محققان با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، بیماری‌ نادر ژنتیکی را شناسایی می‌کنند

زمانی که صحبت از تکنولوژی تشخیص چهره باشد، شاید اهداف امنیتی و یا استفاده از این فناوری برای دنبال کردن چهره افراد در ویدیوها و تصاویر برای شناسایی مجرمان به ذهن شما خطور کند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که اخیرا گروهی از دانشمندان توانسته‌اند استفاده دیگری برای تکنولوژی تشخیص چهره پیدا کنند. آن‌ها به کمک این فناوری می‌توانند به شناسایی یک بیماری نادر ژنتیکی بپردازند.

تیمی از موسسه ملی تحقیقات ژنوم انسانی یک سیستم تشخیص چهره را توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توان یک وضعیت ژنتیکی نادر با نام “سندرم دی‌جرج” را شناسایی کرد. این بیماری می‌تواند بعضی عوارض پزشکی را به‌دنبال داشته باشد و شرایط شناختی را ایجاد کند که شناسایی آن را تبدیل به امری سخت کند. این بیماری را می‌توان از روی مشخصه ظاهری صورت شناسایی کرد که البته برای هر فردی متفاوت است، در اینجا تکنولوژی تشخیص چهره کارایی خود را نشان می‌دهد.

براساس گفته‌های پزشک ژنتیک NHGRI، آقای Paul Kruszka، سندرم ناهنجاری بشر در نقاط مختلف جهان متفاوت بوده و حتی پزشکان باتجربه برای تشخیص سندرم‌های ژنتیکی در کشورهای غیر اروپایی دچار مشکل هستند. این تیم برای بررسی کارایی سیستم موردنظر، تعداد 101 عکس چهره از آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین را در این سیستم وارد نموده که نتیجه آن شناسایی موفق 96.6 درصدی این بیماری بود.

احتمالا باید مدتی تا فراگیر شدن این سیستم صبر کنیم. دانشمندان در حال توسعه بیشتر آن برای آینده هستند تا بتوان از این سیستم در سراسر جهان استفاده نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH