سفارش 70 میلیون پنل OLED خمیده توسط اپل برای آی‌فون 8

مدت زمان زیادی از شروع انتشار شایعات مبنی بر استفاده اپل از نمایشگرهای OLED ساخته شده توسط سامسونگ برای حداقل یکی از آی‌فون‌های سال 2017 می‌گذرد و گزارشی که امروز منتشر شده این موضوع را تایید می‌کند.

براساس Nikkei، اپل تولید 70 میلیون پنل OLED را به سامسونگ سفارش داده و این شرکت تنها تامین‌کننده نمایشگرهای OLED برای آی‌فون امسال اپل خواهد بود. این پنل‌ها در آی‌فون 8 که به‌همراه آی‌فون 7S و 7S پلاس معرفی خواهد شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف آی‌فون 8، دو مدل دیگر با نمایشگرهای LCD و اندازه‌های 4.7 و 5.5 اینچی معرفی می‌گردند.

گفته می‌شود آی‌فون 8 به نمایشگر 5.2 اینچی OLED مجهز شده و اپل قیمتی نزدیک به 1000 دلار برای آن درنظر گرفته است. برخی از تحلیلگران فروش 55 میلیونی آی‌فون 8 در سال را پیش‌بینی می‌کنند، اگر چنین اتفاقی رخ دهد اپل به رکورد تازه‌ای در فروش آی‌فون دست پیدا خواهد کرد. براساس این گزارش سامسونگ درحال آمادگی برای افزایش تولید این پنل‌ها به تعداد 95 میلیون واحد بوده تا در صورت افزایش تقاضا برای آی‌فون 8، قادر به تامین نمایشگرهای این مدل باشد.

براساس گفته‌های یکی از منابع آگاه با طراحی آی‌فون، تمامی آی‌فون‌های تولیدی در سال 2017 از ویژگی شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره می‌برند. آی‌فون 8 با “سنسور 3 بعدی” معرفی خواهد شد که باعث افزوده شدن قابلیت تشخیص چهره پیشرفته شده و حذف دکمه فیزیکی هوم از این دستگاه را در پی دارد. آی‌فون 7S و 7S پلاس دارای دکمه فیزیکی هوم خواهند بود ولی احتمال افزوده شدن “سنسور 3 بعدی” برای تشخیص چهره در آن‌ها وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH