سرگذشت ویندوزفون چه می‌شود؟

مایکروسافت اخیرا آپدیت Creators ویندوز 10 را در نسخه موبایل عرضه کرده که محدودیت‌های زیادی دارد. تنها 13 مدل از دستگاه‌های مختلف این آپدیت از ویندوز 10 نسخه موبایل را دریافت کرده‌اند که از این تعداد تنها 6 عدد آن‌ها مربوط به گوشی‌های لومیا است. از طرفی هم مایکروسافت اپلیکیشن مخصوصش را که کاربردش در زمینه آپدیت‌ دستگاه‌های ویندوز فونی از ویندوز 8.1 به ویندوز 10 بوده، به کلی حذف کرده است. گزارش‌های مختلفی هم درباره موضوع عدم هماهنگی اپ‌های مایکروسافت اینسایدر با بیلد جدید ویندوز 10 در نسخه موبایل برای کاربران ویندوز 8.1 منتشر شده است.

تمامی این موارد را اگر کنار هم بگذاریم متوجه مشکلات و سردرگمی مایکروسافت در زمینه سیستم عامل ویندوز در نسخه موبایل خواهیم شد. به عنوان مثال یک گوشی را در نظر بگیرید که با ویندوز 8.1 به بازار عرضه شده و اکنون به ویندوز 10 آپدیت شده است. در حال حاضر همین گوشی با چنین شرایطی از اپ‌های اینسایدر مایکروسافت پشتیبانی نخواهد کرد. کاربران این مدل از گوشی‌ها دیگر قادر به بازگشت به نسخه قبلی ویندوز یعنی 8.1 هم نخواهند بود.

این موارد ما را به یاد توییت Dona Sarkar که مهندس نرم افزاری مایکروسافت است می‌اندازد. Dona سال پیش اعلام کرده بود که مایکروسافت تصمیم دارد نسخه موبایل ویندوز 10 را تا آخرین بیلد پشتیبانی کند و همچنین این کمپانی تلاش زیادی برای ادامه یافتن خط تولیدی لومیاهای ویندوزی خواهد کرد.

از طرفی هم درصد پایین استفاده از محصولات ویندوزفونی در بازار، مانند لومیاها است که مایکروسافت را در ادامه ساخت و پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز برای تلفن‌های همراه دو دل می‌کند. کاربران وفادار مایکروسافت هم با دیدن محصولات هیجان‌انگیزی مثل سامسونگ گلکسی S8 و یا اپل آی‌فون 7 بالاخره دست از وفاداری‌شان خواهند کشید که همین موضوع باعث کاهش روزبه‌روز کاربران ویندوزفونی خواهد شد.

حالا که صحبت از گلکسی S8 شد، بهتر است از خبر جالبی که درباره مایکروسافت و احتمال همکاری‌اش با سامسونگ به گوش رسیده، مطلع شوید. مثل این که مایکروسافت از سامسونگ درخواست کرده تا نسخه جدیدی با نام Microsoft Edition را با همکاری هم بسازند تا از این طریق حداقل نامی از مایکروسافت در گروه تلفن همراه باقی بماند. در این نسخه از گلکسی S8 اپ‌های مختلفی برپایه مایکروسافت مانند Office, OneDrive, Skype و Outlook قرار خواهد گرفت. این اقدام به نظر حرکت بسیار خوبی خواهد بود؛ چرا که مایکروسافت تعداد بسیار زیادی از پتنتهای اندرویدی را دارد. از طرفی چنین فعالیت‌هایی به نسبت فروش گوشی، برای مایکروسافت پول‌سازتر خواهد بود و اگر این روند ادامه داشته باشد به موقعیت بهتری در این زمینه می‌رسد.

نظر شما در رابطه با آینده ویندوزفون و فعالیت مایکروسافت در زمینه تلفن‌های هوشمند چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH