آی‌فون 8 بدون تاچ ‌آی‌دی عرضه خواهد شد

از زمان عرضه آی‌فون 5S توسط اپل، تاچ‌ آی‌دی تبدیل به یکی از ویژگی‌های اصلی این خانواده از محصولات اپل شده است. بر اساس شایعات، این ویژگی در آی‌فون 8 با ویژگی تشخیص چهره سه‌بعدی جایگزین خواهد شد، که در حقیقت به نوعی یک ریسک بزرگ برای اپل محسوب می‌شود.

این ریسک به خاطر آن بوده که بارها دیده شده است که چگونه فناوری تشخیص چهره به راحتی و تنها با نشان دادن یک تصویر فریب می‌خورد. در هر صورت، گزارشی از طرف Wall Street Journal منتشر شده که عدم وجود تاچ آی‌دی در محصول جدید اپل را تایید می کند.

در این گزارش آمده که تلاش‌های اولیه اپل برای یکپارچه کردن صفحه نمایش و حسگر اثر انگشت بوده که یا موفق به انجام آن نشده و یا با توجه به نزدیک شدن به زمان رونمایی از این محصول، از انجام آن منصرف شده‌ است. در همین خصوص بود که اخباری مبنی بر قرارگیری حسگر اثر انگشت در پشت آی‌فون نیز منتشر شد. همانطور که گفته شد، استفاده از حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی به عنوان تنها حوزه امنیتی بایومتریک آی‌فون، ریسک بزرگی است که اپل انجام داده؛ و این ریسک هنگامی بزرگ‌تر خواهد شد که طبق خواسته و انتظارات شرکت کار نکند.

در هر صورت زمان زیادی تا 12 سپتامبر و معرفی رسمی این محصول باقی نمانده است؛ مطمئنا فناوری جدید اپل ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH