خرید اینترنتی بهترین مکمل‌های بدنسازی و ضد ریزش مو در داروخانه آنلاین مثبت سبز

نحوه صحیح مصرف مکمل کراتین

یکی از دغدغه‌های ورزشکاران تهیه مکمل‌های اصل و مرغوب است. همان‌طور که می‌دانید، کراتین یکی از مکمل‌های پر مصرف و رایج در بین بدنسازان است.

خبر خوب تیم مثبت سبز برای همه ورزشکاران عزیز این است که به راحتی و فقط با یک کلیک می‌توانند به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه نموده و از انواع مکمل بدنسازی در طعم‌ها و برندهای گوناگون و در نهایت اطمینان از اورجینال بودن محصول، خرید آسان و مطمئنی داشته باشند.

کراتین چیست و از کجا شروع شد؟

کراتین یک آمینو اسید است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و برای اولین بار در سال 1992 مکمل کراتین در آمریکا توسط شخصی به نام هریس و همراهانش مورد استفاده قرار گرفت.

کراتین یک منبع عالی برای تامین انرژی و یکی از پر کاربردترین مکمل‌های بدنسازی برای ساخت عضلات و افزایش توان و تحمل ورزشی محسوب می‌گردد که از راه کلیه‌ها دفع می‌گردد. همچنین نحوه مصرف کراتین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نحوه مصرف کراتین چگونه است؟

مکمل کراتین به روش‌های گوناگون و در ترکیب با مواد مختلف مصرف می‌شود. در این نوشتار نحوه مصرف کراتین با شیر، آب و آب میوه را شرح خواهیم داد.

مصرف کراتین با نوشیدنی‌های شیرین به منظور افزایش سطح انسولین در بدن صورت می‌گیرد. اما وزنه برداران و بدنسازانی که رژیم بدون قند و شکر دارند، بهتر است کراتین را با آب و یا شیر ترکیب کرده و مصرف نمایند.

مقدار 5 گرم کراتین را با 200 تا 250 میلی گرم آب مخلوط کرده و این مقدار را 4 مرتبه در روز به مدت 4 تا 5 روز ادامه دهید و پس از آن می‌توانید دوز مصرف را به 2 تا 3 بار در روز کاهش دهید.

درجه حرارت آب موضوعی است که اکثرا بر این باورند که آب گرم باعث افزایش جذب کراتین می شود، که کاملا اشتباه است و گرما فقط کراتین را کمی بیشتر در آب حل می کند و تاثیری در جذب آن در بدن ندارد.

طی صحبت با اشخاصی که کراتین را با شیر مصرف می کنند به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود لاکتوز موجود در شیر ممکن است ترکیب کراتین با شیر، با افزایش میزان جذب در بدن همراه باشد.

تغذیه و ریزش مو

تغذیه و ریزش مو رابطه بسیار تنگاتنگی با هم دارند. تاثیر تغذیه بر ریزش مو مانند تاثیر تغذیه بر تمامی فاکتورهای سلامتی بسیار زیاد است. ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می سازد.

عوامل اصلی ریزش مو:

  • ژنیتیک
  • کم خونی
  • گروه خونی
  • گرما و خشکی هوا
  • رژیم غذایی ناصحیح
  • بستن های افراطی مو
  • استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو
  • استفاده زیاد از مواد آرایشی مانند رنگ موها، بی رنگ کننده ها، فرکننده ها و…

کم خونی:

کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.

مردان:

ریزش مو در مردان با پیروی از یک رژیم کم‌چربی می‌تواند کاهش یابد، برخی از دانشمندان معتقدند که مساله این عارضه در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد که یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می گردد.

نقش پروتئین:

مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین به‌منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود که از منابع غنی پروتئین می‌توان پنیر کم چرب، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد.

محققان دریافته‌اند که مصرف پروتئین سویا باعث تحریک شدن فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد، توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند.

سیلیسیوم:

عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه کرده‌اند که در نتیجه باعث کاهش میزان عارضه ریزش می‌شود. جوانه حبوبات، غلات و کلا دانه‌ها و غلاتی که به طور کامل یعنی با پوست مصرف شوند غنی از سیلیسیوم هستند.

 ویتامین C:

ویتامین C با افزایش جذب آهن بر جلوگیری از ریزش مو تاثیر می‌گذارد و از سویی دیگر مصرف این ویتامین باعث تسهیل خون‌رسانی به بافت مو شده و گردش خون در پیاز مو را افزایش می‌دهد. ویتامین سی باعث می‌شود که پیاز مو بهتر تغذیه شده و رشد بهتری داشته باشد. انواع مرکبات، گوجه فرنگی، کیوی و… سرشار از این ویتامین ضروری می باشند.

ویتامین E:

ویتامین ای برای رشد موها ضروری است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری شده که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود. مصرف مغزها و دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند. علاوه بر موارد ذکر شده، اسیدهای چرب حاوی امگا ۳ و ۶، ویتامین B، کلسیم و منیزیم نیز از عناصر مهم در رشد مو می باشند.

موادغذایی مفید:

تغذیه و ریزش مو رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند.

مصرف مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، شیر در کنار مصرف لبنیات کم چرب، حبوبات و انواع آجیل می تواند بر ریزش مو فائق آیند. چای سبز رویش موها را بهبود می‌بخشد. چای سبز باعث کاهش سوخت و ساز بدن، کاهش میزان هورمن‌های مردانه در زنان و در نهایت جلوگیری از ریزش موها می‌شود. برخی مکمل های غذایی پوست، مو و ناخن نیز با داشتن همه مواد لازم شما را از خوردن مواد غذایی مختلف در طول روز تقریبا بی نیاز می سازند.

مواد غذایی مضر:

  • افراط در نوشیدن چای سیاه باعث ریزش مو می‌شود.
  • فست فودها و غذاهای چرب و شور نیز بر شدت این عارضه می افزایند.

برخی داروخانه های اینترنتی چون داروخانه آنلاین مثبت سبز در کنار تمام ویژگی های تایید شده این فضا، به یک مجله سلامت مثبت سبز نیز مجهز است که در کنار فعالیت اصلی، به هموطنان اطلاعات به روز شده در تمام زمینه های پر جست و جو را به زبانی ساده داده و محصولات مرتبط با آن را معرفی می کند.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH