بررسی بازی Battle Ludo: منچ‌ با گوشی!

اگر از منچ‌بازی در دنیای واقعی خوش‌تان می‌آید٬ پس باید برای یک‌بار هم که شده٬ بازی Battle Ludo را امتحان کنید. این گیم تاکنون بیش‌از 1 میلیون‌بار در فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.4 از 5 را از کاربران کسب کرده است. این بازی، منچ را در صفحه گوشی شما می‌آورد و به احتمال زیاد از آن لذت خواهید برد.

 اگر مایل هستید که با بازی Battle Ludo بیش‌تر آشنا شوید٬ با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


اگر برای اولین‌بار است که این سبک از منچ را تجربه می‌کنید٬ پس باید بگوییم که کمی وقت می‌برد تا با این بازی خو و تمام ترفندها را یاد بگیرید. خوشبختانه استودیو SohoMob به شما این امکان را داده است تا درصورت نیاز حریف خود را انتخاب کنید. کاربر قادر است که از بین گزینه‌های هیچ‌یک٬ انسان و هوش‌مصنوعی یکی را برگزیند و به عنوان رقیب خود اختیار کند. همچنین به شما اجازه داده شده است تا میزان سختی یک دور بازی را انتخاب نمایید. وجود این گزینه سبب می‌شود تا کاربرهای تازه‌کار با حریف‌های سرسخت رویارویی نداشته باشند و با هم سطح‌های خود سنجیده شوند. شما باید آن‌قدر تاس بیاندازید تا به جایگاه‌ اولیه خود بازگردید و درون یکی از ستون‌های مخصوص جای بگیرید. اما اصلا رسیدن به این‌جا راحت نیست. مهره شما در طول مسیر با پستی‌ و بلندی‌های زیادی روبه‌روست.

هر لحظه حریف‌ها شما را تهدید می‌کنند و امکان نابودی مهره‌تان وجود دارد. فقط باید چشمان‌تان را باز کنید و با وسواس حرکات رقیب را زیرنظر داشته باشید. ضمنا مهره‌تان باید از مهره هواپیما‌مانند حریف جلو بزند و اگر او زودتر به جایگاه مخصوص برسد٬ شما رسما می‌بازید! اگر تازه‌کار باشید٬ اوایل کمی لنگ می‌زنید ولی بعد از چندین مرتبه منچ‌بازی قلق کاری دست‌تان می‌آید. اگر هم در این‌کار حرفه‌ای هستید٬ بی‌باک دل به دریا بزنید!

سیر داستانی این بازی بستگی به خود کاربر و میزان مهارت او دارد. لازم به ذکر است که اگر مایل بودید٬‌ می‌توانید از 2 تاس استفاده کنید تا شانس خود را بیش‌ از پیش بالا و بالاتر ببرید. توسعه‌دهنگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این گیم جلوه‌ای واقعی داشته باشد و کاربر در جذابیت آن فرو برود. به‌همین دلیل به کوچک‌ترین جزئیات منچ‌بازی دقت کرده‌اند و هیچ‌یک از قانون‌های آن‌ها را جا ننداخته‌اند و چندتایی هم به آن‌ها اضافه نموده‌اند. راستی!‌ همین‌جا باید بگوییم که اگر به اینترنت متصل باشید (البته هنگامی که در صفحه منچ هستید) تبلیغاتی در قسمت پایین نمایشگر ظاهر می‌شوند و همین کمی از جذابیت Battle Ludo کاسته است. شاید هم بعضی‌اوقات دست‌تان روی آن برود و در بین صفحات مرورگر بازی خود را فراموش کنید.

گرافیک یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که یک کاربر را به اپلیکیشن یا گیمی جذب می‌کند و همیشه توسعه‌دهنگان به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. اما سازندگان این بازی انگار نسبت به این معقوله بسیار مهم بی‌توجه بوده‌اند و به‌نظر می‌رسد که تنها چند عکس را به هم وصله زده‌اند و تحویل مردم داده‌اند. صفحه‌اصلی تنها یک تصویر (نسبتا) بی‌کیفیت است که فقط چند گزینه نارنجی‌رنگ دردل آن حضور دارند. فونت‌ها هم سال‌ها از طراحی گوگل و مدرنیته به دور هستند و اکثر آن‌ها ظاهری نوستالژیک دارند. لکن انیمیشن‌ها سریع سریع هستند و بلافاصله شما را به خواسته‌تان می‌رسانند.

بازی Battle Ludo

ولی وقتی وارد صفحه‌ منچ‌بازی می‌شوید٬ اوضاع حتی بدتر هم می‌گردد. شکل‌ و‌ شمایل تاس‌ها و زمین گیم٬ بی‌کیفیت است و هیچ المان سه‌بعدی یا حتی با رزولوشن بالا نیست و اگر مقدار اندکی روی صفحه زوم کنید٬ پیکسل‌های تصویر موردنظر را خواهید دید و شاید از Battle Ludo دل‌زده بشوید. اما هرچه که بگوییم٬ نمی‌توانیم از حرکات نرم مهره‌ها گله‌ای داشته باشیم. آن حرکات بسیار زیبا هستند و چشم کاربر را نوازش می‌دهند. خلاصه ما به شما توصیه می‌کنیم که هرگز روی صفحه منچ زوم نکنید و از همان نمای دور شاهد بازی باشید. این‌طوری هم تصویر باکیفیت‌تر است و هم شما بیش‌تر لذت خواهید برد و همین‌طور حرکات حریف یا حریفان را بادقت زیرنظر دارید.

هرچه که سازندگان Battle Ludo در قسمت گرافیک کم‌کری کرده‌اند٬ آن‌ را در بخش صداگذاری جبران کرده‌اند. از همان اول که وارد بازی می‌شود٬ موزیکی نرم و آرام پخش خواهد شد٬ گویی که شما را برای نبردی بزرگ آماده می‌کند. گاهی اوقات ریتم کمی تند می‌گردد٬ ولی بلافاصله دوباره آهنگ آرام می‌شود و خود را بازمی‌یابد. صدای چرخاندن تاس یا تاس‌ها هم بسیار واقعی طراحی گشته‌اند و لذت‌بخش هستند. لکن زمانی‌که حریف خود را نیست و نابود می‌کنید٬ صدایی مانند ترکیدن بمب شنیده می‌شود. متاسفانه یا خوشبختانه در صفحه منچ هیچ موزیکی وجود ندارد و تنها صداهای جانبی حضور دارند. این کاملا به سلیقه شما برمی‌گردد که محیط بازی را ساکت می‌خواهید یا دوست دارید که به آن شور و هیجان ببخشید. انتخاب با شماست.


نکات مثبت:

  • گیم‌پلی آشنا و جذاب
  • صداگذاری خوب و لذت‌بخش
  • وجود حریفان مجازی
  • امکان گرفتن 2 تاس به‌طور همزمان

نکات منفی:

  • تبلیغات حتی درحالت آفلاین نیز حضور دارند
  • گرافیک نه‌چندان دل‌چسب

1 در مورد “بررسی بازی Battle Ludo: منچ‌ با گوشی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH