نحوه استفاده از بومرنگ در استوری و پست اینستاگرام چگونه است؟

یکی از قابلیت‌های خوب اینستاگرام بومرنگ نام دارد؛ این ویژگی سرگرم‌کننده می‌تواند تصاویر متحرک بسیار کوتاه را به طرز جالبی درست کرده و به کاربر امکان می‌دهد تا آنها را در پست یا استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارد. کار با بومرنگ اصلا دشوار نیست و تنها کافی‌ست با استفاده از مراحلی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، پیش روید.

کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت بومرنگ استوری‌های جالبی خلق کنند و خلاقیت بسیاری را در آن به نمایش بگذارند. همچنین پس از اینکه فیلم کوتاهی را با استفاده از بومرنگ درست کردید، می‌توانید آن را به گیف تبدیل کنید و در دیگر برنامه‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

راه‌های جالب زیادی برای به اشتراک گذاشتن استوری‌ها و تجربیات خود با فالوورهای اینستاگرام وجود دارد. ویژگی بومرنگ یا Boomerang یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جذاب‌تر کردن ویدیوهای اینستاگرام است.

مطمئنا همه به دنبال راهی هستند تا محتوای حساب اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنند. افکت‌های بومرنگ به کاربر امکان می‌دهند تا چیزی جذاب‌تر از یک عکس معمولی خلق کند. اگر شما هم می‌خواهید انواع روش‌ها برای ساخت استوری اینستاگرام را بدانید و با افکت‌های بومرنگ اینستاگرام آشنا شوید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بومرنگ چیست؟

بومرنگ یک قابلیت ویدیویی است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای کوتاه جالبی ثبت کنند. این ویژگی قادر است با مجموعه‌ای از عکس‌های فوری، آن‌ها را به صورت ویدیو ذخیره کند. در آخر نیز می‌توان آنها را در استوری اینستاگرام یا پست آن به اشتراک گذاشت و یا به صورت گیف ذخیره و در دیگر برنامه‌ها ارسال کرد.

چگونه یک بومرنگ بسازیم؟

ساخت یک ویدیوی بومرنگ اصلا سخت نیست، کافی‌ست برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید تا با نحوه ایجاد بومرنگ آشنا شوید.

1. وارد برنامه اینستاگرام شوید یا اینکه از وب به این برنامه مراجعه کنید.

2. حالا روی + در نوار پایین صفحه ضربه بزنید. حال بخش استوری را انتخاب کنید.

4. حالا روی نماد بومرنگ در منوی سمت چپ بزنید.

5. می‌توانید در این قسمت عکس‌های خود را آپلود کرده و یا اینکه از دکمه ضبط محتوای جدیدی بگیرید.

6. پس از آن، بومرنگ به کاربر امکان می‌دهد تا ادیت‌های ساده‌ای را روی محتوای خود به وجود بیاورد. می‌توانید علاوه بر نقاشی روی تصاویر، متن و صدا را نیز به آن بیافزایید که با کلماتی همچون Sound ،Draw و Text در گوشه سمت راست پایین صفحه نشان داده می‌شوند. پس قبل از منتشر کردن بومرنگ نسبت به ادیت و ویرایش آن اقدام کنید.

7. روی Next بزنید و بومرنگ خود به اشتراک بگذارید.

چگونه به بوم‌رنگ موسیقی اضافه کنیم؟

از زمانی که نسخه 51 اینستاگرام در 28 ژوئن 2018 منتشر شد، قابلیت بوم‌رنگ نیز در آن قرار گرفت. اما یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که می‌توانید به بوم‌رنگ‌های خود موسیقی اضافه کنید.

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که آخرین نسخه از اینستاگرام را روی دستگاه خود نصب دارید. در ادامه روش‌های اضافه کردن موسیقی به بوم‌رنگ آورده شده که می‌توانید به آن توجه کنید:

1. وارد اینستاگرام شوید.

2. ویدیوی بومرنگی را که می‌خواهید به آن موسیقی اضافه کنید پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

3. روی نماد استیکر بزنید، سپس استیکر موسیقی را انتخاب کنید.

بومرنگ

4. آهنگ‌هایی که در این قسمت هستند را گوش دهید و آهنگ موردنظر خود را به ویدیو اضافه کنید. هر آهنگی که بخواهید در این قسمت حضور دارند، بنابراین لازم نیست وارد برنامه موسیقی خود شوید.

بومرنگ

5. می‌توانید روی زمان‌بندی آهنگ حرکت کرده و زمان دلخواه خود را به ویدیو اضافه کنید.

بومرنگ

6. اکنون روی Done کلیک کنید و ویدیوی بوم‌رنگی خود را در استوری منتشر کنید و یا اینکه آن را ذخیره کرده و برای دوستانتان بفرستید.

بومرنگ

تنظیمات بومرنگ

برای تنظیم ویژگی‌های بوم‌رنگ باید اپلیکیشن بوم‌رنگ را دانلود و نصب کنید؛ چرا که نمی‌توانید از طریق اینستاگرام به این ویژگی دست پیدا کنید. متاسفانه اکنون تنها کاربران آیفون می‌توانند از این تنظیمات استفاده کنند. برای این کار، وارد اپلیکیشن مورد نظر شوید و با چهار انگشت چهار بار روی صفحه ضربه بزنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های تنظیمات این برنامه عبارتند از:

  • برای اندازه فایل کوچکتر، می‌توان 720p را انتخاب کرد ولی برای فایل بزرگتر و حداکثر اندازه روی 1080p بزنید.
  • می‌توان حالت پخش را نیز تعیین کرد که شامل جلو، عقب، جلو و عقب، و جلو و عقب بدون مکث خواهد بود.
  • برای تنظیم تعداد فریم 3 تا 10 عکس را در بوم‌رنگ انتخاب کنید.
  • با ضبط نرخ فریم نیز می‌توان میزان سرعت عکس‌ها را از 1 تا 20 انتخاب کرد.
  • با تغییر نرخ فریم پخش ویدیوی کاربر با سرعت دلخواه بین 1 تا 20 ایجاد می‌شود.
  • کاربر می‌تواند تعیین کند که ویدیوی او چند بار قبل از توقف تکرار شود که بین 1 تا 10 امکان‌پذیر است.
  • همچنین قابلیت انتخاب دوربین جلو یا عقب در هنگام ویدیو گرفتن نیز در این بخش وجود دارد.

بومرنگ

سوالات متداول

بومرنگ چیست؟

بومرنگ یک قابلیت ویدیویی است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای کوتاه جالبی ثبت کنند. این ویژگی قادر است با مجموعه‌ای از عکس‌های فوری، آن‌ها را به صورت ویدیو ذخیره کند. در آخر نیز می‌توان آنها را در استوری اینستاگرام یا پست آن به اشتراک گذاشت و یا به صورت گیف ذخیره و در دیگر برنامه‌ها ارسال کرد.

چگونه یک بومرنگ بسازیم؟

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید یا اینکه از وب به این برنامه مراجعه کنید.
  2. حالا روی + در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  3. در قسمت پایین صفحه روی استوری بزنید.
  4. حالا روی نماد بومرنگ در منوی سمت چپ بزنید.
  5. می‌توانید در این قسمت عکس‌های خود را آپلود کرده و یا اینکه از دکمه ضبط محتوای جدیدی بگیرید.
  6. پس از آن، بومرنگ به کاربر امکان می‌دهد تا ادیت‌های ساده‌ای را روی محتوای خود به وجود بیاورید. می‌توانید علاوه بر نقاشی روی تصاویر، متن و صدا را نیز به آن بیافزاید که با کلماتی همچون Sound ،Draw و Text در گوشه سمت راست بالای صفحه نشان داده می‌شوند. پس قبل از منتشر کردن بومرنگ می‌توانید نسبت به ادیت و ویرایش آن اقدام کنید.
  7. روی Next بزنید و بومرنگ خود را در جای موردنظر نشر دهید.
  8. اکنون دیگر بومرنگ شما در استوری قرار گرفته است!

چرا باید از افکت‌های بوم‌رنگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

کاربران می‌توانند برای ویرایش عکس‌ها و ویدیوها از افکت‌های بوم‌رنگ در اینستاگرام استفاده کنند و خلاقیت زیادی نشان دهند. این افکت‌ها می‌توانند حساب اینستاگرام شما را متفاوت‌تر از بقیه نشان دهند.

آیا ویدیوهای از قبل گرفته شده را نیز می‌توانم به صورت بوم‌رنگ در بیاورم؟

بله، این کار امکان پذیر است ولی برای انجام آن باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید.

آیا می‌توان تنظیمات بومرنگ را تغییر داد؟

بله، کاربر می‌تواند کیفیت و ظاهر ویدیوی خود را تغییر دهد. برای این کار اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی نماد دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه بزنید. بومرنگ روی منوی پایین صفحه وجود دارد، روی آن بزنید و یک ویدیو انتخاب کنید. اکنون روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. اکنون می‌توان به راحتی تنظیمات بوم‌رنگ را تغییر داد.

آیا اینستاگرام قادر است هر بار به صورت خودکار ویدیوها را به شکل بوم‌رنگ در بیاورد؟

خیر، اینستاگرام نمی‌تواند به‌طور خودکار ویدیوها را تغییر دهد ولی می‌توانید به صورت سفارشی این کار را انجام دهید. برای این امر به صفحه اصلی اینستاگرام بروید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

Settings را انتخاب کرده و سپس روی Video Settings بزنید. در قسمت «Video»، فرمت ویدیویی مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Change Format بزنید. حالا گزینه Loop را انتخاب کنید.

چگونه می‌توان یک موسیقی به بوم‌رنگ اضافه کرد؟

افزودن موسیقی یکی از کارهایی است که ویدیوی شما را جذاب‌تر می‌کند. برای این کار آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را نصب کنید و وارد آن شوید. ویدیوی بومرنگ خود را انتخاب کنید. در قسمت استیکرها، روی استیکر «موسیقی» بزنید. حالا آهنگ موردنظر خود را یافته و روی ویدیو بگذارید. همچنین نیازی هم نیست که به برنامه موسقی خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید زمان مناسب آهنگ را انتخاب کرده و روی ویدیو بگذارید.

پس از اینکه کار تمام شد، روی Done بزنید و آن را برای دوستانتان ارسال کرده یا اینکه آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

آیا می‌توان از افکت بوم‌رنگ در فیس بوک استفاده کرد؟

بله این امکان وجود دارد و کاربر می‌تواند قبل از به اشتراک‌گذاری عکس یا ویدیو، از افکت موردنظر خود استفاده کند.

آیا می‌توان از افکت بومرنگ در توییتر استفاده کرد؟

بله، استفاده از افکت بوم‌رنگ در پیام‌رسان اجتماعی توییتر نیز امکان‌پذیر است. البته، باید مطمئن شوید که این قابلیت در حساب شما وجود داشته باشد. برای انجام این کار، به صفحه تنظیمات خود رفته و روی Advanced بروید. در سمت راست صفحه، گزینه Boomerang Effect وجود دارد که می‌توانید نسبت به فعال یا غیرفعال کردن آن اقدام کنید. همچنین قابلیت استفاده از افکت در تصویر نمایه نیز وجود دارد.

جمع‌بندی

با ویژگی بوم‌رنگ، ویدیوهای کوتاه و جالبی ساخته می‌شود که نشان‌دهنده خلاقیت کاربران است. افراد می‌توانند با استفاده از افکت بوم‌رنگ به راحتی از محصولات، محتوا یا برندهای عالی در اینستاگرام تبلیغ کنند. این قابلیت در اینستاگرام، فیسبوک و حتی توییتر نیز وجود دارد. همچنین می‌توان آن را به صورت گیف ذخیره کرد.

مراحل مختلف ساخت بوم‌رنگ در اینستاگرام را در مطلب فوق به اندازه کافی توضیح دادیم، برای اطلاعات بیشتر لطفا به مقاله توجه بفرمایید. از اینکه تا اینجای مطلب همراه آی‌تی‌رسان بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید با افکت‌های جذاب بوم‌رنگ ویدیوهای منحصر به‌فردی بسازید و برای دوستانتان هم ارسال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH