فروش تلویزیون‌های QLED تا سال 2021 به 100 میلیون دستگاه خواهد رسید

گزارشی جدید توسط گروه مشاورین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش یا به‌اختصار DSCC که زنجیره تولید صفحه‌نمایش را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند، منتشر شده است. براساس این گزارش، پیش‌بینی شده که تعداد محصولات تلویزیون‌های QLED یا LEDهای کوانتوم تا سال 2021 به بیش از 100 میلیون خواهد رسید و تقریبا در حدود 34 درصد از سهم بازار را در اختیار خواهند گرفت.

پیش‌بینی بازارهای موجود بدین‌ صورت توسط Ross Young، مدیر اجرایی و رییس SDCC در طی نشست QLED و HDR10 در لس‌آنجلس بیان‌ شده بود.

براساس پیش‌بینی‌هایی که برای سال‌های 2016 تا 2021 صورت پذیرفته، بازار تلویزیون‌های QLED انتظار می‌رود که به رشد سالانه ترکیبی و میزان رشد 90 درصد در طول زمان پیش‌بینی‌ شده دست یابد. این مهم تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تولیدکنندگان قادر به پایین آوردن هزینه‌های تولید و برطرف نمودن مشکلات باشند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود بازار تلویزیون‌های OLED رشدی 4 درصدی در طول 5 سال آینده تجربه کنند. این بدین معنی بوده که تلویزیون‌های QLED آماده می‌شوند تا تلویزیون‌های OLED را از دور خارج کنند و میزان سهم بازار تلویزیون‌های OLED در سال 2021 به میزان تنها 4 درصد خواهد رسید. براساس پیش‌بینی Young، در این مدت پنل‌های LCD با سهم اندک، به عمر خود ادامه خواهند داد.

تلویزیون‌های QLED

پیش‌بینی بازار نشان می‌دهد که QLED پتانسیل بالقوه خود را برای تسلط در آینده بازار صفحه‌نمایش حفظ نموده، بااین‌حال انتظار می‌رود که تعداد محصولات تولیدشده OLED کاهش‌یافته و همچنین تولیدکنندگان، به‌خصوص کمپانی ال‌جی، علاقه چندانی به تولید تعداد کافی از تلویزیون‌های OLED و پایین آوردن قیمت محصولاتشان در دو سه سال آینده نخواهند داشت.

به‌علت استراتژی‌های مربوط به تولید محصولات، خط تولید OLED به سمت مشخصه 10.5G رفته که انتظار می‌رود دو سال عقب‌تر از خطوط 10.5G تلویزیون‌های QLED باشد. سامسونگ در ابتدای سال 2017 در مراسم Consumer Electronics Show، جزییات بیشتری را در مورد فناوری و قابلیت‌های تلویزیون‌های QLED بیان نمود که با استفاده از این ویژگی‌ها، تلویزیون‌های QLED می‌توانند از OLED پیشی بگیرند. ال‌جی تنها برتری تلویزیون‌های QLED نسبت به OLED را روشنایی بیشتر آن‌ها می‌داند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH