مهندس مایکروسافت دلیل مجهز نبودن لپ‌تاپ سرفیس به پورت USB نوع C را اعلام کرد

چندی پیش مایکروسافت از لپ‌تاپ جدید سرفیس رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه این دستگاه مجهز نبودن آن به پورت USB نوع C است. ویدیوی تبلیغاتی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده یک پیش‌نمونه سرفیس را با این پورت به تصویر می‌کشید، بنابراین وجود نداشتن آن در محصول نهایی شاید برای بسیاری از افراد سوال برانگیز باشد. یکی از مهندسان مایکروسافت علت این مسئله را شرح می‌دهد.

پیتر کریاکو، مدیر تیم مهندسی سرفیس اعلام کرد که یکی از دلایل مجهز نبودن این محصول به پورت USB نوع C پردردسر بودن استفاده از آن برای کاربران است. علاوه‌بر این، استانداردهای مختلف می‌تواند باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان شود.

«کابل‌های USB نوع C یکسان به نظر می‌رسند، اما قابلیت‌های بسیار متفاوتی دارند. بنابراین شاید حتی کاربران پیشرفته نیز متوجه این تفاوت‌ها نشوند. به‌عنوان مثال، استفاده از کابل USB نوع C نامطلوب می‌تواند به درست شارژ نشدن لپ‌تاپ سرفیس بی‌انجامد و کاربران هم که متوجه فرق این کابل با یک کابل استاندارد نمی‌شوند، مایکروسافت را مقصر این موضوع بدانند.»

این نکته کاملا درست است اما مطمئنا برخی از کاربران از عدم وجود این پورت مدرن روی سرفیس چندان خشنود نیستند. شاید مدل‌های آتی این لپ‌تاپ مجهز به پورت USB نوع C باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH