بررسی بازی Construction City

بررسی بازی Construction City: ساخت و ساز با ماشین آلات عظیم‌الجثه!

برخلاف بعضی از کاربران که فقط بازی‌های اکشن و هیجانی را دوست دارند افراد دیگری نیز هستند که همیشه از حل معماهای چالشی لذت بسیاری می‌برند و چندان علاقه‌ای به در دست گرفتن اسلحه و کشتار ندارند. در حقیقت گاهی اوقات همه ما دوست داریم اندکی از چالش‌های روزانه فاصله بگیریم و در آرامش و بدون استرس برای تمام شدن وقت مرحله بازی یا مواردی از این قبیل، به بازی کردن بپردازیم.

همچنین باید گفت که رانندگی و ساخت و ساز با ماشین آلات سنگین مثل: جرثقیل، تریلی و… تجربه‌ای فوق‌العاده بوده که هرکسی علاقمند است برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کند. بازی Construction City یا همان ساخت و ساز شهر، لذتی دلنشین و بدون اضطراب را همراه با چالش‌های مختلف هنگام رانندگی با ماشین‌های عظیم‌الجثه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با ما در آی‌تی‌رسان همراه شوید تا باهم به بررسی اولین دستاورد استودیو HeavyFall Studio بپردازیم…

بررسی بازی Construction City

در همان ابتدا با ورود به این بازی با محیطی مینیمال و کارتونی روبه‌رو خواهید شد که موسیقی راک در حال پخش در پس‌زمینه توجه شما را به خودش جلب می‌کند و همه‌چیز نوید یک بازی جذاب را می‌دهد. سپس وارد شهری می‌شوید که قرار است بخش‌های مختلف آن را به نوعی تعمیر کنید.

بررسی بازی Construction City

این شهر شامل قسمت‌های بسیاری است که هرکدام مراحل مختص به خودشان را دارند و باید بازی را به‌خاطر بهره‌گیری از مراحل متنوع تحسین کرد. یکی از نکات مثبت بازی را هم می‌توان آزاد گذاشتن گیمر در انتخاب فضای دل‌خواه برای بازی کردن دانست. چراکه کاربر به آسانی قادر است هر کدام از بخش‌های موجود در شهر از جمله: اسکله، نیروگاه و… را برگزیده و به انجام مراحل بپردازد. باید افزود که همین تعمیرات یا ساخت و سازها، در قالب معماهایی ساده پیش روی گیمر قرار می‌گیرند و کاربر باید با استفاده از وسایل نقلیه موجود دستورات بازی را اجرا و مرحله را پشت سر بگذارد.

بررسی بازی Construction City

بازی Construction City برای هیچ کدام از مراحل زمان محدودی را در نظر نگرفته و همواره سعی می‌کند، لذت کنترل ابزار آلات ماشینی مختلف را بدون ایجاد خدشه‌ای به گیمر منتقل کند. این بازی را می‌توان تا حد زیادی در دسته بازی‌های شبیه‌سازی (simulation) نیز قرار داد. زیرا علاوه‌بر طراحی وسایل مختلف، استودیوی HeavyFall Studio تمام تلاش خود را بکار گرفته تا کوچک‌ترین جزییات این ماشین‌های عظیم‌الجثه را به تصویر کشیده و تحت کنترل کاربر بگذارد. هر دستگاه نیز با استفاده از دکمه‌های لمسی موجود کنترل می‌شود و برای این‌که کاربر تمام حواس خود را برای حل معما صرف کند این بخش بدون هرگونه سختی یا پیچیدگی طراحی شده است.

بررسی بازی Construction City

از دیگر نکاتی که هنگام انجام Construction City لذت گیمر را دوچندان می‌کند، توجه به قوانین فیزیک در این بازی است. اگر جرثقیل خود را در یک مکان شیب‌دار نگه‌ دارید، آرام آرام شروع به حرکت می‌کند و حسابی باید مراقب چاله‌های اطراف خود باشید! همچنین جابه‌جایی‌های سریع با ماشین آلاتی که در حال حمل بار هستند، سقوط کردن بار یا ترکیدن بشکه‌های TNT و هدر رفتن تلاش‌های شما را دربر دارد.

با این‌که این بازی از گرافیکی دو بعدی بهره می‌برد، اما به‌خوبی توانسته المان‌های مختلف را کنار هم قرار داده و کاربران را راضی نگه‌دارد. گرافیک بازی نیز با توجه به حجم کم آن، در سطح قابل قبولی قرار داشته و از رنگ‌های روشن و پویا در آن استفاده شده است.

بررسی بازی Construction City

وقتی به بخش صداگذاری می‌رسیم، باید این قسمت را پاشنه آشیل این بازی بیان کنیم! هرقدر که موسیقی هیجانی ابتدای بازی کاربر را برای انجام یک مرحله تشویق می‌کند، درون بازی سکوتی سنگین حکم فرماست و جای خالی یک موسیقی متن عالی در مراحل بازی به‌شدت احساس می‌شود. از سوی دیگر باید بیان کرد بهره‌گیری از یک صدا (بله! فقط و فقط یک صدا) برای کامیون، جرثقیل و هر وسیله چرخ‌دار در این بازی، کمی ما را در این بخش ناامید کرد.

بررسی بازی Construction City

مورد مهم دیگر نبود صدا برای هلی‌کوپتر است! به‌طوری که وقتی در حال پرواز بر فراز آسمان هستید، هیچ صدایی را از هلی‌کوپتر خود نخواهید شنید و این کمبود را باید به‌عنوان انتقادی بزرگ به سازندگان این بازی وارد کرد.

اما خب همان‌طور که گفته شد وجود تنوع در بازی، استفاده از ماشین آلات مختلف، مراحل متعدد و یک گیم‌پلی خوب از عواملی هستند که باعث می‌شوند گیمر‌های علاقمند به بازی‌های سبک معمایی یا شبیه‌سازی از انجام این بازی راضی باشند و به‌طور کلی می‌توان عملکرد این بازی را در بخش‌های مختلف مناسب و سرگرم‌کننده ارزیابی کرد.

نکات مثبت:

  • گرافیک خوب
  • مراحل متنوع
  • توجه به جزییات در وسایل نقلیه

نکات منفی:

  • صداگذاری ضعیف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH