شاید دریچه دیافراگم دوربین اصلی ال‌جی V30 برابر با f/1.6 نباشد!

پیش از عرضه گوشی ال‌جی V30، شرکت سازنده آن تبلیغات فراوانی را برای دریچه دیافراگم دوربین این موبایل تدارک دید و همه کاربران را به وجد آورد. به گفته خود کمپانی کره‌ای، V30 به دریچه دیافراگمی با مقدار f/1.6 مجهز است که آن را به اولین اسمارت‌فون مجهز به این ویژگی تبدیل می‌کند.

این موضوع در تئوری به معنای بهبود جزئی کیفیت تصاویر بوکه و جذب نور بیشتر بوده که سبب می‌گردد در نور کم، ال‌جی V30 نسبت به بقیه موبایل‌ها عملکرد بهتری داشته باشد. اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که خبر می‌دهند شاید اندازه دریچه دیافراگمی که ال‌جی اعلام کرده، صحیح نباشد.

ال‌جی V30

طبق عکس‌های گرفته شده با V30 و با کمک نرم‌افزارهای مختلف، کارشناسان فهمیده‌اند که در واقع گشودگی دیافراگم موبایل مذکور f/1.69 است و برخلاف گفته برند ال‌جی، f/1.6 نیست. البته شاید عکاسان به این موضوع خیلی اهمیت دهند و آن را مسئله‌ای بسیار مهم قلمداد کنند ولی افراد عادی شاید اصلا برایشان مهم نباشد و به سادگی از کنار بگذرند.

به گفته 9to5Google این موضوع که ال‌جی کاربران را گول زده، زیاد حرف درستی نیست. چراکه این شاید اشکال نرم‌افزاری باشد و برند مذکور آن را بعدا مرتفع نماید تا دوربین، دریچه دیافراگم بازتری داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH