Nokia 9

آیا گوشی نوکیا 9 از فناوری Nokia OZO Audio بهره خواهد برد؟

کمپانی نوکیا در ادامه واگذاری حق برند خود به دیگر شرکت‌ها برای همکاری در عرضه اسمارت‌فون‌ها، این بار با کمپانی HMD به توافق رسید. اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که این کمپانی قصد معرفی 6 یا 7 گوشی‌هوشمند را تا پایان امسال روانه بازار کند یکی از این اسمارت‌فون‌ها گوشی Nokia 9 است. گفته می‌شود که این تلفن دارای تکنولوژی Nokia OZO Audio است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا بررسی این موضوع و دیگر گزارشات منتشر شده درباره Nokia 9 بپردازیم.

گذشته از این که هم اکنون گوشی Nokia 9 در کشور چین برای پیش‌خرید موجود است، اطلاعات جدید بیان می‌کنند که کمپانی نوکیا قرار است دو اسمارت‌فون دیگر را در ماه آوریل یا ژوئن عرضه کند. به نظر می‌رسد این گوشی تولید شده که در واقع تحت نظارت HMD و با برند نام آشنای نوکیا وارد بازار می‌شود قرار است یک تلفن‌هوشمند رده بالا و با توانایی‌های جالب همراه شود. از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 835 اشاره کرد که به عنوان مغز متفکر این دستگاه در نظر گرفته شده است. همچنین گزارشات حاکی از آن است که Nokia 9 قرار است اولین موبایلی باشد که به فناوری بهبود صدای نوکیا با نام Nokia OZO Audio مجهز می‌شود.

در حقیقت این تکنولوژی باعث تولید صدای سه بعدی با کیفیت و بهبود یافته برای صداهای پخش شده در هدفون‌های کاربران و یا در دستگاه‌های پخش شود. یکی دیگر از قابلیت‌های Nokia OZO Audio پخش صدای سه بعدی با کمترین تاخیر در هدست‌های واقعیت مجازی است. علاوه بر این‌ها این فناوری قادر است در دستگاه‌هایی که از Nokia OZO Audio پیشتیبانی نمی‌کنند صدایی با کیفیت بسیار بالا و به صورت استریو پخش کند. کمپانی نوکیا بیان می‌کند که، این تکنولوژی تمرکز صدا باعث می‌شود که اصوات مورد نظر به صورت واضح و برجسته در جهتی مشخص پخش شوند و نویزهای موجود در پس‌زمینه و دیگر صداهای اضافه محیط کاهش یافته و یا حتی به طور کلی حذف شوند. همچنین این تکنولوژی، به کاربران توانایی ضبط صدا به صورت سه بعدی با استفاده از 4 میکروفون و یا حتی بیشتر را خواهد داد.

اسمارت‌فون‌هایی که دارای سه میکروفون هستند به آسانی می‌توانند با Nokia OZO Audio اصوات را به صورت 360 درجه ضبط و پخش کنند ولی در تلفن‌هایی که تنها از دو میکروفون بهره می‌برند، صداها به صورت فضایی باز گرفته خواهند شد. علاوه بر استفاده از این فناوری در Nokia 9 گفته می‌شود که این تلفن دارای حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64 یا 128 گیگابایتی است. این اسمارت‌فون دارای یک دوربین دو لنزی همراه با سنسوری 22 مگاپیکسلی ساخته شده توسط شرکت کارل زایس است و در دوربین سلفی دستگاه نیز از سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره خواهد برد.

ممکن است در این تلفن‌هوشمند از سنسور اثرانگشت یا حسگر عنبیه چشم نیز استفاده شود. این پرچمدار دارای صفحه نمایشی OLED در اندازه 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD است. انرژی مورد نیاز Nokia 9 نیز با استفاده از یک باتری حجیم با ظرفیت 3700 میلی آمپر تامین خواهد شد. همچنین نوکیا قصد دارد پا را فراتر نهاده و این گوشی را با گواهی IP68  روانه بازار کند. برای سیستم عامل این گوشی نیز اندروید 7 در نظر گرفته شده است. نظر شما درباره این پرچمدار چیست؟ آیا نوکیا و HMD می‌توانند کاربران را برای خرید این گوشی‌هوشمند متقاعد کنند؟ لطفا نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

3 در مورد “آیا گوشی نوکیا 9 از فناوری Nokia OZO Audio بهره خواهد برد؟”

  1. من طرفدار برند سونی بخاطر محصولات واقعا باکیفیت هستم.
    امسال هم خوب کار کرده.
    اگه واقعا این گفته ها واقعیت داشته باشه کنار سونی Z3که دارم،اگه XZ Premium تهیه نکنم.
    Nokia 9 مسلما گزینه اصلیم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH