بررسی پی 10 لایت هواوی: شیک و پیک!

بررسی پی 10 لایت هواوی را با مروری بر این سری دوست داشتنی آغاز می‌کنیم. برای نخستین بار و به صورت جدی، کمپانی هواوی پس از معرفی پرچمدار جنجالی‌ خود با نام پی 8 بود که تصمیم گرفت تا نسخه لایت آن‌ را نیز راهی بازار کند. در واقع این نسخه آمده بود تا عرصه‌ را بر محصولات مینی و کامپکت سایر کمپانی‌ها تنگ‌تر کند.

طبق قوانین نانوشته اسمارت فون‌ها، معمولا نسخه لایت‌ محصولی کوچک‌تر و ضعیف‌تر از نسخه اصلی است و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آن دارد؛ اما پس از پی 8 لایت شاهد پی 9 لایت بودیم که تا حدی قوانین را زیر پا گذاشت و شباهت بیشتری به یک محصول مستقل گرفت. حالا و در سری پی 10، می‌بینیم که نسخه لایت در برخی بخش‌ها همچون سایز نمایشگر حتی از نسخه اصلی نیز پیشی گرفته و با ویژگی‌های متفاوت‌تری هم عرضه می‌شود. در ادامه با بررسی P10 Lite همراه ما باشید…

طراحی و کیفیت ساخت

پی 10 لایت شباهت بسیاری زیادی به پی 10 دارد و شاید اگر کلید هوم و دوربین دوگانه پی 10 را نادیده بگیریم، نتوانیم این دو را از هم تشخیص دهیم. در نگاه از روبه‌رو حاشیه‌های دو طرف نمایشگر قابل قبول است اما امروزه کسی این میزان حاشیه در بالا و پایین نمایشگر را نمی‌پسندد. حالا که اسمارت فون‌ها به سمت دنیای بدون مرز در پیش هستند، بهتر بود که هواوی نیز در این مسیر با آن‌ها همگام می‌شد. با این حال چیزی از ارزش‌های پی 10 لایت کم نمی‌شود و همچنان در نگاه نخست شیفته آن می‌شوید.

در زیر نمایشگر و درست در آن حاشیه‌های اضافی، نامی از هواوی حک شده که خیلی درخشان نیست و شاید اگر دقت نکنید، نتوانید آن را ببینید! بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سنسورهای دستگاه را شاهد هستیم و نکته خیلی متفاوت و عجیب و غریبی به چشم نمی‌خورد.

تمام نمای جلویی گوشی در زیر یک شیشه مخصوص قرار گرفته تا علاوه بر القای حس لوکس بودن و محافظت از این بخش، به زیبایی دستگاه نیز کمکی کرده باشد.

اگر گوشی را برگردانید، نخستین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، سنسور اثر انگشت مربعی شکلی است که کمی در بدنه فرو رفته و درست در مرکز و بالای این قسمت قرار دارد. در گوشه سمت چپ و بالای گوشی، شاهد دوربین اصلی و فلاش گوشی هستیم که برخلاف اکثر محصولات امروزی از بدنه بیرون نزده است. این قسمت از بدنه گوشی با رنگی متمایز از قاب پشتی خودنمایی می‌کند و جلوه زیبایی را به پی 10 لایت بخشیده است.

در پایین نیز طبق معمول شاهد یادگاری نویسی هواوی هستیم و علاوه بر نامی از این کمپانی چینی، به مدل دستگاه و اینکه رسما با یک گوشی چینی طرف هستید نیز اشاراتی شده است. پشت دستگاه همچون بخش جلویی توسط شیشه پوشانده شده و برخلاف محصولات امروزی خیلی علاقه‌ای به جذب چربی روی انگشتان ندارد؛ در واقع اگر گوشی را در برابر نور قرار دهید، می‌توانید اثر انگشت خودتان را بر روی بدنه ببینید؛ اما در حالت عادی آن‌قدری آزار دهنده نیست که شما را لنگ به دست بگذارد و مجبور باشید مدام تمیزش کنید!

فریم دستگاه فلزی است و کناره‌های آن برس خورده تا تیز نباشد و همچنین گوشی زیبا به نظر برسد. چهار گوشه این اسمارت فون لایت هم گرد طراحی شده و هنگام در دست گرفتن آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

در سمت راست پی 10 لایت کلیدهای یکپارچه صدا را می‌بینید که در زیر خود کلید پاور را جای داده‌اند. این کلیدها به خوبی از بدنه بیرون زده‌اند اما خیلی خوب در زیر انگشتان حس نمی‌شوند. بخصوص کلید پاور که اگر انگشتان بزرگی داشته باشید، شاید کار با آن راحت نباشد. در سمت چپ اما هیچ کلیدی دیده نمی‌شود و تنها جایگاه ابدی سیم‌کارت و کارت حافظه است که آن‌ هم توسط یک سوزن مخصوص از بدنه جدا می‌شود.

بالای پی 10 لایت خوش‌بختانه جک 3.5 میلی‌متری صدا را می‌بینیم که در کنار خود میکروفون ثانویه را نیز جا داده است. زیر گوشی هم که طبق معمول، این پورت میکرو یو‌اس‌بی و اسپیکر دستگاه هستند که در کنار میکروفون اصلی خودنمایی می‌کنند.

کیفیت دستگاه برای یک محصول میان رده، بالاست و به راحتی می‌تواند با پرچم‌داران مطرح سال‌های گذشته رقابت کند. در مدت زمانی که گوشی در اختیار ما بود، مشکلی با در دست گرفتن آن نداشتیم اما این شیشه‌های قرار گرفته در پشت و جلوی گوشی، موجب شده تا پی 10 لایت کمی بیش از حد لیز باشد. بنابراین باید همیشه مراقب باشید، چرا که اگر در یک سطح شیب‌دار (یا شاید هم یک سطح صاف) گوشی را قرار دهید، احتمال سر خوردن آن بالاست.

هواوی این محصول میان‌رده خودش را در 4 رنگ مشکی، سفید، طلایی و آبی راهی بازار کرده تا بتواند نظر افراد مختلف را به خودش جلب کند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری پی 10 لایت می‌توان به ضخامت 7.2 میلی‌متری و وزن 146 گرمی اشاره داشت که برای محصولی در این سطح و با این کیفیت قابل قبول است.

نمایشگر

پیش‌تر محصولات لایت هواوی با نمایشگر کوچک‌تر و یا هم اندازه با نسخه اصلی معرفی شده بودند اما حالا و در آخرین مدل، نمایشگر پی 10 لایت از نسخه اصلی پیش گرفته و شاهد یک نمونه 5.2 اینچی با رزولوشن فول ا‌چ‌دی (424 پیکسل در هر اینچ) هستیم. این نمایشگر در حدود 70 درصد از نمای جلویی گوشی را پوشانده که کمی کم‌تر از حد انتظار است. هواوی برای ساخت آن از LTPS IPS LCD بهره گرفته تا مشکلی در نگاه از زوایا نداشته باشید.

با اینکه سایر برادران پی 10 لایت (یعنی نسخه اصلی و پلاس) از گوریلا گلس به عنوان محافظ نمایشگر استفاده کرده‌اند اما خبری از شیشه‌های گوریلا در این نسخه نیست. تایمی که این مدل در اختیار ما بود، مشکل خاصی نداشتیم و خط و خشی بر روی آن دیده نشد اما در دراز مدت مشخص نیست که چه بلایی بر سرش خواهد آمد.

میزان نور نمایشگر در بیشترین حالت خودش به بیش از 500 نیت می‌رسد که قابل قبول است و آن را در رده محصولاتی همچون نسل جدید گلکسی A5‌ قرار می‌دهد. اگر از علاقه‌مندان به کار کردن در محیط‌های تاریک هستید هم بدانید که میزان حداقلی نمایشگر 4 نیت بوده و برای کار در چنین محیط‌هایی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

حال بگذارید کمی از مسائل تئوری فاصله بگیریم. غلظت رنگ‌ها و میزان گرمی و سردی آن‌ها در نمایشگر پی 10 لایت در حد مطلوبی است و با توجه به میان رده بودن گوشی، می‌توان امتیاز بالایی را برای نمایشگرش در نظر گرفت.

در نگاه از زوایا مشکل خاصی با آن نخواهید داشت و تقریبا همه چیز خیلی خوب به نمایش در می‌آید. نمایش رنگ سفید خوب و قابل قبول است اما رنگ مشکی آن طور که باید و شاید، عمیق دیده نمی‌شود.

نمایشگر رفلکس بالایی ندارد و همین مورد کار با آن در زیر نور آفتاب را لذت بخش می‌کند. حتی گزینه‌ای برای افزایش خوانایی صفحه در زیر نور آفتاب نیز در بخش تنظیمات به چشم می‌خورد که عملکردش عالی نیست اما راضی کننده است. همچنین شما می‌توانید در قسمت تنظیمات میزان گرمی و یا سردی رنگ‌ها را متناسب با سلیقه خودتان تغییر دهید. یک گزینه‌ نیز برای فیلتر کردن رنگ آبی نمایشگر در نظر گرفته شده که استفاده از آن سلامتی چشم‌ها را در پی خواهد داشت.

برای آنکه بدانیم پی 10 لایت چند مرده حلاج است، آن را در کنار ال‌جی G4 با نمایشگر QHD قرار دادیم و با تنظیم نور نمایشگر هر دو بر روی بیشترین مقدار ممکن، مشغول عکاسی شدیم که حاصل کار را در زیر شاهد هستید (سمت راست ال‌جی و سمت چپ هواوی):

سخت افزار

هواوی معمولا از چیپست‌های اختصاصی خودش با برند های‌سیلیکون در محصولاتش سود می‌برد و پی 10 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل کایرین 658 با هشت هسته پردازشی به عنوان قلب تپنده این سرباز جان بر کف چینی در نظر گرفته شده است. این چیپ 64 بیتی از 8 هسته Cortex-A53 تشکیل شده که چهارتای آن‌ها با فرکانس 1.7 و چهارتای دیگر با فرکانس 2.1 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. Mali-T830 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است.

میزان رم در نظر گرفته شده برای پی 10 لایت، 4 گیگابایت بوده که از محصولات پرچم‌داری همچون اکسپریا ایکس زد نیز بیشتر است. این مدل بر خلاف محصولات امروزی تنها در یک نسخه با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. از این میزان، کم‌تر از 20 گیگابایت در دسترس شماست و باقی را خود گوشی در اختیار گرفته؛ البته جای نگرانی نیست چرا که از طریق کارت حافظه می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر را به این مدل بیفزایید.

در ادامه بررسی هواوی پی 10 لایت تصمیم گرفتیم تا این محصول میان رده را وارد آزمایشگاه خودمان بکنیم.

در مرحله نخست از بنچمارک معتبر AnTuTu بهره گرفتیم که امتیاز بدست آمده از پی 10 لایت مهر تاییدی بود بر میان رده بودن آن!

در مرحله بعدی از GeekBench استفاده کردیم تا دستگاه در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد.

در نهایت به سراغ Bonsai رفتیم. این مرحله مختص به سنجش واحد گرافیکی گوشی است.

در تست‌های ما این میان‌رده پرچم‌دارنمای هواوی به خوبی از پس اجرای بازی‌ها برآمد و حتی آن‌طور که فکرش را می‌کنید، داغ هم نشد. از طرفی سایز آن بسیار مناسب است و همین امر موجب می‌شود تا کنترل بازی سخت نباشد. با اینکه اجرای بازی‌های گرافیکی همچون سری NFS و یا آسفالت به خوبی و روانی پرچمداران بازار نیست، اما لگ و یا کندی را هنگام اجرا شاهد نخواهید بود. با این تفاسیر اگر گیمر هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت اسمارت فون بکنید، پی 10 لایت گزینه نسبتا مناسبی برای شما خواهد بود.

دوربین

پی‌ 10 لایت هواوی بر خلاف برادران خودش فاقد دوربین دوگانه است. این مدل یک دوربین 12 مگاپیکسلی را در پشت جای داده که توسط دو فلاش LED (دو رنگ) همراهی می‌شود. گشادگی دیافراگم این دوربین F/2.2 است و از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. ظاهرا در ساخت این دوربین لایکا همکاری نداشته و هواوی خودش به تنهایی جور آن را کشیده است.

دوربین رنگ‌ها را خیلی خوب به ثبت می‌رساند و از دقت فوکوس بالایی نیز برخوردار است اما سرعت فوکوس آن چنگی به دل نمی‌زند. به طور کلی سرعت عکس‌برداری در این مدل نسبت به هم‌رده‌ها در جایگاه خوبی است اما در میان تمام اسمارت فون‌ها حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ بنابراین ممکن است برخی سوژه‌ها را هنگام عکاسی از دست بدهید.

دوربین در روز و در شرایطی که محیط از نور کافی برخوردار باشد، تصاویر قابل قبولی را به ثبت می‌رساند اما هرچه میزان نور محیط کم شود، نویز در تصاویر بالاتر خواهد رفت. با اینکه استفاده از فلاش در چنین شرایطی موجب بهبود کیفیت تصویر می‌شود اما در اینجا و برای این گوشی انتظار معجزه نداشته باشید.

اما اپلیکیشن دوربین، همچون اکثر محصولات هواوی پر از امکانات ریز و درشت است که در زیر به برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Pro Photo: استفاده از دوربین در حالت دستی و تنظیم میزان ISO، فوکوس و…
  • Pro Video: فعال شدن تنظیمات دستی دوربین در هنگام فیلم‌برداری
  • Audio Note: ضبط 10 ثانیه صدا بر روی تصویر گرفته شده
  • Light Painting: ایجاد رد نور در تصاویر
  • Document Scan: ثبت بهترین تصاویر از مجلات، روزنامه‌ها و متن‌های مختلف
  • Slow-Mo: ثبت ویدئو به صورت اسلوموشن
  • Object Tracking: ردیابی سوژه‌ای که بر روی آن فوکوس اعمال شده است
  • Capture Smiles: ثبت عکس با تشخیص خودکار لبخند

ناگفته نماند که برای استفاده از حداکثر میزان رزولوشن دوربین، می‌بایست از نسبت تصویر 4 به 3 استفاده کنید و در صورت استفاده از نسبت رایج 16 به 9، تصاویر به صورت 9 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. با این حال اگر از بیشترین میزان مگاپیکسل دوربین استفاده کنید تصاویری که می‌گیرید حتی پس از زوم نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده با دوربین پی 10 لایت در شرایط مختلف هستید:

از لحاظ فیلم‌برداری، این میان رده هواوی می‌تواند به صورت فول اچ‌دی و با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌ برداری کند. کیفیت ویدئو گرفته شده با این مدل برای یک میان رده بسیار خوب است و از این لحاظ نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت. صدا خیلی واضح ضبط می‌شود و رنگ‌ها نیز به خوبی تفکیک می‌شوند. البته عدم استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال تا حد زیادی موجب لرزش تصویر می‌شود که خب برای محصولی در این سطح نقص بزرگی نخواهد بود. این را هم بدانید که خبری از ثبت ویدئوهای 4K نیست.

هواوی، پی 10 لایت را به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز کرده که در حد خودش تصاویر خوبی را ثبت می‌کند. به شخصه انتظار بیشتری از دوربین سلفی آن داشتم اما اینگونه نشد و آن طور که باید و شاید من را راضی نکرد. امکانات ویژه‌ای همچون حذف چین و چروک‌های صورت و یا استفاده از فیلترهای متفاوت در رابط این دوربین گنجانده شده اما اصل ماجرا که همان ثبت یک سلفی بی‌نقص است، نادیده گرفته شده که شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید!

همچون دوربین اصلی، هنگامی که نور کافی باشد می‌توانید سلفی‌های خوبی بگیرید اما به محض کاهش نور با تصویری پر از نویز رو به رو می‌شوید، در حدی که شاید تشخیص چهره نیز دشوار باشد. به طور کلی سلفی‌های گرفته شده با دوربین این گوشی می‌تواند برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مناسب باشد و از این لحاظ ایرادی به آن وارد نیست.

رابط کاربری

پی 10 لایت هواوی به اندروید نوقا مجهز شده و از رابط کاربری اختصاصی این کمپانی با نام Emotion 5.1 بهره می‌برد. این رابط پیش‌تر فاقد اپ‌دراور بود و همه چیز به همان صفحه اصلی خلاصه می‌شد اما حالا شما می‌توانید انتخاب کنید که اپ دراور را می‌خواهید یا خیر.

هواوی دقت چندانی بر روی طراحی آیکون‌ها نداشته و مشخص است که بر خلاف شیائومی، علاقه زیادی به این بخش ندارد. خود آیکون‌ها به صورت مربعی با گوشه‌های گرد دیده می‌شوند و خیلی رنگ‌های خاص و زنده را در آن‌ها نخواهید دید.

منو نوتیفیکیشن به صورت دو مرحله‌ای است و از رنگ‌های مشکی و آبی در آن استفاده شده که این ترکیب رنگ، زیبایی رابط کاربری را دوچندان کرده است.

اپ دراور در نظر گرفته شده برای این گوشی، به صورت عمودی است و در سمت راست نیز حروف لاتین دیده می‌شود تا بتوانید دسترسی سریع‌تری به اپ‌های مورد نظر داشته باشید. البته در بالای صفحه کادری برای جستجوی اپلیکیشن مورد نظر تعیبه شده که کار را برای‌تان راحت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب محصولات اخیر هواوی، App Twin نام دارد که توسط آن می‌توانید دو اکانت متفاوت از یک اپلیکیشن را در اختیار داشته باشید که این روزها کاربرد زیادی پیدا کرده است.

با اینکه پی 10 لایت محصول خوش دستی است اما هواوی بخشی را برای کار با یک دست در نظر گرفته که با فعال کردن آن شاهد کوچک شدن صفحه خواهید بود.

قابلیت‌های خاص هواوی درگذشته همچون کشیدن حروفی خاص بر روی صفحه برای اجرای یک اپلیکیشن و یا گرفتن اسکرین شات با دو بار ضربه زدن به نمایشگر نیز در این رابط گنجانده شده است.

پخش چندرسانه‌ای

پی 10 لایت از یک نمایشگر بزرگ و خوب برای تماشای ویدئو بهره‌مند است. این مدل به یک اسپیکر مجهز شده که در بخش زیرین گوشی دیده می‌شود. این اسپیکر از صدای نسبتا بلندی سود می‌برد اما کیفیت آن اصلا جالب نیست. صدا خیلی تیز و زیر به گوش شما می‌رسد و رسما هیچ بیس خاصی هم ندارد. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به موسیقی هستید، بدانید که اسپیکر دستگاه اصلا شما را راضی نخواهد کرد. البته خروجی صدای هدفون در حد قابل قبولی است و می‌تواند مرحمی باشد بر دردی که تک اسپیکر پی 10 لایت بر قلب‌تان گذاشت!

یک هدفون که شباهت عجیبی به نمونه‌های ساخته اپل دارد نیز همراه با پی 10 لایت عرضه می‌شود. این هدفون کیفیت ساخت بالایی ندارد و خیلی خوب هم در گوش شما قرار نمی‌گیرد. بنابراین حتی اگر صدا را تا انتها بالا ببرید، بازهم صدای اطراف را خواهید شنید و تا حدی نیز صدای موزیک در حال پخش از بیرون شنیده می‌شود. با این حال کیفیت و بیس صدایی که از هدفون می‌شنوید، فراتر از انتظار شماست.

یک موزیک پلیر خیلی خوب نیز هواوی برای این مدل در نظر گرفته که هم ظاهر خوب و شیکی دارد و هم اینکه امکانات خوبی را در اختیارتان می‌گذارد. ویدئو پلیر پی 10 هم از پس اجرای انواع کدک‌های تصویری بر می‌آید و تقریبا نیازی به نصب پلیر خاصی ندارید.

بررسی پی 10 لایت

سایر قابلیت‌ها

به انتهای بررسی پی 10 لایت نزدیک می‌شویم و حال نوبت به قابلیت‌های ویژه این مدل می‌رسد. میان‌رده جدید هواوی از نسخه 4.1 بلوتوث سود می‌برد، به NFC مجهز است و توسط GPS نیز می‌توانید موقعیت خودتان را بیابید؛ اما بر خلاف انتظار این مدل از USB Type-C استفاده نمی‌کند.

برای کسانی که علاقه‌ای به اینترنت همراه ندارند و می‌خواهند فوتبال را دنبال کنند،‌ هواوی استفاده از رادیو FM را پیشنهاد می‌دهد.

پی 10 لایت به یک سنسور اثر انگشت بسیار خوب و دقیق مجهز شده که در پشت دستگاه جای خوش کرده‌ است. سرعت این سنسور عالی بوده و به راحتی می‌تواند با پرچمداران بازار رقابت کند. هواوی برای این سنسور قابلیت‌های خاصی را نیز در نظر گرفته؛ به عنوان مثال می‌توانید بجای کلید شاتر دوربین از آن بهره بگیرید و یا با کشیدن انگشت بر روی آن به منوی نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید که بسیار خوب و کاربردی است.

پی 10 لایت یک گوشی دو سیم کارته است. البته اگر بخواهید از سیم کارت دوم استفاده کنید باید قید کارت حافظه را بزنید.

باتری

پی 10 لایت هواوی از یک باتری 3000 میلی آمپری غیر قابل تعویض استفاده می‌کند. با توجه به سایز و رزولوشن نمایشگر، انتظار چندان زیادی از باتری آن نداشتیم اما در تست‌هایی که گرفتیم، باتری عملکرد خیلی خوبی داشت. شما به راحتی می‌توانید با یک استفاده نسبتا سنگین تا یک روز با پی 10 لایت سر کنید.

این مدل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند اما تقریبا بیش از دو ساعت برای فول شارژ کردن آن به زمان نیاز دارید که از جمله نقاط ضعف اصلی آن به حساب می‌آید.

بررسی پی 10 لایت

کلام آخر در بررسی پی 10 لایت هواوی

این میان‌رده هواوی ظاهر بسیار خوب و لوکسی دارد، در رنگ‌ بندی‌های متنوع عرضه می‌شود، به نمایشگری بزرگ و فول اچ‌دی مجهز است، شارژدهی آن عالی‌ست و دوربین‌های آن کارتان را راه می‌اندازد؛ بنابراین ارزشش را دارد که بخواهید در حدود 950 هزار تومان برای آن هزینه کنید. اینطور نیست؟!

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

59 در مورد “بررسی پی 10 لایت هواوی: شیک و پیک!”

  1. سلام من بین گوشی honor 8 lite و p10 lite موندم. p10 مشخصاتش یکم بالاتره و 200 تومن گرونتره ولی تویه مقابسه های سایتا honor بیشتره. اگه میدونین راهنمایی کنین. ممنون

  2. سلام ببخشید لطفا راهنماییم کنید بین این گوشی و J5 pro کدوم بهتره بخرم اولویت هام هم که حافظه زیاد میخوام با رم زیاد با طول عمر بیشتر با رابط کاربری عالی که بشه شخصی سازی کرد

  3. پدرام عباس زاده

    سلام خدمت دوستان حاضر در وبسایت خوب ای تی رسان
    وبسایتتون خیلی خوبه فقط بررسی گوشیهای HTCخیلی کمه
    مثلا گوشی های one x10 ; UPlay ; 10evo بررسی نشدن…
    حالا سوالی میخواستم از حضار بپرسم بین گوشی های ذکر شده کدوم بازدهی بیشتری دارن هم از لحاظ دوربین صفحه نمایش سخت افزار باتری و…
    **و ایا پیشنهاد میکنید این گوشی هارو نسبت به گوشی های همرده در برندهای دیگه مثل جی 7پرو و پی 10 لایت **

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      مدل‌هایی که گفتین هر کدوم مزایا و معایب خودش رو داره و نمیشه یکی رو نسبت به دیگری کاملا برتر دونست
      مثلا X10‌ باتری خوبی داره
      U Play دوربین سلفی مناسبی داره
      10Evo سخت‌افزار بهتر و ویژگی‌های صوتی بیشتری داره اما کمی قدیمی شده که از ارزش خریدش کم می‌کنه
      اگه برند واستون مهم نیست می‌تونید P10 لایت رو بخرید که ارزش خرید بالایی داره

  4. علیرضا تیموری

    اقای پیمان گل کار بابت راهنمایی و وقتی که برای پاسخ گویی به سوال من گذاشتید بسیار بسیار سپاسگزارم
    پس اولویت اول من j7pro هست
    با توجه به مواردی که در پستهای قبلی نوشتیم بعد از سامسونگ ؛ کدوم یکی از گوشی های LG Q6 , P10Lite در اولویت قرار داره

    1. محصول هواوی رو اولویت بدین! البته محصول ال‌جی از نظر دیزاین و طراحی از هر دو مدل دیگر سرتر هست اما خب در بخش سخت‌افزار و دوربین در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیره

  5. علیرضا تیموری

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    من میخوام گوشی بگیرم بین این سه گوشی کدومو انتخاب کنم بنظرتون
    P10lite و LG Q6 و j7pro
    اولویت منم
    *ارزش خرید بالاتر گوشی(هزینه در مقابل کارایی)*
    منظورم از کارایی ; دوربین ٫ صفحه نمایش و سرعت اینترنت و در انتها سخت افزار و باطری هست
    با تشکر از راهنماییتون

    1. بین این ۳ مدل شاید برتری اصلی محصول ال‌جی به طراحی نسبتا زیباتر و به‌روزتر اون باشه که نسبت ابعاد نمایشگر سبب شده تا خاص‌تر به‌نظر برسه، اما در مقابل گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی امکانات بیشتری دارند، مجهز به سنسور اثرانگشت بوده و کیفیت دوربین‌شان بخصوص در بخشی چون سلفی هم بهتره. محصول سامسونگ نمایشگر AMOLED داره که قاعدتا باعث کیفیت بهتر اون می‌شه و محصول هواوی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنه. بین محصول سامسونگ و ال‌جی با توجه به طراحی که مدنظرتون هست، یکی رو انتخاب بفرمایید

      1. علیرضا تیموری

        از راهنماییتون کمال تشکر رو دارم
        اگر از بابت طراحی بخوام انتخاب کنم قطعا الجی انتخاب میکنم
        شایدهم از نظر صفحه نمایش *تقریبا*مثل هم با کیفیت باشند
        ولی به نظر شما از نظر سخت افزار و دوربین کدوم بهتره

  6. سلام دوستان میخوام یه گوشی تا یک میلیون تومان بخرم نظر دم p10 lite هست ایا ارزششو داره بیشتر بدم و سامسونگ j7 pro بخرم؟ اخه من یکی از اولویت هام دوربین بود و خیلی ها میگن دوربین p10 lite توی ذوق میزنه. به نظر شما چی بگیرم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام P10 لایت گوشی خوبی هست و ارزش خرید بالایی داره
      دوربین اون عالی نیست اما جز نقاط ضعفش هم نیست و ارزش نداره که فقط به این دلیل هزینه کنید و محصول سامسونگ رو بخرید

  7. ابرایه از دهلران

    سلام.دوست عزیز ی گوشی میخام تا ۱ تومان.بین j5 pro,p10 lite کدومش کلا بهتره.وزن ،هنگ سرعت و نت و آپشن برام مهمه..تشکر عزیزم.

  8. سلام اقای مسکینی

    جدا از قیمت ، بین a5 2017 و p10 lite کدومو انتخاب کنم؟
    ارزش داره 350 تومن بیشتر بدم a5 2017 بخرم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بستگی به استفاده شما داره اما به‌صورت کلی A5 2017 ارزش هزینه بیشتر رو داره و ارزش خریدش در حال حاضر از P10‌ لایت بیشتر هست

  9. سلام آقای مجتبی مسکینی
    فقط مایکروسافت لومیا استفاده کردم – برای اولین خریده اندرویدی راستش دیدم بازاره اندروید یکم عجیب غریبه لطفا منو یکم راهنمایی کنید
    ظاهرا هوواوی بهترین ارزش خریدن رو داره ولی من در سایت های ایرانی یکم نظرات منفی خوندم که لطفا بگید امکانه صحت داشتنشون هست یا خیر
    1- همین سایت یه دوستی نظر داده که موتورهای کرین هوواوی در مقایسه با اسنپ دراگون زودتر خاصیت و کارایی خودشونو از دست میدن و بعده چند سال کند میشن ؟ ایا این صحت داره ؟
    2- در سایت موبایل دات آی آر چند نفر گفتند هوواوی ارزونه چون از قطعات درجه 2 و سه استفاده میکنه و حتی گفتند از تعمیر کارهای موبایل پرسیدند و این حرف حرفه تعمیرکارهای موبایل هست
    من گوشی میخوام که 5 سال برام کار کنه حداکثر هم 700 دارم (یا ال جی کا 8 یا هانر 8 لایت رو میتونم بگیرم) لطفا در مورده صحت این دو قضیه که گفتم نظرتونو بفرمایید -ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در رابطه با هر برندی نظرات مثبت و منفی هست شما باید به‌صورت کلی نگاه کنید و نظرات و بررسی‌ها رو بخونید
      چیپ‌های هواوی خوب هستند اما بهترین نیستن و معمولا در برابر نمونه‌های مشابه از اگزینوس یا اسنپدراگون در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرن
      گوشی‌های هواوی (حداقل پرچمداران یکی دو سال اخیر) کیفیت قابل قبولی داشتن و ایرادی بهشون وارد نیست
      بین دو مدلی که در نظر گرفتین آنر 8 لایت به مراتب ارزش خرید بیشتری داره اما تقریبا هیچ مدلی در دنیای امروزی تا 5 سال جوابگو نیست

      1. ممنون از راهنمایی تون
        مثلا ویدیویی دیدم که Honor 8 lite رو کناره huawei p9 lite mini گذاشته بود – هانر 8 لایت Kirin 655 داره و مینی که جدیدا معرفی شده snapdrogan 425 داره
        تو هر بازی یا برنامه سنگین حداقل 2 ثانیه اسنپ 425 از کرین 655 عقب بود
        سوال من اینه که اگه هر دو تا گوشی 3 سال کار کنند بعد از سه سال کرین همین عملکرد و کیفیت رو حفظ خواهد کرد یا خسته تر عمل میکنه بعد از دو سه سال ؟ یعنی هر دو موتور همین کیفیت و کارایی رو حفظ میکنند یا اینکه موتوره شرکت اسنپ دراگون دوام بیشتری خواهد داشت ؟ یعنی یه سوال کلی میپرسم درباره دوام چند ساله ی سخت افزاره گوشی
        تشکر

        1. مجتبی مسکینی

          به صورت کلی چیپ‌های کوالکام (در رده‌‌های مشابه) عملکرد بهتری در این زمینه دارن اما این موردی که شما می‌گین به عوامل متعددی وابسته‌اس و صرفا به خاطر چیپ نیست
          رم، سیستم عامل و… حتی نوع استفاده شما هم توی کار کردن گوشی بعد از 3 سال تاثیر داره و نمیشه گفت دقیقا بعد از این تایم بازم فرضا 2 ثانیه زودتر اجرا می‌کنه

  10. ن منظورم این نبود ک سخت افزارش جوری باشه ک بخام کلی بازی گرافیکی روش نصب کنم.
    فوقش یه بازی اونم مدرن کمبات
    و تلگرام و چن تا برنامه دیگ
    پیشنهاد شما چ گوشی هستش؟

    1. مجتبی مسکینی

      این بازی جز گرافیکی‌ترین بازی‌های اندروید هست و برای اجرای خوب و ایده‌آل اون به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارید که در گوشی‌های این رنج دیده نمیشه
      تا 800 تومن آنر 8 لایت گزینه مناسبی برای خرید در ایران هست اما بازی که گفتین رو نمی‌تونه خیلی روون و با کیفیت بالا اجرا کنه

  11. سلام یه گوشی میخام بخرم تا800 تومن
    سخت افزار باطری و دوربین برام مهمه
    خودم نوآ رو مد نظر دارم ولی قیمتش930 تومنه
    ایا هانر هشت لایت جوابگو هست
    پیشنهاد شما چ گوشی هستش؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در این رنج نباید انتظار زیادی از گوشی‌تون داشته باشید در این صورت آنر 8 لایت گزینه مناسبی هست

  12. خیلی جالبه تو قسمت گوشی های800 تا یک میلیون ک گذاشتین سخت افزارش رو گفتین قدرتمنده ولی اینجا سخت افزارش ضعیفه خخخخ

    1. مجتبی مسکینی

      مطلبی که می‌گین رو یکی از بچه‌های سایت کار کرده و بنده ننوشتم!
      سخت افزار این مدل هم در رده خودش قدرتمنده! مطالب با هم متفاوت هستند در زمان بررسی به نکات دیگری توجه می‌شه و این موضوع کاملا با راهنمای خرید متفاوت هست!

  13. درود
    دوستان بهترین گوشی تا یک ملیون که باتری و دوربین خوبی داشته باشه چی هست
    اندازش 5 اینچ باشه بزرگ نباشه

  14. آقای عشق ایتی میشه کمکم کنید و بگید تا چه اندرویدی براش میاد خیلیوممنون میشم و اینم بگید تا ۵۰ روز دیگه قیمتش تا ۸۰۰تومان افت میکنه؟

    1. نسخه اندروید رو که باید شرکت سازنده اعلام کنه اما حداقل می‌توان بر روی نسخه ۸ حساب کرد. شرایط بازار هم به نحوی است که بالا و پایین کمی دارد و قیمت محصول در صورتی پایین می‌آید که سازنده دراپ بزند و این امر قابل پیش بینی توسط ما نیست!

  15. سلام.نقد و بررسی تون عالیه……فقط یه سوال:من بین Huawei p10 lite و
    Xperia x
    و galaxy a5 2016 موندم…میشه راهنمایی کنین کدومش بهتره؟؟

        1. مجتبی مسکینی

          بین ۳ مدلی که گفتین و به صورت کلی از لحاظ دوربین و سخت افزار اکسپریا ایکس سونی بهتر هست و ارزش خرید بالاتری داره

  16. با سلام و خسته نباشید
    جناب مسکینی عزیز با تشکر از بررسی جامع و خوبتون باید یه نکته رو اضافه کنم که این مدل از فست شارژ پشتیبانی میکنه و تقریبا برای شارژ کامل ۹۸ دقیقه زمان لازم داره ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام سلامت باشید
      بله از فست شارژ پشتیبانی می‌کنه اما تایم فول شارژ شدن اون در حدود ۲ ساعت هست

  17. سلام
    چرا در مورد برند شیائومی مطلب یا معرفی نمی‌کنید
    برای همگان اونوقت کسی به این اشغال پول نمی‌ده
    از سری ردمی نوت ۴ تا سری می ای
    می ای ۵ و می ای ۶…
    مگه غیر اینه که باید بهترین ها رو با بهترین قیمت معرفی کنید

    بزارید همه بدونن با ی گوشی مثلا سامسونگ اس۸ خیلی کمتر ازقیمتش هزینه ساخته است میشه ….
    متاسفانه ایرانم شده endتعصب
    پوز برای ی برند ….حداقل پوز هم میخوای بدین روی سخت افزار و توانایی گوشیتون بدین ….نه ی اسم
    خدارو شکر شیائومی با می مکس ۲ با طراحی فوق العاده زیبایی که دارد و همچنین سخت افزار قوی اش
    تو دهن سامسونگ و اپل زده …برید تحقیق کنید تو گوگل
    همین mi6 پرچمدار این شرکت
    از آخرین سی پی یوزر مدل اسنپدارگون ۸۳۵ و رم ۶ با قیمت زیر دو تومن از اس ۸ خیلی سرتره من نمی‌گم
    پنچمارکهاش هست زحمت خودتن سرو تو گل مقایسه اس هشت و می ای شیش رو بزنید .کف کنید

    1
    1
    1. ردمی نوت 7 پرو بعد 2 سال استفاده تو بهترین شرایط: آشغال!
      به عنوان یه طرفدار سابق شیائومی گفتم

  18. سلام
    قصد خرید گوشی دارم، به علت دانلود کلیپ و برنامه های اموزسی بسیار، کیفیت رم و حافظه و پشتیبانی از otgمهمه، برند اهمیتی نداره، و زیر یک میلیون باشه.

  19. با سلام
    مثل همیشه عالی بود @ واقعا بهترین و کامل ترین بررسی ها را در آی تی رسان میشه پیدا کرد@
    بسیار ممنون

  20. سلام و خسته نباشید خدمت شما.برنامه ای برای بررسی اچ تی سی یو۱۱ ندارین؟و کی بررسی رو رو سایت میزارین حدودا

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      هر وقت گوشی وارد بازار ایران بشه و در اختیار ما قرار بگیره در اولین فرصت بررسیش رو می‌ذاریم

    1. مجتبی مسکینی

      لطف دارین شما
      فعلا که برنامه‌ای برای این گوشی نداریم اگه در اختیار ما قرار بدن حتما بررسیش رو می‌ذاریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH