Family Link برای iOS تصویر اصلی

گوگل اپ Family Link را برای iOS منتشر کرد

یک ماه پیش گوگل برای والدینی که کودکان‌شان دیوایس اندرویدی دارند، نرم‌افزاری تحت نام Family Link را منتشر کرد؛ اما این نرم‌افزار یک مشکل داشت. برای آنکه والدین بتوانند روی کودکان خود کنترل داشته باشند، هر دو مجبور بودند از دیوایس‌های اندرویدی استفاده کنند.

اما این شرایط اکنون تغییر کرده است چون Family Link برای iOS نیز منتشر شده است. این یعنی پدرها و مادرها می‌توانند کاربر آی‌فون باشند، ولی روی روش و اندازه استفاده فرزندان‌شان از دیوایس اندرویدی نظارت کنند. با توجه به اینکه iOS بعد از اندروید محبوب‌ترین پلتفرم موبایل محسوب می‌شود و به تازگی هم در آمریکا با رشد خوبی از نظر تعداد کاربران مواجه شده است، این انتشار می‌تواند روی میزان دسترسی اپ Family Links تاثیر قابل توجهی بگذارد.

این پلتفرم کنترل کودکان توسط والدین هنوز در مراحل آزمایشی به سر می‌برد. وقتی گوگل ماه قبل این اپ را معرفی کرد، توضیح داد که والدین برای استفاده از این سرویس باید ابتدا درخواست دعوت‌نامه کنند تا به آن دست یابند. هدف گوگل این است که پیش از عرضه عمومی این سرویس، آن را آزمایش کند و بازخورد بگیرد تا مشکلات احتمالی‌اش را رفع نماید.

اگر بخواهیم به خود اپ و امکاناتش بپردازیم، باید گفت که Family Link به والدین اجازه می‌دهد که محدودیت‌هایی را برای دیوایس‌های اندرویدی کودکان خود تنظیم کنند. مثلا پدر و مادرها می‌توانند معین کنند که فرزندشان اجازه داشته باشند اپی را دانلود کنند یا نه؛ چیزی شبیه ویژگی Ask در iCloud Family Sharing روی دیوایس‌های ساخت شرکت اپل! یا اینکه به فرزندان‌شان اجازه ندهند از برخی از اپ‌های نصب شده روی دیوایس اندرویدی استفاده کنند.

Family Link برای iOS تصویر ۱

بعلاوه، والدین می‌توانند در گزارش‌های هفتگی یا ماهانه، میزان مصرف فرزندان‌شان از اپ‌های مختلف را به تفکیک مورد بررسی قرار دهند، یا با زمان‌بندی از پیش تنظیم شده دیوایس کودکان‌شان را از راه دور قفل کنند یا برای آنها محدودیت زمانی در استفاده از دیوایس معین نمایند.

نسخه iOS این اپ که روز پنجشنبه منتشر شده هیچ تفاوتی با نسخه اندروید ندارد و عملا می‌توان گفت نسخه اندروید روی iOS پورت شده است. اگر تصمیم گرفتید که برای کنترل فرزندان خود از Family Links گوگل استفاده کنید، باید به چند نکته جانبی هم فکر کنید. مثلا اینکه فرزند شما حتما باید از یک دیوایس اندرویدی با اندروید نوقا (۷.۰) یا بالاتر استفاده کند، گرچه برخی از دیوایس‌های مبتنی بر اندروید مارشملو هم از این اپ پشتیبانی می‌کنند (لیست کامل دیوایس‌های تحت پوشش، در صفحه سوالات متداول Family Link منتشر شده است).

به جز این، باید بدانید که این سرویس هنوز در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و مسلما ممکن است هنوز باگ‌هایی در آن وجود داشته باشد. نسخه iOS این اپ به طور رایگان برای iOS منتشر شده و از نسخه iOS 9 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند. می‌توانید Family Links برای iOS را همین حالا از اپ استور دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH