هر آنچه که باید در رابطه با زد‌تی‌ای نوبیا Z17 بدانید

اگر شما جز آن کسانی باشید که اخبار دنیای موبایل را دنبال می‌کنید٬ حتما نام شرکت زدتی‌ای به گوشتان خورده است. برندی که کارش را در سال 1985 شروع کرد و ابتدا تنها (مانند هوآوی) دکل‌های مخابراتی و موارد مشابه آن را می‌ساخت. اما بعد وقتی که چشمش به بازار پرسود اسمارت‌فون افتاد٬ تصمیم گرفت که خود را در این کارزار جای دهد و تمام خلاقیت و قدرتش را در این راه خرج کند.

در این سال‌های طولانی زدتی‌ای تمام تلاش خود را انجام داده تا موبایل‌هایش را در دل کاربران بگنجاند. اما همیشه یک چیزی کم بوده. مقبولیت! بلی! این کمپانی با کمک یکی از معروف‌ترین بازیکنان فوتبال توانست نظرهای زیادی را به خود جلب کند و از مقبولیت نسبی برخوردار شود. امسال این برند موبایلی را در ماه ژوئن به نام نوبیا Z17 وارد بازار کرد. اسمارت‌فونی خوش‌ساخت و چشم‌نواز که توجه هر عاشق تکنولوژی را به خود جلب می‌کند. این کمپانی بزرگ گوشی جدیدش را با قیمت 500 یورو (تقریبا 2 میلیون و 200 هزار تومان) روانه بازار کرد و طبق آمارها هنوز با این‌که از عرضه این موبایل ماه‌‌ها می‌گذرد اما سهام این شرکت روبه کاهش است. ولی این اعداد و ارقام باعث نمی‌شود که توجه‌مان را از اسمارت‌فونی دلربا دریغ کنیم. در ادامه چند مورد شاخص و چشمگیر این دستگاه را برای‌تان بازگو خواهیم کرد. اگر می‌خواهید با زد‌تی‌ای نوبیا Z17 بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی مثال‌زدنی

این اسمارت‌فون از آلیاژ آلومینیوم تهیه گشته (و تنها خطوط آنتن که اصلا به چشم نمی‌آیند) از پلاستیک ساخته شده‌اند. قاب پشت با حضور دو دوربین (به سبک آیفون 7 پلاس) و فلاش دوگانه تزئین شده و جلوه‌ای مدرن به این قسمت بخشیده است. همچنین حسگر اثرانگشت دایره‌ای‌ مانند به همراه برند درخشان NUBIA موجب شده تا این قسمت زیباتر از قبل ظاهر شود. تقریبا 75 درصد از قاب جلو را صفحه‌نمایش پوشانده است و این مهم سبب شده تا حاشیه در طرفین این گوشی رسما وجود نداشته باشد و با یک نمایشگر نصفه‌نیمه اینفینیتی روبه‌رو باشیم.

اما جذابیت قاب جلو به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیشه قسمت جلویی از نوع 2.5D است و با خمیدگی خود دل‌ها را می‌رباید! ضمنا کمپانی زدتی‌ای ظاهر Z17 را با چند رنگ گوناگون ازجمله قرمز٬ مشکی٬ آبی٬ طلایی و مشکی-طلایی بهبود بخشیده است و اگر رنگ قرمز را خریداری نمایید با شکل و شمایلی مانند آیفون‌های قرمز رنگ مواجه خواهید شد و شاید به دل‌تان بنشیند و شاید هم از آن بیزار بشوید! اما هرکاری که انجام دهید٬ نوبیا Z17 این‌گونه است و قابل تغییر نیست! ابعاد این اسمارت‌فون کمی کوچک‌تر از همنوعان فبلت خود است و این به سبب درصد زیاد نسبت نمایشگر به بدنه است. لازم به‌ذکر است که ضخامت این مدل 7.6 میلی‌متر بوده و از رقیب قدری چون گلکسی S8 کمرباریک‌تر و تودل‌برو‌تر است! ناگفته نماند که جک 3.5 میلی‌متری صدا در این موبایل (متاسفانه یا خوشبختانه) حضور ندارد!


دوربینی درحد رقیبان؟!

زد‌تی‌ای نوبیا Z17

همان‌وطر که در بخش طراحی گفتیم٬ این موبایل به ماژول دوربین دوگانه در قاب پشت مجهز شده است که شکل و شمایلی بسیار آشنا دارد! یکی از آن دوربین‌ها 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 است و از قرار معلوم کار اصلی را این دوربین برعهده دارد. دوربینی دیگر 23 مگاپیکسل رزولوشن و گشادگی دیافراگم f/2.0 دارد. پس باید همین‌جا بگوییم که منتظر عکس‌هایی پرنور باشید که با این دستگاه خواهید گرفت. همچنین دوفلاش همراه این دوربین‌ها شده تا در لحظات کم‌نور یا محیط‌های تاریک عصای دست آن‌ها باشد و کمک کند تا کاربر راضی باشد.

همچنین این ماژول می‌تواند تا 2 برابر روی سوژه بدون این‌که کیفیت از عکس کاسته شود٬ زوم کند. اما متاسفانه کمپانی زدتی‌ای برای این محصول لرزشگیر اپتیکال تصویر قرار نداده‌ که جای تعجب دارد. این دوربین دوگانه قادر است ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند و با نمایشگر فول‌اچ‌دی IPS خود تا آن‌جایی که می‌تواند٬ ویدیوهای برداشت شده را به شما نشان دهد.

در قاب جلو یک عدد دوربین سلفی گنجانده شده است که رزولوشن 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 دارد. این اعداد و ارقام برای یک دوربین سلفی بسیار خوب تلقی می‌شوند و عاشقان گرفتن استوری و سلفی‌ها را به خود جذب می‌کنند. ضمنا با همین دوربین می‌توانید ویدیو‌های فول اچ‌دی ضبط کنید. از قلم نیافتد که این دوربین سلفی دست‌رنج شرکت پرآوازه سونی است و طبق سلفی‌هایی که رونالدو با این موبایل گرفته٬ باید بگوییم که بسیار شفاف و واضح هستند و شما را راضی نگه می‌دارند.


سخت‌افزاری مغرور و بانفوذ!

زد‌تی‌ای نوبیا Z17

شرکت زدتی‌ای تصمیم گرفته پرچمدار 2017 خود را به چیپستی از کمپانی کوآلکام با نام اسنپدراگون 835 مجهز کند. این پردازنده درحال حاضر یکی از قدرتمندترین‌های بازار است و یقینا ‌Z17 را در بنچمارک‌ها به جلو هل می‌دهد. این قلب تپنده آمریکایی 8 هسته دارد که 4 هسته آن برای کارهای سبک و روی 1.9 گیگاهرتز کلاک شده‌اند و 4 هسته دیگر که بسیار مغرور هم هستند٬ برای انجام کارهای سنگین تمرین دیده‌اند و قدرت پردازشی حدود 2.3 گیگاهرتز دارند.

همچنین برند ساخته این موبایل کم‌کاری نکرده و به همراه Z17 یک رم 6 یا 8 گیگابایتی (نسبت به حافظه داخلی که انتخاب می‌کنید) در اختیار کاربران گذاشته است. این اعداد و ارقام انتظار ما را از این اسمارت‌فون بالا می‌برند و می‌خواهیم که این نوبیا قدرتی در حد و اندازه رقیب هموطنی‌اش یعنی وان‌پلاس 5 داشته باشد. ناگفته نماند که آدرنو 540 می‌تواند بازی‌ها را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند.


باتری حجیم

ظرفیت باتری این مدل 3200 میلی‌آمپر ساعتی است و باتوجه به رزولوشن صفحه‌نمایش و پردازنده 10 نانومتری باید بگوییم که عملکرد این باتری باید فوق‌العاده باشد و هیچ عذری پذیرفته نمی‌شود! Z17 هم روسفیدمان کرد و 81 ساعت با استفاده معمولی دوام آورد. ضمنا شرکت زدتی‌ای این دستگاه را به فن‌آوری شارژ سریع کوآلکام٬ اما این‌بار نسخه 4 مجهز کرده که باتری موبایل را تنها در حدود 25 دقیقه 50 درصد شارژ می‌کند! پس بدیهی است که باتری فقط در 1 ساعت کاملا شارژ شود.


صدای فوق‌العاده

این موبایل از یک بلندگوی Atmos سود می‌برد و قدرتی در حدود 192 کیلوهرتز با 24 بیت دارد و حتما کاربر از شنیدن موسیقی در این اسمارت‌فون لذت خواهد برد و اگر یکی‌ از سمفونی‌های بتهووِن را گوش دهید٬ حتما به آسمان‌ها پرواز خواهید کرد…


رابط کاربری یا شنل قرمزی؟!

این موبایل به سیستم‌عامل اندروید نسخه 7 (نوقا) مجهز شده و به میزبانی اندروید یک رابط کاربری به نام Nubia مهمان این دستگاه گشته که اکثر المان‌ها در آن به رنگ قرمز هستند و عاشقان این رنگ حتما به سمت این گوشی جذب خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH