دارا و ندار! (مقایسه اچ‌تی‌سی وان با موتورولا ریزر مکس از گروه D)

one
امروز هم با یک مسابقه داغ و هیجان‌انگیز از مرحله گروهی این رقابت‌ها و این بار رقابتی حساس از گروه D بین پرچمدار HTC یعنی One و پرچمدار موتورولا یعنی RAZR MAXX در خدمت شما هستیم. هر کدام از این گوشی‌ها برای کسب امتیاز کامل پا به این میدان گذاشته‌اند و به همین خاطر حساسیت بیش از پیش افزایش یافته است. در یک سوی میدان شاهد One با به روزترین ویژگی‌ها و طراحی منحصربه فرد هستیم و در سوی دیگر RAZR را می‌بینیم که شاید روی کاغذ حریف جدی برای وان محسوب نشود ولی نباید فراموش کرد که شرایط در میدان کاملا متفاوت است. پس تا انتهای این مسابقه با ما همراه باشید تا ببینیم آیا امروز تیمی با امتیاز کامل میدان را ترک خواهد کرد یا  آنکه دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت خواهند داد.

10 دقیقه ابتدایی مسابقه: طراحی و ظاهر
بازی را شروع می‌کنیم و مثل همیشه در این دقایق ابتدایی هر دو تیم سعی در به دست گرفتن کنترل بازی و سوار شدن بر آن را دارند. One با طراحی فوق‌العاده زیبا و یکپارچه خود از جنس آلومینیوم بازی را هجومی شروع کرده و می‌خواهد ثابت کند که به هیچ‌وجه از سه امتیاز آن دست نخواهد کشید. در بالا و پایین صفحه نمایش دو بلندگوی قدرتمند این گوشی جا خوش کرده‌اند که جنس آن‌ها هم آلومینیومی است و در حقیقت امتداد بخش پشتی گوشی هستند که در جلو خود نمایی می‌کنند و زیبایی خاصی به بخش جلویی گوشی بخشیده‌اند. در زیر صفحه‌نمایش و در بخش میانی علامت HTC را می‌بینیم و در دو طرف آن دو کلید لمسی وجود دارند. پس یعنی خبری از کلیدهای مخصوص اندروید که روی صفحه قرار می‌گیرند نیست. در پشت گوشی هم صحنه‌ای زیبا از آلومینیوم یکپارجه را مشاهده می‌کنیم که در بخش بالایی آن دوربین و فلش خودنمایی می‌کنند. سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا، سمت چپ درگاه سیم‌کارت، پایین گوشی پورت USB و در بالا هم جک هدفون و دکمه پاور که نقش اینفرارد را هم بازی می‌کند، قرار گرفته‌اند. در مجموع HTC توانسته طراحی فوق‌العاده زیبا و مثال زدنی را در این گوشی ارایه کند.

htc-one-m7-silver

gsmarena_001

در آن سوی میدان RAZR Maxx قرار دارد که به وضوح بیانگر زبان طراحی این شرکت آمریکایی است. مدلی با طراحی چشم نواز که علاوه بر زیبایی، کیفیت و مقاومت را برای شما به ارمغان می‌آورد. قاب اطراف این گوشی از جنس استیل ضدخش است که درخشش آن جذابیت خاص خود را دارد. محافظ باتری و بخش پشتی گوشی از فیبر مقاومی به نام کولار (Kevlar) ساخته شده و پوششی از مواد نانو هم بر روی این بخش قرار گرفته تا از ورود مایعات به داخل گوشی جلوگیری کند. درست متوجه شدید. این گوشی در برابر مایعات مقاوم است البته نه در حد گوشی‌های سونی. در حقیقت مقاومت این گوشی در حد قطرات آب یا دیگر مایعات است. زیر صفحه نمایش چهار دکمه لمسی قرار دارند و در بالای آن هم دوربین دوم و خروجی صدا.

gsmarena_010

در سمت راست دکمه پاور و تنظیم صدا، سمت چپ ورودی سیم‌کارت و حافظه جانبی و در بخش پایینی هم خروجی‌های USB و HDMI به همراه جک هدفون قرار دارند. در بالای بخش پشتی هم که فرمی برآمده دارد، دوربین، فلش و بلندگوی گوشی تعبیه شده‌اند. پس همان‌طور که ملاحظه می‌کنید موتورولا نیز ازهمین ابتدا برای رقیب خود خط و نشان می‌کشد و این نشان از زیبایی این رقابت دارد. لازم به ذکر است که به دلیل نوع طراحی این دو گوشی، باتری هیچکدام توسط کاربر قابل دسترس نخواهد بود.

gsmarena_022

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
دقایق ابتدایی بازی با هیجان بالا دنبال می‌شود و حالا می‌رسیم به بررسی وزن و کیفیت ساخت دو گوشی. از نظر کیفیت ساخت که تقریبا هردو گوشی در همان ده دقیقه اول توانستند ثابت کنند که نه تنها از نظر زیبایی بلکه از نظر دوام هم قدرت بالایی دارند و بنابراین تا دقیقه بیست توانایی خود را تضمین کردند، One که از بدنه آلومینیومی و بسیار مقاوم سود می‌برد و در مقابل هم RAZR تلفیقی از استیل ضد‌خش و کولار را دارد که بسیار مقاوم و قدرت‌مند است. تنها موضوع مشترکی که شاید این دو گوشی را آزار بدهد فلزی بودن بدنه و در نتیجه آن لب‌پر شدن یا خش برداشتن سریع آن باشد. این مسئله در آیفون 5 هم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته ولی بنا به شواهد این دو گوشی مقاومت بیشتری را از خود نشان می‌دهند ولی به هرحال این مشکل وجود دارد. در مجموع هردو گوشی کیفیت ساخت عالی و بی‌نقص دارند. از نظر وزن هم هردو گوشی تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند. One وزنی معادل 143 گرم و RAZR Maxx هم برابر با 145 گرم دارد و تفاوتشان بسیار ناچیز است.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر
تا این‌جای کار که همه چیز پایاپای و با حساسیت بالا پیش رفته و حالا می‌رسیم به یک بخش حساس دیگر از مسابقه و آن هم بخش صفحه‌نمایش و کیفیت تصویر دو گوشی است. در این قسمت اچ‌تی‌سی مانند همیشه با بهترین تاکتیک‌های موجود پا به میدان گذاشته و با استفاده از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی فول اچ‌دی از نوع S-LCD3 توانسته همه را انگشت به دهان کند. از نظر تراکم‌پیکسل‌ها در هر اینچ، صفحه‌نمایش این گوشی در حال حاضر بهترین در دنیاست و رقم فوق‌العاده ی 469 پیکسل در هر اینچ را نشان می‌دهد. شیشه روی صفحه‌نمایش از نوع ضدخش است و زاویه دید آن هم بسیار وسیع و جز بهترین‌های رقابت‌ها محسوب می‌شود. در مقابل موتورولا هم تمام توان خود را به کار بسته و با استفاده از صفحه نمایش 4.3 اینچی از جنس AMOLED توانسته رنگ‌هایی اشباع، با کیفیت و با زاویه دید بسیار مناسب ایجاد کند ولی بزرگترین مشکل این صفحه نمایش کیفیت qHD آن است که باعث شده ظرافت و دقت صفحه نمایش در نشان دادن جزئیات پایین بیاید. با اینکه صفحه نمایش این گوشی از رقیب کوچک‌تر است ولی تراکم پیکسلی آن چیزی نزدیک به نصف آن حدی است که در One می‌بینیم و رقم 256 پیکسل در اینچ را نشان می‌دهد که در مقایسه با استانداردهای امروز رقمی ضعیف محسوب می‌شود. شاید این لغزش در انتها برای RAZR Maxx گران تمام شود! البته ناامید نشوید! ریزر مکس هنوز برگ برنده خود را در این بخش رو نکرده است! جدول زیر نسبت کنتراست صفحه نمایش را نشان می‌دهد که ریزرمکس با اختلاف زیادی بالاتر از وان ایستاده است!

Screenshot (55)

دقیقه 30 تا 40: رابط‌کاربری
در این دقایق از مسابقه به بررسی رابط کاربری و فضای ظاهری این دو گوشی و در نتیجه آن لذت کار کردن با این مدل‌ها می‌رسیم. همان‌طور که می‌دانید هردو گوشی از سیستم‌عامل اندروید سود می‌برند و از نظر کارآیی بسیار شبیه به هم هستند. البته اندروید RAZR Maxx 2.3.6 بصورت پیش‌فرض و قابل ارتقا به 4.0 است و در مقابل One به دلیل جدیدتر بودن دارای اندروید 4.1.2 بصورت پیش‌فرض و قابل ارتقا به آخرین نسخه موجود یعنی 4.2.2 است. پس در این بخش هم برتری جزئی با One است. بحث دیگری که همیشه درباره اندروید مطرح است، رابط کاربری اختصاصی هر سازنده است و در این بخش هردو رقیب جز قوی‌ترین و در واقع دوست داشتنی‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. One با به همراه داشتن جدیدترین نسخه رابط‌کاربری اچ‌تی‌سی معروف به Sense ویژگی‌های جذاب و کاربردی زیادی از جمله Blinkfeed و Zoe را ارایه می‌کند. Blinkfeed در حقیقت اولین صفحه‌ای است که با باز کردن قفل صفحه با آن روبه رو می‌شوید و این صفحه پنجره مانند آخرین اتفاقات و رخدادهای شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد که شما در آن عضو هستید. البته اگر علاقه‌ای به این حالت ندارید می‌توانید آن را کاملا غیر فعال کنید تا پا به دنیای اندروید با طعم اچ‌تی‌سی بگذارید. باقی صفحه‌ها کاملا شبیه به رابط کاربری اندروید است. چیزی که اچ‌تی‌سی از دست آن خلاص شده دکمه مخصوص منو است که ورود به این بخش با کشیدن صفحه به سمت پایین انجام می‌شود. دیگر ویژگی‌های این رابط را در دیگر اندرویدی‌ها هم خواهید یافت. مواردی از جمله چگونگی اضافه یا کم کردن صفحات، ویجت ها و قفل صفحه‌ها و یا تغییر نوع قفل صفحه و مواردی از این دست. نسل جدید Sense را بسیار شبیه به نسل قبلی خواهید یافت ولی در مجموع همان‌طور که همه کاربران اندروید اذعان می‌کنند، رابط کاربری اچ‌تی‌سی یکی از زیباترین و در عین حال کاربردی‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است.
در آن سوی میدان RAZR Maxx که از این حملات سهمگین شوکه شده سعی در ضدحمله دارد. اندروید این گوشی در ابتدا از نوع Gingerbread بوده و قابلیت ارتقا به اندروید 4.0 یعنی Ice Cream Sandwich را دارد ولی به نظر می‌رسد دیگر روی جدیدترین نسخه اندروید یعنی Jelly Bean را نخواهد دید. قفل صفحه این گوشی از نسخه‌های قبلی الهام گرفته که با کشیدن آن به جهت‌های مختلف دایره می‌توانید از حالت میان بر استفاده کنید. شما قادر هستید نوع قفل صفحه را نیز تغییر دهید و آن را به حالت رمز، تشخیص چهره یا حالت عادی قرار دهید. صفحه خانه این رابط‌ کاربری از پنج صفحه تشکیل شده که با ضربه زدن به صفحه می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود آرایش کنید و ویجت‌های فراوانی که در این گوشی قرار دارد را به آن بیفزایید. پرده اعلانات هم که مانند هر اندروید دیگری در این مدل قابل مشاهده است و بسیار هم پرکاربرد خواهد بود. همان‌طور که مشاهده کردید در این دقایق RAZR خیلی به آب و آتش زد تا پاسخی مناسب به حملات سهمگین One بدهد ولی به نظر می‌رسد آرایش دفاعی One در این لحظات بسیار مطمئن عمل کرده است.

نمایی از رابط کاربری وان:

gsmarena_033

نمایی از رابط کاربری ریزر مکس:

gsmarena_003 (1)

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار
کم کم به میانه مسابقه رسیدیم و دو تیم تا به حال توانسته‌اند حملاتی را روی دروازه حریف ترتیب دهند. در این دقایق دو تیم قدرت بدنی خود را به رخ حریف می‌کشند و می‌خواهیم ببینیم کدامیک در اجرای تاکتیک‌های دشوار از جمله اجرای بازی و نرم‌افزار توانایی بیشتری دارند. توپ در اختیار One قرار داشته و قصد دارد توانایی‌های خویش را به نمایش بگذارد. همان‌طور که می‌بینید این گوشی از جدیدترین CPUهای حال حاضر یعنی Snapdragon 600 سود می‌برد که در اکثر بنچمارک‌ها سلطان بلامنازع محسوب می‌شود. این پردازنده 4 هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی از نوع Krait 300 است و در هیچ پردازش و محاسبه طاقت‌ فرسایی کم نخواهد آورد و خیال هر کاربری را آسوده خواهد کرد. چیپ گرافیکی این گوشی هم از نوع Adreno 320 است که تلفیق فوق‌العاده‌ای با CPU ذکر شده ایجاد می‌کند و در انجام هر بازی و نرم‌افزاری یار و یاور شما خواهد بود. در زیر می‌توانید نتایج بدست آمده از بنچ مارک ها را مشاهده کنید:

78920150987701670222

پس در این لحظات فشار زیادی بر خط دفاع و دروازه RAZR Maxx در حال وارد شده است و باید ببینیم در مقابل این گوشی چه تدابیری خواهد اندیشید. حال که توپ در اختیار آن قرار گرفته و خود او هم می‌داند که نمی‌تواند به اندازه رقیب بر دروازه فشار وارد کند، سعی دارد تا با تاکتیک‌های خاص خود وارد میدان شود. این گوشی از CPU دوهسته ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex A9 استفاده می‌کند و GPU آن هم از نوع PowerVR SGX540 است که نه تنها در مقایسه با استانداردهای امروزی بلکه در مقایسه با رقبای هم دوره خود هم پردازنده‌ای ضعیف محسوب می‌شود ولی الان می‌توان از این ویژگی‌ها به عنوان یک میان قیمت خوب یاد کرد و به خصوص بعد از به روزرسانی و تعویض Gingerbread با ساندویچ بستنی توانسته عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. از نظر حافظه رم هم One کاملا بر بازی سوار است و با رم 2 گیگابایتی اجازه قدرت‌نمایی را به رم 1 گیگابایتی حریف نمی‌دهد. از نظر حافظه داخلی One دارای دو نمونه 32 و 64 گیگابایتی است ولی از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. در مقابل RAZR Maxx دارای حافظه داخلی 16 گیگاباتی است و توانایی پشتیبانی کارت حافظه تا 32 گیگابایت را نیز داراست. در مجموع محصول موتورولا در این دقایق در حد و اندازه‌های رقیب ظاهر نشده و باید ببینیم در ادامه کار چه تدابیری برای هجوم به دروازه خواهد اندیشید.

دقیقه 50 تا 60: دوربین
در این دقایق حساس از بازی می‌رسیم به بررسی دوربین این دو رقیب تا ببینیم آیا ریزر مکس می‌تواند کمی کنترل بازی را بدست بگیرد یا بازی به همان صورت یک‌طرفه ادامه خواهد یافت؟! البته نباید انتظار تقابلی سرسختانه را از این گوشی داشت، چرا که کمی سن و سالش بالاست و در مقایسه با گوشی جوان اچ تی سی کمی زودتر خسته می‌شود. البته هنوز وقت زیادی به پایان این بازی باقی مانده و بهتر است که ما هم زود قضاوت نکنیم. به میدان بازی برگردیم و با تیمی که دقایق اخیر را با برتری نسبی دنبال کرده شروع می‌کنیم. در این بخش One از دوربینی با تکنولوژی بسیار جدید با نام اولترا پیکسل (Ultra Pixel) سود می‌برد که مربی این تیم تکیه زیادی به این ویژگی تیمش دارد. این گوشی دومین مدل تاریخ محسوب می‌شود که دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال است (نخستین گوشی مجهز به لرزش گیر اپتیکال لومیا 920 بود).

more-light

تکنولوژی اولترا پیکسل سبب می‌شود که عکس‌هایی بزرگ‌تر و با جزئیاتی بیشتر تولید شوند و در نتیجه نویز تصویر کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که دوربین این گوشی که 4 مگا پیکسل است کیفیتی برابر یک گوشی 12 مگاپیکسلی دارد. ابعاد هر پیکسل در دوربین این گوشی دو برابر ابعاد پیکسل‌های دوربین فوق‌العاده گوشی نوکیا 808 است. پس تا همین جا به برتری و آینده خوب این دوربین‌ها پی برده‌ایم. رابط کاربری دوربین این مدل بسیار ساده است و یک ویژگی جدید در این رابط وجود دارد که به Zoe معروف است و امکانات فوق‌العاده برای کاربر به ارمغان می آورد. برای مثال ZOE از تمام گالری‌های گوشی‌های دیگر پیشرفته‌تر است و یکی از دلایل اصلی آن چیپ جداگانه ImageChip2 است.

gsmarena_010

هنگامی که در حالت ZOE باشید و کلید شاتر گوشی را فشار دهید دوربین وان نزدیک به 20 تصویر و 3 ثانیه ویدیو ثبت می‌کند. به طور دقیق گوشی 1 ثانیه پیش از فشردن کلید شاتر تا 2 ثانیه بعد را فیلم‌برداری می‌کند. عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین در نور مناسب، کیفیتی خوب دارند ولی چیزی که خیلی تعجب برانگیز است میزان نویز بالا و وجود هاله‌ای از نور بنفش در عکس‌هاست و این نشان می‌دهد که این تکنولوژی هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. در مقابل عکاسی در نور کم و محیط‌های تاریک، به دلیل وجود لنزی با فرکانس بالا و البته فلش LED، بسیار با کیفیت و واضح انجام می‌شود و بنابراین می‌توان از این گوشی به عنوان “شوالیه تاریکی” نام برد. در بخش فیلمبرداری هم دوربین این گوشی با دارا بودن ویژگی HDR توانایی ضبط فیلم‌هایی با کیفیت بسیار بالا را دارد. بعد از این حملات پر دامنه حال توبت به حریف، یعنی RAZR Maxx می‌رسد. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی است که با کمک فلش LED به شما کمک می‌کند تا در انواع محیط با نور مختلف به عکاسی و فیلم‌برداری بپردازید. رابط‌کاربری دوربین این گوشی هم بسیار ساده است و شما می‌توانید حالات مختلف با کیفیت‌های متفاوت را برای عکس‌هایتان انتخاب کنید. برای زوم کردن هم می‌توان از لمس گوشی کمک گرفت (ویژگی که در اکثر گوشی‌ها وجود ندارد) و هم می‌توان از دکمه‌های تنظیم صدا استفاده کرد. این گوشی قادر است عکس‌هایی با کیفیت مناسب تولید کند که در آن هیچ نویزی وجود ندارد ولی این کاهش نویز گاه باعث از بین رفتن جزئیات می‌شود. در بخش فیلم‌برداری هم این مدل با توانایی ضبط فیلم با کیفیت فول اچ‌دی، ضبط صدای استریو و دارا بودن فوکوس خودکار امکانات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد و کیفیت فیلم‌ها هم برای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در حد قابل قبولی است. تنها موردی که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری آزار دهنده است، وسعت دید کم لنز این دوربین است وگرنه در مجموع این گوشی دوربین خوبی دارد. در این دقایق دو تیم در حد یکسانی توپ و میدان را در اختیار دارند و باید دید در ادامه کدام تیم بازی را در دست خواهد گرفت.

دقیقه 60 تا 70: پخش چند رسانه‌ای
در این بخش دو تیم توانایی‌های خود را در اجرای تاکتیک‌ها مختلف در بخش‌های صوت و تصویر به رخ حریف خواهند کشید. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که به علت استفاده هردو گوشی از سیستم‌عامل اندروید و با پشتیبانی خوب این سیستم‌عامل از اکثر فایل‌ها، تقریبا شرایط هر دو برابر است ولی به هر حال ممکن است هرکدام از این دو رقیب برگ برنده‌ای برای رو کردن داشته باشد.

gsmarena_065

در این قسمت ابتدا ریزر مکس توپ را در اختیار دارد. بخش آلبوم این گوشی بسیار زیبا و کاربردی است ولی مشکلی که در نسخه‌های قبلی گوشی‌های این شرکت مشاهده شده هنوز هم وجود دارد و آن مشکل در زوم کردن بر روی عکس‌های گالری است که با تاخیر و سختی انجام می‌شود. در بخش پخش ویدیو این گوشی به خوبی از همه فرمت‌های رایج پشتیبانی می‌کند ولی بخش صدا در این قسمت سر ناسازگاری دارد. با اینکه می‌توان حتی فیلم‌های فول‌ اچ‌دی را هم با این گوشی مشاهده کرد ولی صدای فیلم‌های دارای فرمت‌های DTS و AC3 اجرا نمی‌شود! وجود پورت‌های HDMI و USB کمک شایانی به اتصال به دیگر دستگاه‌ها خواهد کرد. تصاویر در صفحه نمایش AMOLED دارای کیفیتی بسیار مناسب هستند. در پخش موسیقی، این دستگاه گزینه فوق‌العاده‌ای است که با صدای عالی گوش شما را نوازش خواهد کرد. رابط کاربری و ویژگی‌های پخش موسیقی هم بسیار زیبا و کاربردی است.

gsmarena_049

در آن سوی میدان One کمی به خود آمده و حالا فهمیده که رقیب خیلی هم دست و پا بسته نیست. پس توپ را در اختیار می‌گیرد تا بر دروازه حریف حمله کند. در بخش آلبوم، Zoe باز هم به یاری شما می‌آید و مانند فتوشاپی جیبی شما را در ویرایش و شخصی سازی آلبوم یاری می‌کند. شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های کوتاهی که با همین نرم افزار گرفته‌اید را تدوین کنید. یکی از ویژگی‌های این آلبوم برنامه جذاب به نام Sequence Shot است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های گرفته شده در بازه زمانی کوتاه را به صورت یک اسلاید در آورید و از آن لذت ببرید. ویژگی‌های دیگری از جمله بازی با چهره‌ها و تدوین عکس‌ها هم در این گوشی یافت می‌شود که لذت کار با آلبوم را دو چندان می‌کند. در بخش پخش ویدیو این گوشی هم مانند حریف خود در آن سوی میدان با مشکل روبه روست. حیف صفحه نمایشی با این کیفیت بالاست که با پشتیبانی ضعیف از فرمت‌های تصویری بی استفاده بماند! این گوشی حتی از رقیب هم در این بخش ضعیف‌تر عمل می‌کند. در بخش موسیقی اما قضیه کاملا متفاوت است. اسپیکرهای دوگانه این گوشی با کیفیت استریو هر شنونده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. در یک کلام می‌توان گفت این گوشی از نظر کیفیت صدا بهترین کیفیت در بین همه رقیبان را ارایه می‌کند. وقتی هدفون‌های این گوشی که ساخت شرکت Beats هستند را متصل می‌کنید، اوضاع از این هم بهتر می‌شود و احساس می‌کنید در خواب و رویا هستید. رابط‌ کاربری پخش موسیقی هم بسیار کاربردی و با ویژگی‌های جدیدی از جمله SoundHound است. پس در این بخش هم هردو رقیب با استقامت و پایاپای با یکدیگر پیش رفتند. البته در لحظاتی هر یک بر بازی مسلط می‌شدند که بلافاصله با ضد حمله حریف همراه می‌شد.

weqf

دقیقه 70 تا 80: باتری
لحظات پایانی بازی به سرعت نزدیک می‌شوند و در این لحظات دو تیم تمام تلاش خود را می‌کنند که بازنده از زمین خارج نشوند. به نظر می‌رسد در این دقایق اعتماد به نفس RAZR Maxx بسیار بالا رفته. حال ببینیم دلیل آن چیست. همان‌طور که حدس می‌زدیم در این بخش باید تیم‌ها باتری خود را به معرض رقابت بگذارند ولی چرا محصول موتورولا این‌قدر سرحال به نظر می‌رسد؟ دلیل آن چیزی نیست جز باتری قدرت‌مند این گوشی که با توان 3300 میلی آمپر بهترین عملکرد حال حاضر در بین همه گوشی‌ها را نشان داده و شما می‌توانید با یک بار شارژ و یک ساعت مکالمه، یک ساعت مشاهده فیلم و در نهایت یک‌ساعت وبگردی، حدود 87 ساعت از گوشی استفاده کنید که این رقم خارق‌العاده است. در مقابل One کمی از این حمله سهمگین شوکه شده و هرچه هم تلاش می‌کند نمی‌تواند آن را دفع کند. این گوشی قادر است با یک بار شارژ و با وجود شرایطی که در بالا ذکر شد، حدود 48 ساعت دوام بیاورد که رقم خوبی محسوب می‌شود ولی اصلا برای جلوگیری از حمله رقیب کافی به نظر نمی‌رسد.

saf
363464

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات
در این دقایق پایانی و پس از حملات سهمگین ریزر مکس در لحظات اخیر، دو تیم قصد در به پایان بردن بازی با وضعیتی مناسب دارند. در این بخش به ویژگی‌های منحصربفرد دو تیم خواهیم پرداخت. عواملی که آن‌ها را از هر رقیبی متمایز میکند. در این قسمت One با دارا بودن کیفیت ساختی بی نظیر و طراحی دلنشین، کیفیت صدای فوق‌العاده خوب، نرم افزارها و رابط‌ کاربری زیبا و کاربردی و البته دوربین نسبتا خوب می‌تواند بر تن هر حریفی لرزه افکند. در مقابل ریزر مکس هم با طراحی منحصربفرد و بکارگیری مواد باکیفیت، مقاوم بودن در برابر مایعات تا حدی جزیی، امکانات اتصالی قوی از جمله HDMI، کیفیت صدای خوب و از همه مهم‌تر باتری پرقدرت و استثنایی نشان داد که با اینکه کمی تیم سالخورده‌ای است ولی هنوز هم یارای رقابت با هر گوشی جوان و پرانرژی را دارد.

وقت اضافه: قیمت
داور به ساعت خود نگاه می‌کند و دو دقیقه وقت اضافه اعلام می‌‌نماید. در یک دقیقه نخست به قیمت One و در دقیقه نهایی بازی به قیمت RAZR Maxx در بازارهای ایران و جهان نگاهی کوتاه خواهیم انداخت. One با قیمت بالای 600 دلاری در بازار جهانی و البته قیمتی باز هم بالا در ایران یعنی 2000000 تومان، می‌تواند هر خریداری را به تفکر و حتی تجدید نظر وادارد! در مقابل ریزر مکس در بازار جهانی قیمتی معادل 500 دلار و در بازار ایران با قیمت 1500000 تومانی قیمتی به مراتب مناسب‌تر دارد، هرچند که یافتن این گوشی در ایران کار آسانی نیست. البته باید به One تا حدی هم حق داد چرا که با این قیمت تقریبا بهترین امکانات را ارایه می‌دهد ولی باز هم در مقایسه با رقیبانی همچون اکسپریا Z، گلکسی S4 ولومیا 920 قیمتی بالا دارد. ما بیش از این در مورد قیمت بحث نمی‌کنیم و تعیین برنده در این قسمت و در مجموع بازی را بر عهده شما خوانندگان عزیز واگذار می‌کنیم.

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7284904]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران اچ‌تی‌سی وان با موتورولا Razr MAXX شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

راستی، در مسابقه آی‌تی‌رسان ۶ هم شرکت کنید تا شاید یکی از ۳ گوشی هوشمند را برنده شدید!

11 در مورد “دارا و ندار! (مقایسه اچ‌تی‌سی وان با موتورولا ریزر مکس از گروه D)”

  1. من این گوشى وان رو دارم ازش خیلى راضیم.در ضمن بالا نوشتین در فیلمبردارى وان هاله بنفش اطراف رو میگیره که کاملا صحیح گفتید ولى علت اون رو نگفتید که من خودم کاملتر میگم .در زمانى که نور خیلى کم باشه این اتفاق مى افته که گوشیهاى دیگه اصلا توان ضبط هیچ تصویرى رو ندارن.هر کى مى خواد این گوشى رو بخره شک نکنه گوشى عالى و خوش دست و دلرباىى انتخاب میکنه.در ضمن مقایسه این گوشى با هیچ گوشى صحیح نیست واقعا بى رقیبه.با تشکر از شما دوستان عزیز….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH