تحقیقات اخیر نشان می‌دهد: پست‌های اینستاگرامی خانم‌ها بیشتر از آقایان لایک می‌خورد

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر جهان بوده که تعداد فالوور و لایک دو موضوع مهمی هستند که کاربران با یکدیگر بر سر آن رقابت دارند. هر کاربری که مطالبی با بیشترین لایک منتشر کند در این شبکه اجتماعی از میزان محبوبیت بیشتری برخوردار است، به‌همین دلیل تعداد لایک‌ها به کنجکاوی جدید محققان تبدیل شده و آن‌ها را به نتایج جالبی رسانده است.

براساس تحقیقاتی که توسط موسسه Hopper HQ بر روی بیش از یک‌ میلیون پست اینستاگرامی صورت گرفته، نتایج جالبی به‌دست‌آمده است. طبق این تحقیقات، پست‌هایی که توسط خانم‌ها منتشر می‌شوند تا 5 برابر بیشتر از مطالبی که توسط آقایان منتشر می‌گردد، لایک شده و کامنت می‌گیرد.

از 1.2 میلیون مطلب به اشتراک گذاشته‌ شده در اینستاگرام توسط 4000 حساب کاربری که زیر ذره‌بین این موسسه تحقیقاتی قرار گرفته و پست‌هایی که توسط بانوان منتشر شده است، به‌طور میانگین 578 لایک و کامنت دریافت کرده و مطالب منتشر شده توسط آقایان در همین بازه 117 لایک و کامنت گرفته‌اند.

پست‌های خانم‌ها بیشتر از آقایان کامنت گرفته و به‌طور متوسط مطالب منتشر شده توسط زنان 170 کامنت و پست‌های انتشار یافته توسط مردان 113 کامنت به‌طور متوسط جذب کرده است. طبق اطلاعات این موسسه تحقیقاتی، مردان بیشتر از زنان کامنت می‌گذارند و بیشتر به موضوعات مربوط به ورزش علاقه‌مند هستند.

طبق این تحقیق، پست‌های منتشر شده درباره سفر و کاهش وزن بیشترین لایک را دریافت کرده و پس‌ از آن‌ها تصاویر حیوانات و مناظر بیشترین تعداد لایک در اینستاگرام را تشکیل داده‌اند.

نکته جالب دیگری که در این تحقیق به چشم می‌خورد، اقبال کم کاربران به پست‌هایی بوده که کپشن‌های طولانی دارند. طبق آمار، کپشن‌های طولانی که کاربران برای مطالعه آن باید بر روی see more کلیک کنند، 15 درصد و کپشن‌هایی که با ایموجی همراه است بیشترین تعداد بازدید و لایک را داشته‌اند.

هشتگ های love ، #instagood ،#photooftheday، #beautiful# و tbt# بیشترین هشتگ‌های مورداستفاده کاربران بوده و دو فیلتر Gingham و Clarendon بیشترین محبوبیت را در میان فیلترهای تصویری اینستاگرام داشته‌اند.

نتایج تحقیق همچنین نشان داد که زمان به اشتراک‌گذاری مطلب در کشورهای اروپایی در ایام هفته بین ساعت 6 تا 7:30 عصر و در تعطیلات آخر هفته در ساعت 11 صبح مورد اقبال بیشتری قرارگرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH