4 دلیل برای اینکه ال‌جی K10 2017 را بخریم

ال‌جی میان‌رده‌های خودش را با نام‌های گوناگونی روانه‌ بازارها کرده است. استایلوس٬ سری X و Q و صدالبته خاندان K بخشی از میان‌رده‌های این شرکت کرده‌ای را تشکیل می‌دهند. ارزشمندی و قدرت هرکدام از این‌ها با عددی که بعد از حرف‌شان می‌آید٬ مشخص می‌گردد. K10 بهترین مدل خانواده دوست‌داشتنی K است.

این‌بار هم شرکت مذکور نسخه 2017 آن را عرضه کرده تا دنیای میان‌رده‌ها (باری دیگر) تحولی به‌خود ببیند. در این نوبت قصد داریم 4 دلیل برای شما لیست کنیم که این گوشی تقریبا 650 هزار تومانی (در زمان نوشتن مقاله) را فورا از بازار بخرید. اگر می‌خواهید که با این هندست دلبر بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…

در اینجا می‌توانید٬ مشخصات کامل این دستگاه را مشاهده کنید.


1- طراحی: پلاستیکی٬ اما خاص

یکی از عواملی که موبایلی میان‌رده را از دیگران متمایز می‌کند٬ طراحی آن است. بیش‌تر کمپانی‌ها سعی دارند که اسمارت‌فون‌های‌شان را زیبا سازند و تمام تلاش و خلاقیت خود را خرج این‌کار می‌کنند. ال‌جی نیز اخیرا به یکی از همین شرکت‌ها تبدیل شده است. نمایشگر خمیدگی خفیفی در طرفین دارد که دلبری دیوایس را تا‌حد زیادی بهبود داده است. قاب پشت پلاستیکی بوده و دور تا دور آن دوختی چشم‌گیر و با رنگی متضاد با بدنه طراحی شده است.

فکر نکنید که پلاستیک K10 2017 از آن ساده‌ها و بی‌کیفیت‌هاست؛ بلکه مرغوبیت آن مثال‌ زدنیست و شبیه به فلز است. همین سبب می‌گردد تا در دست حس یک کالای پریمیوم و (تاحدودی) لوکس را منتقل کند. دوربین و دکمه پاور دایره‌ای‌ شکل به مدرنیزه‌ کردن این محصول کمک شایانی نموده‌اند و کاربر با یک نگاه عاشق‌شان می‌گردد. ضخامت این دستگاه نیز 7.9 میلی‌متر است که دقیقا مشابه پرچمدار 2017 خود شرکت ال‌جی است. طول٬ عرض و وزن اسمارت‌فون نیز مطلوب‌اند و همه‌ کارها مثل آب‌خوردن (تنها با یک دست) قابل انجام است. قوسی خفیف در قاب پشتی وجود دارد که باعث چسبیدن دستگاه به‌دست‌تان کاربر می‌شود و هارمونی چشم‌نوازی را همراه با نمایشگر خمیده به‌وجود می‌آورد.


2- دوربین: تحول!

یکی از چیزهایی که این موبایل را یک پله بالاتر از رقیبان قرار می‌دهد٬ دوربین‌های این مدل هستند. چون‌که کمپانی ال‌جی برای این‌ها سنگ‌تمام گذاشته و برخی امکانات هندست‌های بالارده‌اش را در K10 2017 گنجانده است. دوربین قاب پشت 13 مگاپیکسل رزولوشن با گشادگی دیافراگم f/2.2 و سایز 1/3 اینچی دارد. بیایید کمی از بحث‌های فنی فاصله بگیریم و این دوربین را در عالم واقعیت بسنجیم. این گوشی یکی از معدود میان‌رده‌هایی است که عکس‌های پرنور و با کم‌ترین نویزی را می‌گیرد و حتی در وضعیت‌ها کم‌نور نیز تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند.

یک فلاش ال‌ای‌دی نیز همراه این دوربین شده تا عملکرد آن‌ را بهبود ببخشد. دوربین سلفی این مدل به‌خودی‌ خود عاملی برای خریدن بی‌درنگ K10 2017 است. چراکه شرکت مذکور امکانات فوق‌العاده‌ای را همراه این لنز کرده است. رزولوشن آن 5 مگاپیکسل و دقیقا همان دریچه دیافراگم دوربین قاب پشت را دارد. اما این لنز قادر به ثبت عکس‌هایی با زاویه 120 درجه است! چنین میزانی آن‌هم برای دوربین سلفی کم نیست و از خیلی اسمارت‌فون‌های موجود (در این زمینه) عملکرد بهتری دارد.

هردو دوربین می‌توانند٬ ویدیوهای فول‌ اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط کنند. قابلیت «اشتراک‌گذاری سریع» هم بسیار کاربردیست و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ یا عکس‌های برداشت‌ شده را سریعا به اشتراک بگذارید. ویژگی «تشخیص لبخند» نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون فشردن دکمه شاتر مجازی از خود سلفی بگیرد.


3- سخت‌افزار و نرم‌افزار: تیر خلاص!

جای شکر دارد که اندروید نسخه 7 (نوقا) مهمان این موبایل شده که امکانات و قابلیت‌های بی‌شماری به‌همراه خود دارد. این نسخه بسیار امن‌تر از نگارش‌های قبلی است. رابط کاربری خود ال‌جی هم از همیشه بهتر شده و کاملا از طراحی گوگل و Blur پیروی می‌کند. قلب‌ تپنده این مدل را پردازنده‌ای از شرکت چینی‌تبار مدیاتک تشکیل داده که 8 هسته‌ای‌ بوده و در انجام‌ کارهای روزانه تعلل نمی‌کند. حتی در اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین نیز کم نمی‌گذارد.

2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی همراه این مجموعه شده‌اند تا K10 2017 را از رقیبان متمایز کنند. البته به شما این امکان داده شده است که اگر حافظه‌ دستگاه‌تان پر شد٬ از میکرو اس‌دی برای بالابردن ظرفیت حافظه‌ داخلی تا 64 گیگابایت بهره ببرید. یک چیپست گرافیکی 2 هسته‌ای از مالی وظیفه سخت و طاقت‌فرسای اجرای بازی‌ها را برعهده دارد. سیستم خنک‌کننده انحصاری ال‌جی هم در این مدل حضور دارد که مایه دلگرمی کاربران است. درآخر باید بگوییم که در بیش‌تر مواقع از این سخت‌افزار و نرم‌افزار راضی و از کارکردن با آن‌ها لذت خواهید برد.


4- ارتباطات و امکانات جانبی: از این بهتر نمیشه!

ال‌جی K10 2017

K10 2017 از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. باتوجه به تب‌و‌تابی که درکشورمان درمورد نسل چهارم اینترنت آغاز شده٬ باید به خدمت‌تان برسانیم که گرفتن موبایلی با داشتن این قابلیت ضروری به‌نظر می‌رسد. کمپانی ال‌جی این مدل را به یک حس‌گر اثرانگشت (البته در قاب پشت) مجهز کرده که سرعت نسبتا خوبی دارد و در اغلب اوقات ناامیدتان نمی‌کند.

ویژگی OTG نیز در این اسمارت‌فون وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا فلش مموری یا هرچیز دیگری با درگاه یواس‌بی نوع A را به این دستگاه خوش‌ساخت متصل کنید. سنسورهایی از جمله مجاورت و شتاب‌سنج هم به این دیوایس آمده‌اند تا K10 2017 را تبدیل به پکیجی جذاب نمایند. برای دوست‌داران و عاشقان رادیو FM یک خبر خوش داریم. هندست مذکور از این ویژگی بهره می‌برد و خبر خوش‌تر این است که در همه ورژن‌های عرضه‌ شده٬ رادیو FM وجود دارد. بلوتوث این مدل هم ورژن 4.2 است که مانند خیلی از موبایل‌های (چه میان‌رده و چه پرچمدار) موجود در بازار است. از کنار 2 سیم‌کارت‌بودن این محصول نیز نباید به این‌راحتی‌ها گذشت. 

9 در مورد “4 دلیل برای اینکه ال‌جی K10 2017 را بخریم”

    1. مجتبی مسکینی

      این مطلب 3 سال پیش نوشته شده و گوشی و تمام موارد ذکر شده در حد 3 سال پیش هست! نباید اون رو با گوشی‌های جدید امروزی مقایسه کرد!!

  1. منم ال جی k10 دارم.واقعا. دیر شارژ میگیره.من شب تا صبح میزنمش شارژ که 100 درصد شه.الان دکمه های ولوم صداش مشکل پیدا کرده و به زور اسکرین شات میگیرم??

  2. این موبایلو بیشتر از یکسال دارم همون طور که بالا گفتن اینترنتش عالیه واسه من +4G میشه
    شارژ شدنش طول میکشه و نگهداریش هم عالیه البته
    کیفیت ال سی دیش نصبت به سامسونگ کمتره ولی از لحاظ سخت افزار خیلی فوق العادس و در مقابل ضربه خراب نمیشه کارایی قابل قبول داره نصبت به قیمتش و به نظرم این موبایل عالیه

  3. سلام .من تقریبا 7 ماهی هست این گوشی رو خریدم از ده روز پیش وقتی میخوام باهاش تایپ کنم یک خط آبی که رد اثر انگشته روی صفحه کلیدش ظاهر میشه و بین حروف فاصله ایجاد میکنه.باطریش هم افتضاحه .مدل مگنا به مراتب از این مدل مقاوم تر و کاراتر بود .

    3
    3
  4. سلام من این گوشی رو دارم اینترنتش فوقالعاده است شارژ شدن باطریش افتضاح 4 ساعت طول میکشه 0 تا 100 با برنامه بازار سازگاری نداره اگه نصب کنی مجبور میشی گوشی رو ریست فکتوری کنی دوربین هاش بدک نیست توی نور باطریش دیر خالی میشه اما دیرم شارژ میشه اثرانگشت هم نداره تنها خوبی که توش دیدم اینترنتشه

    1
    3
  5. اثر انگشت نداره کیفیت دوربین پایین هست سرعت اینترنتش عالیه nfcنداره انفراد نداره گوشی خیلی لیز هست تو دست قرار بود اندروید 8 هم براش بیاد ک منتفی شد متاسفانه اقای داستان نویس در مورد این گوشی بکل اطلاعاتتون نادرست بود

  6. چه عجب
    بالاخره یه مطلبی از میان رده های ال جی گذاشتین
    راستی اثرانگشت نداره
    یه سئوالی
    این گوشی روی کاغذ اینترنت 4جی پلاس رو ساپورت میکنه اما بعضی ها میگن با اینترنت ایران سازگاری نداره
    ممنون میشم اگه توضیح بدین

    2
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH