نحوه فعال کردن افزونه‌ها در حالت Incognito در مرورگر کروم

اگر از کاربران همیشگی مرورگر کروم باشید، حتما با حالت ناشناس یا Incognito mode در این مرورگر آشنا هستید. حالت ناشناس به کاربر کمک می‌کند تا هنگام بازدید از یک وب‌سایت ردی از خود برجا نگذارد. همچنین زمانی که از این حالت استفاده شود، اطلاعات سایت‌ها در تاریخچه یا History مرورگر ذخیره نخواهد شد.

به طور پیش‌فرض هنگامی که کاربران از این ویژگی در مرورگر کروم استفاده می‌کنند، تمامی افزونه‌های نصب شده روی مروگر غیر فعال است. مثلا زمانی که می‌خواهید از افزونه LastPass برای وارد شدن به سایت مورد نظر استفاده کنید، آیکون این افزونه را در جای همیشگی مشاهده نمی‌کنید. در ادامه روشی ساده و کاربردی برای فعال کردن افزونه‌های مورد نظر در حالت ناشناس را بررسی خواهیم کرد.

چگونه افزونه‌های نصب شده بر روی مرورگر کروم را در حالت ناشناس فعال کنیم؟

اولین قدم برای فعالسازی افزونه‌ها در حالت Incognito، تایپ آدرس chrome://extensions در نوار آدرس مرورگر است.

با ورود به آدرس مذکور، کاربر قادر به فعال‌سازی هر کدام از افزونه‌های مورد نیاز در حالت ناشناس خواهد بود. برای این کار کافی است تا تیک گزینه “Allow in incognito” را فعال کنید. پس از فعال کردن این گزینه، اخطاری از سمت گوگل مشاهده می‌کنید که به کاربر اعلام می‌دارد هیچ‌گونه مسولیتی در رابطه با ردگیری شما از طریق افزونه‌ها نخواهد داشت. به طور کلی توصیه می‌شود تنها افزونه‌هایی که مورد اعتماد شما بوده و در حالت ناشناس، برایتان کاربردی است را فعال کنید.

حالا با رفتن به حالت ناشناس می‌توانید به راحتی افزونه‌هایی که در مرحله قبل اقدام به فعال‌سازی آن‌ها کرده‌اید، در قسمت مربوط به افزونه‌ها مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH