5 دلیل برای اینکه شیائومی Mi 6 نخرید!

کشور چین مملو از استارتاپ‌های مختلفی است که می‌خواهند اسم و رسمی پیدا کنند. یکی از همین‌ها شیائومی است. استارتاپی که فعالیتش را هفت سال پیش شروع کرد و حال تبدیل به برندی نام آشنا شده است.

این کمپانی گستره وسیعی از محصولات را تولید می‌کند، از چراغ مطالعه و ترازوی هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ و اسمارت فون! شیائومی، گوشی Mi6 را به عنوان پرچم‌دار امسال معرفی کرد تا عرصه را برای رقیبان قدرتمندی همچون گلکسی S8 و ال‌جی G6 تنگ‌تر کند. بماند که خود شیائومی هم توسط برندهای هم‌وطن تهدید می‌شود. با اینکه این اسمارت فون جنبه‌های خوب زیادی دارد اما نباید از اشکالات و ضعف‌های آن چشم پوشی کرد. ما در این مطلب برای شما 5 دلیل لیست می‌کنیم تا بدانید Mi 6 چندان هم انتخاب خوبی نیست!

در لباس اعیان

اولین بار که Mi 6 را در دست بگیرید، احساس یک هندست لوکس و گران قیمت را به خوبی منتقل می‌کند. اما وقتی با دقت بیشتری به این محصول نگاه کنید، متوجه شباهت‌‌هایی بین این گوشی و honor 8 می‌شوید.

از دوربین‌ دوگانه تا قاب پشتی شیشه‌ای، همه و همه تقلید است! انگار شیائومی زحمت طراحی جدید را به خود نداده و از همان شکل و شمایل Mi 5s در این گوشی استفاده کرده که تا حدودی ما را به یاد اچ‌تی‌سی و ناکامی‌هایش می‌اندازد. حاشیه‌های زیاد بالا و پایین در قاب جلو در ذوق می‌زند و Mi 6 را یک پله پایین‌تر از پرچم‌دارهای امسال قرار داده است. رقیبانی که به Dolby Vision یا صفحه‌ نمایش بی‌نهایت مجهز شده‌اند و دل کاربران را می‌برند.

این دوست داشتنی کجاست؟

با کمی نگاه کردن به دور و بر Mi 6 با این حقیقت تلخ روبه رو شدیم «جک 3.5 میلی متری صدا نیست!» بله! انگار این کار تبدیل به یک بیماری مسری شده که می‌خواهد تمام اسمارت فون‌ها را به خود آلوده کند.

وضعیت حتی از این هم بدتر شد؛ در جعبه Mi 6 هیچ ایرفون بی‌سیمی قرار ندارد! از این رو باید بگوییم باید دوباره سر کیسه را شل کرده و هدفون بی‌سیمی بخرید. البته در جعبه این گوشی یک رابط USB Type-C به جک 3.5 میلی متری صدا وجود دارد، اما وصل کردن یک رابط تنها نارضایتی را افزایش می‌دهد و مایه دردسر می‌شود!

گذشته از این، کیفیت صدای اسپیکر Mi 6 در حد رقبا نیست و با اینکه استریو است اما حس و حال بلندگوهای Boom Sound را به شما نمی‌دهد.

ماهی نصفه!

Mi 6 توانسته با حذف جک 3.5 میلی متری صدا تا حدی ضد آب شود که اصطلاحا به آن Splash resistant می‌گویند. ولی در مقابل رقبا که گواهینامه IP68 یا IP67 را دریافت کردند، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اگر از آن دسته کسانی هستید که به گرفتن عکس در زیر آب علاقه مندید، از خریدن این گوشی منصرف شوید و به انتخاب‌های بهتری فکر کنید.

ردپایی از تفکرات اپل در شیائومی

همان طور که می‌دانید اپل معتقد است که باید همه چیز در دستگاه‌هایش به اندازه باشد. وفاداری به این قانون نانوشته را می‌توان در صفحه نمایش رتینای آی‌فون به وضوح دید. اما صنعت رو به توسعه واقعیت مجازی، روی این تفکرات بیش از پیش سایه انداخته و نیاز به رزولوشن بیشتر کاملا محسوس است.

صفحه نمایش Mi 6 با فن‌ آوری LCD IPS تولید شده و همچنین با رزولوشن فول اچ‌دی که چگالی 428 پیکسل بر اینچ را ایجاد کرده است. با اینکه چشم انسان قادر به دیدن این پیکسل‌ها حتی از فاصله نزدیک نیست اما برای استفاده از واقعیت مجازی این تعداد پیکسل کافی نبوده و رزولوشن‌های QHD مناسب‌تر است.

احتمالا اپل مجبور شود در آی‌فون بعدی از رزولوشن بالاتری استفاده کند، آن زمان شاید شیائومی هم وادار به این کار شود. در آخر باید بگوییم اگر این گوشی را برای استفاده در هدست واقعیت مجازی خریداری می‌کنید، باید بدانید گزینه‌های معقول‌تری چون S7 edge با صفحه نمایش AMOLED و رزولوشن QHD وجود دارد.

در بحبوحه بازار سیاه

گوشی Mi 6 قیمت بالایی نسبت به نسل قبل خود دارد و آن جادوی شیائومی که محصولاتی با برچسب قیمتی وسوسه انگیز را ارائه می‌داد، حالا در پرچم‌دار امسال از بین رفته و بسیاری از طرافداران این برند یا حتی کسانی که منتظر این گوشی بودند را دلخور کرد.

موجودی سایت شیائومی هم به آنی تمام می‌شود؛ به طوری که هنوز دکمه Buy را لمس نکرده‌اید با پیام «موجودی تمام شد!» مواجه می‌شوید. تنها راه باقی مانده برای گرفتن این دستگاه مراجعه به بازار سیاه است. قیمت Mi 6 در این بازار 450 دلار است، بنابراین این موبایل در دسته اسمارت فون‌های نسبتا گران جای می‌گیرد.

حدود قیمت Mi 6 64GB: یک میلیون و هفتصد هزار تومان
حدود قیمت Mi 6 128GB: دو میلیون تومان

همان طور که در بالا ذکر کردیم، قیمت این گوشی به صورت سرسام آوری افزایش یافته و به ‌Mi 6‌ نمی توان لقب مقرون به صرفه بودن را داد.

اگر به گوشی‌های شیائومی علاقه‌مند هستید، به گروه آن ملحق شوید

15 در مورد “5 دلیل برای اینکه شیائومی Mi 6 نخرید!”

  1. داداش شما زمانیکه این مقاله رو نوشتید شاید این مطالب صدق کنن اما الان شیاومی قدرت جهانی شده بهترین گوشی ها رو ساخته مگه نباید پول به اندازه امکانات گوشی بدهیم گوشی ۳ میلیونی شیاومی یا هواوی از دوربین و باتری ایفون۴۹میلیونی پیشرفته تر هست ایفون مشتریان خودشو اسکل کرده ۴۹میلیون فقط در قبال شهرت نه امکانات

    1. ابوالفضل خامسی

      اول اینکه این مطلب درباره mi6 هست بعدشم وقتی شیائومی اصالت نداره دیگه توش بحثی نیست همه تعمیر کارا میگن بدرد نمیخوره

  2. بنده از طرفداران شیائومی ام
    ویکی از شاهکارهاش که رقیبی نداره تو رنج قیمتی خودش می سیکسه
    دوربیناش با لرزشگیر
    پردازندش .بهترین پردازنده سال2017
    والی ماشاالله
    هیچ ضعف آزار دهنده ای در این گوشی نیست
    زیبا ترین طراحی ای که دیدم در زمان خودش
    کیفیت ساخت عالی
    با قیمت میان رده در برندهای دیگه داره بهترین کیفیت رو ارائه میده

  3. باید بهتون بگم تاحالا گوشی مثل شیائومی ندیدم که هم قیمتش خوب باشه هم کیفیتش.
    شما سخت افزار و دوربین mi4 رو ببین با گوشی هم رده مقایسه کن یا گوشی های redmi 4x و note 4x رو ببین بعد متوجه می شوید.
    در قیمت های بالاتر هم مثل mi mix 2 ظاهری زیبا در کنار بدنه باکیفت شیشه فلز و حتی قدرت سخت افزاری بالاتر از رقیبانش.
    من گوشی شیائومی redmi 4x دارم باطریش 4000 بدنه فلز cpu sd435 و کلی امکانات دیگر. آپدیتش هر ماه میاد و مثل گوشی دیگه کل رام رو دوباره دانلود نمی کنه فقط بخش جدید.الانم آندروید7 miui 9 هستش.
    اگه بگم راضی نباشم ازش دروغ گفتم مثل ساتتون.

  4. خب اگه این اگه این طوری باشه خب چرا بریم گوشی سامسونگ یا اپل بخریم خب منم 5تا دلیل می یارم که سامسونگ خوب نیست یکی گرونه دو گیر می کنه سه اپل از اون سریعتره چهار طراحی ش داره تکراری می شه پنچ بغضی از اون ها مثS8 ضد ضربه نیس

  5. گوشی قبلی بنده mi 5 بود و بعد از عرضه این غول دوست داشتنی و تجربه شیرین xiaomi اینو خریدم و واقعا حرفی برای گفتن نمیذاره ، دلایلی که شما عرض کردید بیشتر دلیل برای خرید هستش تا نخریدن ….

  6. یک پیشنهاد نه تنها برای آقای اسکندری ک کلا برای مدیران سایت:
    سعی کنین کلا مطالبی با عنوان ۵ دلیل برای نخریدن فلان گجت منتشر نکین، چرا ک هرچقدر سعی در خوب نشان دادن موضوع هم داشته باشین باز هم خواننده فکر میکند ک شما از سایر برندها پول گرفتین تا یک برند رو خراب کنین.
    در عوض بیاین و بدون غرض ضعف های گوشی رو از دیدگاه خودتون عنوان کنید. مثلا نداشتن جک ۳.۵ میلیمتری در این گوشی یک ضعف هست ک هرکسی قبول خواهد کرد. اما نوشتن مطلبی چون داشتن بلندگو استریویی ک حس و حال بوم ساند اچ تی سی رو نداره واقعا مطلبی جهتگیری شده، مغرضانه و بچه گانه هست. این مسئله راجب سایر دلیل هایی هم ک اوردین صادق هست.
    در انتها هم باید به عنوان کسی ک ۴ سال در پکن زندگی کرده عرض کنم ک محصولات شیامی به خوشنامی در این کشور یاد می شوند.

  7. دلیل “در لباس اعیان” کاملا دشمنی با این برنده
    در مورد دلیل “این دوست داشتنی کجاست؟” تحقیق کنید شاید بهتر بفهمید چرا این کارو کرده.
    تو دلیل”ردپایی از تفکرات اپل در شیائومی” ، انگار نظرات یک بچه ی پنج ساله را می خونم
    دلیل “ماهی نصفه!” به نظر دلیل خوبیه.
    دلیل “در بحبوحه بازار سیاه” یک دلیل کاملا عالیست و حرف دل خود من است.

  8. سایت کجا رسیده که از نویسندگان با تفکر بچه ۵ ساله استفاده میکنه !!

    -(احساس یک هندست لوکس و گران قیمت را به خوبی منتقل می‌کند. اما وقتی … رقیبانی که دل کاربران را می‌برند.): حرف از دل میزنی بعد … در کل سلیقه متفاوت است !
    -(با اینکه استریو است اما حس و حال بلندگوهای Boom Sound…): حالا خوبه با گوشی HTC مقایسه کردی و انتظار مقایسه با استریو خانگی رو نداشتی!!
    -(در بحبوحه بازار سیاه-موجودی سایت شیائومی هم به آنی تمام می‌شود؛ به طوری که هنوز دکمه Buy را لمس نکرده‌اید با پیام «موجودی تمام شد!» مواجه می‌شوید): خودش داره جواب خودش رو میده بعد به عنوان دلیل برای نخریدن قید میکنه !!خخخ
    هر جنس پرطرفداری حباب قیمت داره گلکسی اس ۸ حباب قیمت ۱۰۰ درصدی داشت ۱۰۰ درصد از ۴ تومن اومده ۲ تومن !
    این دلایلی که گفتین برای هر گوشی و برندی میتوان استفاده کرد! یعنی ذره ای دلیل منطقی نیست! غیر از مورد سوم که ان هم با توجه به قیمت (قیمت واقعی نه حبابی) باید قیاس بشه!!
    در اخر هر چیزی رو برای خرید نسبت به قیمت باید سنجش کرد! من با این قیمت گوشی میان رده سامسونگ باید بگیرم مثلا A5 چرا پرچمدار MI 6 نگیرم ؟؟؟؟؟
    گرچند بنابر گفته سایت Forbes
    گوشی Mi 6 با هرپرچمدار گوشی سامسونگ و اپل برابری کرده و یا آن را شکست می دهد.

  9. داداش این توضیحاتت خدایی عالی بود !!!
    واقعا برای نویسندگان سایت متاسفم که یه همچین نگاه سطحی به این گوشی دارن..
    اوالا که شما یه گوشی با این کیفیت صفحه نمایش و دوربین و اسنپ ۸۳۵ با این قیمت نشون بده بگو این رو بخرید..
    بدبختی اینجاست htc یا ال جی اصلا در حد کیفیت ساخت شیاومی نیست که دارید دلایلی میارید که اصلا دلیل هم نیست !! تعصبه
    خدایی کامل از سایتتون ناامید شدم..

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH