. انتخاب موضوع و نام کانال

قبل از هرچیزی باید مشخص کنید که کابران بیشتر به چه موضوعاتی علاقمند هستند و شما باید به طور کلی مشخص کنید که تصمیم به انتشار چه محتوایی دارید. سعی کنید خود شما یا تیم کاری شما، نام و لوگوی مناسب را انتخاب و تولید کنند. نام کانال شما باید مختصر و نشان دهنده محتوای کانال شما باشد. همچنین سعی کنید لوگوی کانال شما زیبا، ساده و حتما طرحی از خودتان باشد. استفاده از لوگوی دیگران باعث از دست دادن اعتماد کابران می‌شود.

2. مطالب و محتوای کانال

همیشه به دنبال به‌‌روز بودن و استفاده از مطالب جدید و جالب باشید. به علاوه، مطالبی که منتشر می‌کنید باید متناسب با موضوع کانال شما باشد، به عنوان مثال: اگر قصد دارید کانالی درباره فناوری و تکنولوژی ایجاد کنید، با منتشر کردن مطالب طنز در آن، علاوه بر اینکه به نیاز کاربران درباره اخبار تکنولوژی پاسخ نداده‌اید بلکه باعث سردرگمی کاربر و سلب اعتماد او می‌شوید. زیرا کاربر احساس می‌کند شما مطالبتان را از کانالی دیگر بدست آورده و خلاقیتی از خودتان ندارید. همچنین دقت داشته باشید گذاشتن مطالب بسیار تخصصی، باعث نارضایتی و گیج شدن کاربران شما خواهد شد.

3. انجام تبادل و تبلیغات ولی نه به هر قیمتی!

استفاده از تبادل و تبلیغات زیاد باعث پایین آمدن سطح کانال شما می‌شود. سعی کنید برای افزایش اعضای کانال هدف گذاری کنید و همچنین تلاش کنید، بیشتر با قراردادن مطالب مفید و کارآمد اعضای کانال خود را افزایش دهید نه صرفا از طریق تبلیغات! دقت داشته باشید که تبادل و تبلیغات را در ساعات مشخص و خاصی با اطلاع قبلی به کاربران منتشر کنید چرا که اعضای کانال از اینکه به آنها اهمیت می‌دهید، خشنود خواهند شد. علاوه بر این گذاشتن تبلیغات در ساعات پربازدید کانال اشتباهی است که ممکن است هرکسی دچار آن شود زیرا، در این زمان کاربران در حال خواندن مطالب منتشر شده هستند و روبرو شدن با حجم انبوهی از تبلیغات، باعث پراکنده شدن اعضا از کانال شما می‌شود! بهترین روش تبلیغ این است که مطالبتان را برای گروه‌ها، مخاطب‌‌ها و … فوروارد کنید.

 

کانال تلگرام

 

4. لطفا مدیر خوبی باشید!

همانطور که می‌دانید تبدیل شدن به کانالی پرمخاطب و بزرگ به تنهایی امکان پذیر نیست. شما نیاز دارید افرادی را که علاقمند و خلاق هستند به عنوان ادمین (نویسنده) به تیم کاری خود اضافه کنید. در این میان انتخاب افراد علاقمند و متخصص در حیطه کاری شما دارای اهمیت زیادی است. همچنین شما باید مدیریت کاملی روی کیفیت مطالب منتشر شده، رفتار اعضا و ادمین‌ها و… داشته باشید.

5. توجه به کاربران

گاهی اوقات می‌توانید با قراردادن نظرسنجی‌ در کانال خود، از نظر کاربران درباره مطالب منتشر شده آگاه شوید. با این کار می‌توانید محتوای کانال خود را مطابق با سلیقه کاربرانتان بروز رسانی کنید و همیشه یک آیدی در قسمت معرفی کانال خود قرار دهید و از کاربران بخواهید پیشنهادات خود را برای بهبود کانال با شما درمیان بگذارند.

3 در مورد “چگونه می‌توانیم یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم؟!”

  1. سلام من کانال تلگرامی دارم ولی نمیتونم بیش از۲۰۰نفردعوت کنم چگونه نامحدودش کنم ؟لطفا جواب بدید ۰۹۱۹۴۴۱۰۰۹۶

    2
    11
  2. اگه من بخوام یک کانال تلگرام بزنم میتونید یه راهنمایی کنید که این کانال چه محتوایی رو در اختیار مردم بزاره تا جذب عضو کنه ممنون میشم راهنماییم کنید

    2
    30

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH