آنچه باید در مورد بیکسبی دستیار هوشمند سامسونگ بدانید

کمپانی سامسونگ شب گذشته از دستیار هوشمند خود با نام Bixby رونمایی کرد. این دستیار می‌تواند وظایف گوناگونی را برای کاربران انجام دهد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

Bixby، پاسخ سامسونگ به عرضه دستیارهای دیجیتالی دیگر همچون اسیستنت از سوی گوگل، سیری از سوی اپل و الکسا از سوی آمازون است. هر سه دستیار هوشمند نام برده، با سیستم‌های موبایل یکپارچه‌سازی شده‌اند. حال سامسونگ نیز با معرفی Bixby به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در مراسم Unpacked که دیشب برگزار شد، رسما به جمع کمپانی‌های دارای دستیار هوشمند اختصاصی پیوست.

Bixby نخستین دستیار دیجیتالی نیست که سامسونگ در گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد. این کمپانی سال‌ها پیش دستیار صوتی S Voice را برای گوشی‌های سری گلکسی اس خود تولید کرد، اما بدون شک Bixby‌ نسبت به S Voice‌ در رده بالاتری قرار گرفته و قابلیت‌هایی به کاربر ارائه می‌دهد که در S Voice اصلا وجود نداشت. امروز قصد داریم به شما بگوییم که Bixby‌ چیست و چه چیز آن را تا این حد مهم کرده و موجب می‌شود از سایر دستیارهای هوشمند متمایز باشد.

در درجه نخست، Bixby هنگام فعال بودن به کاربران اجازه می‌دهد که از ویژگی‌هایی که تنها با لمس نمایشگر گوشی در دسترس هستند به راحتی و تنها با صحبت کردن استفاده کنند و تقریبا هر عملیات دلخواه خود را انجام دهند. هدف Bixby این است که از هرآنچه که هر اپلیکیشنی قادر به انجام آن است پشتیبانی کند. خواه آن قابلیت ارسال یک ایمیل باشد یا اضافه کردن تصویر به همان ایمیل یا ثبت تصویر با دوربین گوشی. تمامی این وظایف تنها با صحبت کردن و بدون لمس نمایشگر گوشی انجام خواهند شد و این شاید مهم‌ترین چیزی باشد که این دستیار هوشمند را از سایر دستیارهای دیجیتالی متمایز می‌کند. مطمئنا این یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل کاربران به هرچه زودتر آشنا شدن با Bixby در گلکسی اس ۸ یا گلکسی اس ۸ پلاس جدیدشان است. اما این تنها مزیت نرم‌افزار مورد بحث نیست.

Bixby همچنین از متون و محتوای عملیات‌هایی که کاربر در یک برنامه خاص اجرا می‌کند نیز کاملا آگاه است. مثلا اگر اپلیکیشن نقشه گوگل را باز کرده و به دنبال مکانی برای غذا خوردن بگردید و سپس بر روی جهت‌ها تپ کنید، دستیار هوشمند سامسونگ از جستجوی شما به دنبال این رستوران و جهت‌ها و راه‌های رسیدن به آن کاملا آگاه خواهد بود. بنابراین می‌توانید ادامه عملیات را به این دستیار هوشمند محول کنید تا او شما را تا مقصد راهنمایی کند. این تنها یک مثال از توانایی‌های Bixby بود. این دستیار هوشمند می‌تواند هنگام انجام عملیات‌هایی همچون فرستادن یک ایمیل یا جستجو برای اپلیکیشنی خاص در پلی استور نیز کارکردی مشابه مورد بالا داشته باشد. کافی است بگویید که اپلیکیشن پلی استور را باز کرده و به دنبال برنامه‌ای خاص گشته‌اید. Bixby می‌تواند به راحتی و تنها با در خواست از آن برای نصب برنامه مورد نظر، اپلیکیشن مذکور را برایتان دانلود کند.

ورای تمامی موارد بالا، سامسونگ Bixby را به گونه‌ای طراحی کرده است که استفاده از آن بسیار آسان باشد، اما در واقع بیشتر سعی بر این بوده است که دستورات ناقص را هم درک کرده و انجام دهد. این ویژگی بدان معناست که لزومی ندارد جملات و دستورات را به شیوه‌ای خاص به Bixby بگویید. برای گوگل اسیستنت مجموعه دستوراتی وجود دارد که باید به شکلی خاص بیان شوند تا دستور دریافت و کار مورد نظر به درستی انجام شود. اما سامسونگ دستیار هوشمند خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربران دستور مورد نظر را می‌دهند و این دستیار دیجیتالی تمام تلاش خود را می‌کند تا وظیفه‌ای را که کاربر به دنبال انجام آن است تکمیل کند و در صورتی هم که به اطلاعات بیشتر نیاز داشته باشد، آن‌ها را از کاربر می‌پرسد. در این حالت، دستور به صورت کامل فراموش نمی‌شود، بلکه تنها از کاربر خواسته می‌شود که با ارائه اطلاعات جدید، آن را تکمیل کند. در واقع Bixby‌ از کاربر می‌خواهد که جزییات بیشتری را بیان کند و پس از دریافت اطلاعات بیشتر، مجددا اقدام به تکمیل عملیات مورد نظر می‌کند.

البته Bixby گستره عظیم اطلاعاتی گوگل که موجب می‌شود هنگام استفاده از گوگل اسیستنت اطلاعات زیادی برایتان نمایش داده شود را ندارد. این دستیار تازه معرفی شده است و هنوز زود است که در مورد مقایسه آن از نظر اشراف اطلاعاتی یا توانایی آن در تکمیل وظایف محول شده به آن در مقایسه با گوگل اسیستنت و الکسا نظر بدهیم. تنها چیزی که در حال حاضر می‌توان گفت این است که Bixby‌ هم توانایی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد.

Bixby همچنین با دوربین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به خوبی ادغام شده است. سامسونگ این قابلیت را Bixby Vision‌ نامیده است. کاربر می‌تواند با استفاده از این قابلیت، کم و بیش هرآنچه را که دوربین دستگاه می‌بیند شناسایی کند. این قابلیت در مواردی همچون خرید، آشنایی با یک مکان و کسب اطلاعات در مورد چیزهای جدید بسیار کاربردی خواهد بود. می‌توانید از طریق صحبت کردن با Bixby یا استفاده از دکمه مخصوص Bixby Vision در رابط کاربری دوربین، از این قابلیت بهره‌مند شوید. این دستیار هوشمند همچنین قرار است به عنوان کنترل دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. سامسونگ می‌خواهد این دستیار دیجیتال را تبدیل به ابزار همیشه در دسترس شما برای تعامل با بیشترین تعداد ممکن دستگاه‌های درون خانه شما کند. این کمپانی کره‌ای می‌گوید Bixby می‌تواند به تدریج در بسیاری از لوازم خانگی همچون دستگاه تهویه هوا و تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد. به احتمال زیاد در آینده، کنترل سایر دستگاه‌های متصل به خانه هوشمند و لوازم خانگی بیشتر نیز در آن گنجانده می‌شود.

این دستیار هوشمند، روزهای نخست عمر خود را طی می‌کند و هنوز نمی‌تواند تنها با صحبت کردن، هرآنچه را که می‌خواهید برایتان انجام دهد، اما سامسونگ مصمم است که با گذر زمان، کارایی این دستیار دیجیتالی را افزایش دهد.

8 در مورد “آنچه باید در مورد بیکسبی دستیار هوشمند سامسونگ بدانید”

  1. اقا فعالش نکنین که بیچاره میشین لعنت بر سامسونگ با این bixby زبان فارسی نداره بیخود میکنین به گوشی اضافه میکنین

    9
    1
  2. عالیه. پیشنهاد می کنم سامسونگ یک مترجم مخصوص به گوشی خود بیفزاید که از مترجم گوگل کارآمدتر باشد ، مخصوصا در ترجمه فارسی به انگلیسی..

    2
    31

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH