نخستین تصاویر واقعی هوآوی آنر نوت ۹ فاش شد

آنر، برندی آشنا در صنعت گوشی‌های هوشمند و یکی از زیرشاخه‌های هوآوی است. هوآوی قصد دارد به زودی جانشین گوشی بالارده سال قبل این برند یعنی آنر نوت ۸ را عرضه کند. آنر نوت ۸ پیش از عرضه با نام آنر V8 مکس شناخته می‌شد. نخستین تصویری که از آنر نوت ۹ یا آنر V9 مکس فاش شده، نشان‌دهنده بهره‌مندی این گوشی هوشمند از بدنه‌ای فلزی است که یک حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه آن را تکمیل می‌کند. اگرچه هنوز تصویری از پنل جلوی این گوشی هوشمند فاش نشده است، اما منبع خبر مدعی است که آنر نوت ۹ نیز همچون پرچمداران جدید ال‌جی و سامسونگ، از صفحه‌نمایشی بزرگ با نسبت نمایشگر به بدنه بالا بهره می‌برد.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، آنر نوت ۹، از طراحی جدیدی بهره می‌برد که شباهت بسیار کمی با آنر نوت ۸ دارد. طراحی این گجت بیشتر شبیه آیفون ۷ پلاس است. دو خط آنتن در قسمت‌های بالا و پایین قاب پشتی آن دیده می‌شود و دوربین دوگانه نیز در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است. فلش LED این دوربین نیز در مرکز خط آنتن بالایی گوشی قرار گرفته است. یکی از شباهت‌های آنر نوت ۹ با نسل قبلی خود، قرار گیری حسگر اثر انگشت آن‌ها در مرکز قاب پشتی است. از روی محل این سنسور می‌توان فهمید که آنر نوت ۹ هیچ دکمه‌ای در پنل جلوی خود ندارد.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد سخت‌افزار و حافظه این گوشی هوشمند در دست نیست، اما منبع فاش کننده تصویر مدعی است که آنر نوت ۹ از جدیدترین تراشه ساخت هوآوی با نام کایرین ۹۶۰ بهره می‌برد. این تراشه از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای و دو خوشه‌ای بهره می‌برد. کایرین ۹۶۰ دارای چهار هسته کم‌مصرف از نوع کورتکس A53 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز و ۴ هسته قدرتمند از نوع کورتکس A73 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز است. هوآوی در این تراشه از پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای Mali-G71 MP8 استفاده کرده است که با فرکانس ۱۰۳۷ مگاهرتز کار کرده و توانایی پشتیبانی از رم LpDDR4 با فرکانس ۱۸۰۰ مگاهرتز را نیز دارد.

گفته می‌شود آنر نوت ۹ از نمایشگر 2K با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. پیش از این، شایعات به بهره‌مندی این گوشی هوشمند از نمایشگر 2K‌ اشاره کرده بودند و حال مشتریان نیز انتظار رزولوشن کمتر از این را ندارند. هوآوی، آنر نوت ۸ را در ماه آگوست رونمایی و در سپتامبر ۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد. بنابراین آنر نوت ۹ نیز احتمالا تنها چند ماه تا عرضه به بازار فاصله دارد. تا زمان عرضه این گوشی به بازار، کسب اطلاعات بیشتر از آن، مستلزم پیگیری و هوشیاری منابع خبری است، چرا که هوآوی و برند آنر ناچارند برای کسب اجازه فروش آنر نوت ۹، از TENAA (آژانس ملی ارتباطات چین) و سایر سازمان‌های رگولاتوری مجوز کسب کنند.

چندی پیش در سال جاری، آنر ۹ (آنر V9) که مدلی کوچکتر است، بدون پسوندهای نوت و مکس در پایگاه داده TENAA‌ رویت شد. طراحی این گوشی که از دوربین اصلی دوگانه و حسگر اثر انگشت در مرکز قاب پشتی بهره‌مند بود، شباهت بسیاری به آنر نوت ۹ داشت. البته به نظر می‌رسد آنر V9 از نمایشگر معمولی بهره ببرد، در حالی که مطابق شایعات، آنر نوت ۹ دارای نمایشگری بزرگ و بدون حاشیه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH