دو اسمارت‌فون جدید از بلک‌بری با کدنام‌های Juno و Krypton در راه هستند

خبرها حاکی از آن بوده که دو اسمارت‌فون جدید بلک‌بری با کدنام‌های Juno و Krypton در حال توسعه هستند. متاسفانه این منبع جزییات زیادی را از این دو دستگاه منتشر نکرده است. هرچند ممکن است دستگاه‌های جدید توسط TCL توسعه داده شوند، اما این به‌معنای انحصار معرفی و ساخت اسمارت‌فون‌های بلک‌بری توسط این کمپانی چینی نخواهد بود. BB Merah Putih دیگر کمپانی است که در اندونزی فعالیت می‌کند و توانسته با بلک‌بری برای تولید محصولات این کمپانی کانادایی به توافق برسد.

نام رمزهای مورد استفاده توسط هر دو سازنده شخص سوم تقریبا مشابه است، به‌عنوان مثال BB Merah Putih اخیرا اسمارت‌فونی را تحت نام بلک‌بری Aurora معرفی و روانه بازار کرده و TCL نیز اولین محصول خود تحت نام بلک‌بری را با نام KEYone و کدنام Mercury معرفی و عرضه کرده است. بنابراین به‌صرف استفاده از کدهای نام خاص نمی‌توان تشخیص داد که کدام سازنده، توسعه محصول را برعهده خواهد داشت.

بلک‌بری

مقر اصلی این کمپانی در کانادا سال‌هاست که دست به گریبان مشکلات مالی فراوانی است و عملکرد آن در حوزه تلفن‌های همراه به هیچ‌وجه رضایت بخش نیست. عدم استفاده این کمپانی از سیستم عامل اندروید، آغازکننده راه شکست این کمپانی و فاصله گرفتن جامعه کاربری از محصولات تولید شده توسط آن بود. وخامت اوضاع بلک‌بری به‌قدری زیاد بود که حتی معرفی مدل‌های اندرویدی نتوانست جلوی تعطیلی بخش سخت‌افزار را بگیرد و این موضوع منجر به فروش حق امتیاز تولید و ارایه محصولات به کمپانی‌های ثالث شد.

اگرچه برای این شرکت، دیگر گوشی‌های هوشمند در اولویت قرار ندارند، اما این کمپانی هنوز در توسعه و طراحی نرم‌افزار برای این صنعت فعال است. از این رو انتظار می‌رود کمپانی مادر در فرآیند توسعه دو اسمارت‌فون Juno و Krypton نیز نقش داشته باشد. از آن‌جایی که بلک‌بری KEYone ماه گذشته روانه بازار شد، بسیار بعید به نظر می‌رسد تا مدت زمان کوتاهی دیگر دوباره شاهد عرضه یک اسمارت‌فون با کیبرد QWERTY باشیم، بااین‌حال این به معنای آن نخواهد بود که کاربران هیچ شانسی برای معرفی یک اسمارت‌فون با کیبرد فیزیکی نخواهند داشت. گذشته از این حدودا سه سالی می‌شود که کاربران در انتظار معرفی نسخه اندرویدی بلک‌بری پاسپورت هستند، از این رو ممکن است TCL و یا هر ODM دیگری درحال توسعه این اسمارت‌فون باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH