عینک هوشمند اپل به دوربین سه‌بعدی مجهز خواهد بود

اگر به اواخر ماه ژوئن بازگردیم با مقاله‌ای مواجه می‌شویم که به نقل از جین مونستر تحلیلگر روزنامه وال استریت ژورنال نوشته‌ شده بود. در این مقاله بیان شده، زمانی‌که شایعات همگام شدن عرضه گوشی‌های آی‌فون اپل با عینک‌های هوشمند AR به واقعیت تبدیل شود محبوبیت آی‌فون به اوج خود خواهد رسید. مونستر عقیده دارد که فروش آی‌فون در سال 2019 با عرضه عینک هوشمند کمپانی اپل در اوایل همان سال به اوج خود خواهد رسید. اما برای ما کمی مشکل است تا باور کنیم که یک عینک با صفحه‌ای کوچک محبوب‌تر از یک گوشی هوشمند زیبا و محبوب باشد.

برای دوستانی که ممکن است با مفهوم عینک‌های هوشمند آشنایی نداشته باشند عرض می‌کنیم که عینک هوشمند به گونه‌ای طراحی‌ شده است که در هنگام استفاده روی چشم شما را نپوشاند و تصاویری که توسط آن نمایش داده می‌شود هم جلوی زاویه دید شما را نگیرد. از دیگر امکانات آن باید به امکان ارسال ایمیل و پیام به‌صورت صوتی اشاره کرد.

شما می‌توانید به‌آسانی نام یا آدرس ایمیل فردی را که تمایل دارید با او ارتباط برقرار کنید، بگویید و بعد از آن با گفتن متن پیام، به‌آسانی با فرد موردنظرتان ارتباط برقرار کنید. از دیگر امکانات این گجت می‌توان به امکان عکاسی، فیلم‌برداری و به اشتراک‌گذاری این فایل‌ها در اینترنت اشاره کرد.

علاوه‌بر این موارد، می‌توان به امکان مسیریابی در سراسر نقاط جهان اشاره کرد که این ویژگی یکی از اصلی‌ترین اهداف این پروژه است که به کاربران برای شناخت بهتر و اطلاع از محیط اطرافشان کمک خواهد کرد.

اگرچه در ابتدای عرضه، این عینک هوشمند باید با یک گوشی آی‌فون فروخته شود چون نیاز به اتصال با دستگاهی را دارد که براساس سیستم‌عامل iOS طراحی‌ شده باشد ولی درنهایت عینک‌های هوشمند به این سمت پیش می‌رود که به یک دستگاه فوق‌العاده و محبوب مبدل شود.

عینک هوشمند

درحال‌حاضر کمپانی اپل اذعان نموده که در حال بررسی همه‌جانبه ویژگی‌ها و قابلیت‌های احتمالی برای اسمار‌ت گلس بوده که یکی از آن‌ها طراحی است. براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده یکی از قابلیت‌های محتمل برای این محصول دسترسی و کنترل دوربین‌ها، سنسورها و صفحه‌نمایش یک گوشی هوشمند است که همه این کارها در پیش روی کاربر صورت می‌پذیرد. اسمارت گلس‌ها قابلیت دوربین‌های سه‌بعدی را نیز داشته که نیازی به صفحه‌نمایش اختصاصی بر روی دستگاه نیست.

باوجود اینکه یکی از اعضای فاکسکان اعلام نموده که برای حفظ باتری و میزان شارژ نگهداری شده، اسمارت گلس دوربین ندارد ولی روزنامه Financial Times این ادعا را رد نموده است. میکروفون نصب‌ شده بر روی فریم این عینک هوشمند به کاربر برای تشخیص جهات کمک نموده و برای Siri ساخته‌ شده است.

کمپانی اپل برای تولید و ساخت عینک‌های هوشمند جدی بوده و مهندسینی که برای گلس AR استخدام نموده است از مجرب‌ترین‌ها در نوع خود هستند. برخی از آنان بر روی دستگاه هولولنز مایکروسافت و یا در پروژه دستگاه Oculus Rift VR کار نموده‌اند.

درحال‌حاضر پروژه عینک‌های هوشمند روزهای اولیه خود را می‌گذراند اما کمپانی‌های بسیاری از جمله اپل در حال حمایت از این پروژه عظیم هستند تا بتوانند مشتریان بسیاری را برای این محصول جذب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH