اچ‌تی‌سی برای گسترش کسب و کار حوزه واقعیت مجازی یک کارخانه تولید تلفن همراه خود را فروخت

اچ‌تی‌سی برنامه‌‌های زیادی برای واقعیت مجازی در نظر گرفته است و این کار نیازمند بودجه و سرمایه‌ای عظیم است. در همین اساس خبر رسیده که این کمپانی برای گسترش کسب‌ و کار در زمینه واقعیت مجازی یک کارخانه گوشی هوشمند خود را فروخت.

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید حتما در جریان هستید که در یکی دو سال اخیر فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. غول‌های فناوری نیز از هر فرصتی برای سود آوری و محکم کردن جای پای خود در فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کنند. این امر باعث شده است تا شاهد محصولات مختلفی از طرف پیشگامان این فناوری باشیم.

در این بین داستان اچ‌تی‌سی فرق می‌کند؛ چرا که حتما به خوبی می‌دانید کار و کاسبی این تولید کننده مشهور در واحد موبایل این شرکت اصلا روزگار خوبی را سپری نمی‌کند. در نتیجه شاهد تمرکز بیشتر اچ‌تی‌سی بر روی ساخت هدست‌ واقعیت مجازی هستیم. این کار برای این شرکت نتیجه داده است و در حال حاضر هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو که ساخت دست همین کمپانی است به عنوان یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی در بازار شناخته می‌شود.

ظاهرا به همین علت است که اچ‌تی‌سی قصد دارد حضور در دنیای موبایل را کم تر کرده و تمرکز خود را در فناوری رو به رشد واقعیت مجازی افزایش دهد. به همین منظور باخبر شدیم که کمپانی تایوانی برای توسعه کسب‌ و کار این حوزه یک کارخانه گوشی هوشمند خود را به فروش رسانده است.

خریدار کارخانه تولید گوشی‌های همراه اچ‌تی‌سی یک شرکت چینی با نام Xingbao Information Technology است. این‌ طور که به نظر میرسد این شرکت چینی کارخانه ساخت گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی را با قیمتی حدود ۹۱.۱۷ میلیون دلار خریداری کرده است.

البته باید ذکر کنیم که از قرار معلوم در قرارداد خرید کارخانه تولید گوشی‌های همراه اچ‌تی‌سی توسط شرکت چینی Xingbao Information Technology، به این موضوع تاکید شده است که فرآیند تولید گوشی‌های همراه این شرکت و به‌خصوص گوشی‌های HTC U Ultra و HTC U Play نباید دچار مشکل شود و تولید این گوشی‌ها نباید با تاخیر انجام شود.

به این ترتیب انتظار داریم اچ‌تی‌سی با این همه سرمایه و هزینه ای که در بخش واقعیت مجازی صرف می‌کند بتواند خسارات سالهای اخیر را جبران کرده و به مرحله سودآوری برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH